My love

Optagelse på PAU

11 indlæg i dette emne

Jeg er simpelthen så heldig at jeg er kommet ind på pædagogisk assistent uddannelsen, men sidder lige med lidt spørgsmål som jeh ikke vil være bekendt at spørge skolen om.

Er der nogen af jer der ved om man undervejs i uddannelsen kan skifte skole? Det er mere fordi når jeg skal i praktik er det desværre svært at få det hjemme til at hænge sammen da jeg har en times kørsel og min mand ikke kan må hjem inden dagpleje/børnehave lukker. Så tænker om man måske kunne hoppe over på en skole tættere på hvis de har plads til den tid?

Det andet spørgsmål lyder på at der er en studietur som koster 2500 kr. Det er mange penge for os. Vi vil få lidt luft i økonomien når jeg begynder men ikke så meget at vi kan lægge så meget til side inden.

Men samtidig så har vi jo så det næste problem. Min mand arbejder som sagt så han ikke altid kan nå at hente. Men ikke nok med det så har han en ugentlig dag hvor han først møder kl 15 og har fri 2330. Og der plejer han ikke at komme hjem da det ikke kan betale sig i forhold til han skal tidligt op. Vi har desværre ikke andre der kan hjælpe os. Så jeg tænker lidt om man er tvunget til at skulle med på studietur. Jeg kan jo umuligt være den eneste hvor det skaber problemer i forhold til børn.

Håber nogen af jer kan hjælpe mig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Måske du kan få praktik tæt på, hvor du bor - det behøver ikke nødvendigvis være i nærheden af den skole, du går på, tænker jeg umiddelbart? Jeg havde i hvert fald nogle på mit hold (pædagoguddannelsen), som boede i en anden kommune og så fik praktikplads dernede.

 

Er studieturen obligatorisk? Jeg ville tage en snak med skolen om det. Som du selv skriver, er du nok ikke den eneste, som kan have et problem.

 

 

Og tillykke med optagelsen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥