My love

Optagelse på PAU

11 indlæg i dette emne

Jeg er simpelthen så heldig at jeg er kommet ind på pædagogisk assistent uddannelsen, men sidder lige med lidt spørgsmål som jeh ikke vil være bekendt at spørge skolen om.

Er der nogen af jer der ved om man undervejs i uddannelsen kan skifte skole? Det er mere fordi når jeg skal i praktik er det desværre svært at få det hjemme til at hænge sammen da jeg har en times kørsel og min mand ikke kan må hjem inden dagpleje/børnehave lukker. Så tænker om man måske kunne hoppe over på en skole tættere på hvis de har plads til den tid?

Det andet spørgsmål lyder på at der er en studietur som koster 2500 kr. Det er mange penge for os. Vi vil få lidt luft i økonomien når jeg begynder men ikke så meget at vi kan lægge så meget til side inden.

Men samtidig så har vi jo så det næste problem. Min mand arbejder som sagt så han ikke altid kan nå at hente. Men ikke nok med det så har han en ugentlig dag hvor han først møder kl 15 og har fri 2330. Og der plejer han ikke at komme hjem da det ikke kan betale sig i forhold til han skal tidligt op. Vi har desværre ikke andre der kan hjælpe os. Så jeg tænker lidt om man er tvunget til at skulle med på studietur. Jeg kan jo umuligt være den eneste hvor det skaber problemer i forhold til børn.

Håber nogen af jer kan hjælpe mig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Måske du kan få praktik tæt på, hvor du bor - det behøver ikke nødvendigvis være i nærheden af den skole, du går på, tænker jeg umiddelbart? Jeg havde i hvert fald nogle på mit hold (pædagoguddannelsen), som boede i en anden kommune og så fik praktikplads dernede.

 

Er studieturen obligatorisk? Jeg ville tage en snak med skolen om det. Som du selv skriver, er du nok ikke den eneste, som kan have et problem.

 

 

Og tillykke med optagelsen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Praktikken kan helt sikkert godt ligge tættere på + det langt fra vi være hver dag du får et problem, du skal sikkert have 35 timer og det skal deles ud på arbejdstiderne 6.30 - 17 over 5 dage.

Jeg havde 35 timer i min seneste stilling og åbnede aldrig og havde ALTID fri før DP lukkede!

På den måde er det er utroligt flexibelt job!!!

Mht studietur så ville jeg springe over hvis jeg kunne!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske du kan få praktik tæt på, hvor du bor - det behøver ikke nødvendigvis være i nærheden af den skole, du går på, tænker jeg umiddelbart? Jeg havde i hvert fald nogle på mit hold (pædagoguddannelsen), som boede i en anden kommune og så fik praktikplads dernede.

Er studieturen obligatorisk? Jeg ville tage en snak med skolen om det. Som du selv skriver, er du nok ikke den eneste, som kan have et problem.

Og tillykke med optagelsen :)

Tusinde tak :) er så glad. Troede ikke jeg kom ind.

Med hensyn til praktik så skal det ligge i kommunen man bliver ansat i. Jeg ansættes i Århus kommune og skal derfor finde praktik plads der. Dog snakkede jeh med min mand om at lystrup kunne være en mulighed for så er der kun en halv time hver vej. Det er til at klare.

Ja jeg må lige hører dem ad omkring studie tur.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Praktikken kan helt sikkert godt ligge tættere på + det langt fra vi være hver dag du får et problem, du skal sikkert have 35 timer og det skal deles ud på arbejdstiderne 6.30 - 17 over 5 dage.

Jeg havde 35 timer i min seneste stilling og åbnede aldrig og havde ALTID fri før DP lukkede!

På den måde er det er utroligt flexibelt job!!!

Mht studietur så ville jeg springe over hvis jeg kunne!!!

De oplyste mig til et møde at man skal have en åben vagt og en lukke vagt. Så ved det kan blive problem der. Er faktisk lidt i tvivl med timer men tror det er 37 timer. Men tænker de vel er til at snakke med til den tid.

Godt jeg ikke er den eneste der har det sådan med studie tur. Jeg ville bare ikke starte ud med at sige det ikke var mig at skulle på studie tur. Jeg er bare ikke til det. Så jeh håber jeg kan slippe ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja okay, så er det lidt anderledes. Men forsøg da at få det så tæt på som muligt. Og hvis du ikke har snakket med den institution du ender med at være i praktik i, kan du endnu ikke vide hvilke arbejdstider du får. Måske de er ganske fleksible og vil tage hensyn.

I alle mine praktikker har jeg i hvert fald selv haft noget at sige, og nu hvor jeg er ansat (som vikar) har jeg også fået alle mine ønsker opfyldt mht arbejdstider (har fx ingen vagter efter kl 15)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja okay, så er det lidt anderledes. Men forsøg da at få det så tæt på som muligt. Og hvis du ikke har snakket med den institution du ender med at være i praktik i, kan du endnu ikke vide hvilke arbejdstider du får. Måske de er ganske fleksible og vil tage hensyn.

I alle mine praktikker har jeg i hvert fald selv haft noget at sige, og nu hvor jeg er ansat (som vikar) har jeg også fået alle mine ønsker opfyldt mht arbejdstider (har fx ingen vagter efter kl 15)

Jeg vil klart vælge efter det der ligger tæt på min bopæl. Så der har jeg heldigvis lidt at have sagt. Og så må jeg ellers bare håbe de er til at snakke med til den tid. Min mand har sagt at så må vi prøve om hans job er fleksible. Men de er jo nok ikke mere fleksible end at vi kan flytte rundt på dagene men han skal stadig have de samme tider som nu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu håber jeg ikke, jeg får tæv for mit indlæg, som i bund og grund handler om noget andet:

Har du overvejet at læse pædagoguddannelsen i stedet? Jeg ved fra mange steder, at PAU-uddannede har meget svært ved at få job. Mange institutioner vil helst have en ung i sabbatår som medhjælper, og ikke en der ved noget om noget som helst. Plus at PAU'ere jo er dyrere at aflønne.

http://www.foa.dk/Global/News/Forbundsnyheder/Forbundsnyheder/2013/Januar/PAU-er-topper-risiko-for-ledighed

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu håber jeg ikke, jeg får tæv for mit indlæg, som i bund og grund handler om noget andet:

Har du overvejet at læse pædagoguddannelsen i stedet? Jeg ved fra mange steder, at PAU-uddannede har meget svært ved at få job. Mange institutioner vil helst have en ung i sabbatår som medhjælper, og ikke en der ved noget om noget som helst. Plus at PAU'ere jo er dyrere at aflønne.

http://www.foa.dk/Global/News/Forbundsnyheder/Forbundsnyheder/2013/Januar/PAU-er-topper-risiko-for-ledighed

Det er helt i orden. Jeg ved godt at mange ikke vil ansætte en med pau. Grunden til jeg tager den er min drøm er at starte op som dagpleje igen enten som privat eller kommunal men jeg savner lidt faglig viden.

Jeg har taget første år på pædagog uddannelsen og det var så tungt stof som jeg slet ikke følte jeg fik noget ud af. Efter det første år tog jeh så barsel. Og jeh har ikke råd til at skulle tilbage på su. Jo su og sulån kan gå men i praktikken kan det ikke hænge sammen økonomisk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er helt i orden. Jeg ved godt at mange ikke vil ansætte en med pau. Grunden til jeg tager den er min drøm er at starte op som dagpleje igen enten som privat eller kommunal men jeg savner lidt faglig viden.

Jeg har taget første år på pædagog uddannelsen og det var så tungt stof som jeg slet ikke følte jeg fik noget ud af. Efter det første år tog jeh så barsel. Og jeh har ikke råd til at skulle tilbage på su. Jo su og sulån kan gå men i praktikken kan det ikke hænge sammen økonomisk.

Aha, så er det jo en helt anden sag ;)

Det lyder fantastisk, at du vil have noget faglig baggrund for at blive dp :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aha, så er det jo en helt anden sag ;)

Det lyder fantastisk, at du vil have noget faglig baggrund for at blive dp :)

Tak :) jeg føler man lige mangler sådan noget så derfor er det en god ting at have

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER