Maustique

Dilemma - pasning

10 indlæg i dette emne

Jeg er i en situation, hvor min ellers så sikre mavefornemmelse svigter mig.

Min dejlige mand fylder 40 i næste uge - og han ønsker sig een ting: at se Barcelona spille på Camp Nou.

Det har jeg faktisk helt vildt lyst til at give ham og har såmænd også fundet "skejserne"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min søster og jeg passede ofte min yngste søster - mine forældres veninde passede os - men det der skete var at vi passede, puslede og puttede min søster fordi hun alligevel var mest tryg ved os og vi var SÅ vant til det så det var ikke anderledes end hverdagen hvor vi også altid hjalp til.

Jeg passede ofte et par timer af gangen allerede fra jeg var 12-13 år, klarede bræk, bæ og buler og andre ting der opstod. Uden at blinke eller føle mig stresset. Det var så naturligt fordi det var min søster!

Så er enig med JustMe - hvis din mor kan være i huset som back up, det er rart med en voksen i huset! Men vi brugte kun vores back up til grin og pjat og så købte hun bland selv slik med til os :p

I kan jo indrage de to piger i putning mv mens i er i huset så det bare er "normalt", hvis de ikke allerede gør det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Næh - jeg kan sådan godt følge dig! Både ift lysten, overvejelserne, tvivlen osv...

Du kender dine piger bedst...

Min umiddelbare tanke er, at 2 døgn er meget for 2 teenage-piger at være alene med en tumling, men jeg kan også godt se, at en 18-årig kan være mere ansvarlig end mange 35-årige...

Jeg har et forslag, som måske kunne hjælpe - så kan du jo overveje om det kunne være en løsning - kunne din mor komme og bo hos dine piger i de 2 døgn, hvor det stadig er dine piger som passer Alexander, men din mor er klar som back-up og kan træde til hvis især hende på 18 har brug for at gå udenfor og skælde ud over umulig tumling? Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor dårlig din mor er, og om hun overhovedet ville kunne være hos dig i 2 døgn ift hjælpemidler, trapper osv. Alternativt, kunne man lave samme løsning i din mors hus?

Jeg ville sige PRÆCIS det samme :lol

Jeg er sikker på (ud fra det du skriver) at den 14årige ville klare alt med bravour så længe alt går planmæssigt. Men hvad hvis der er noget der brænder på, som det jo gør med børn af og til? Så er det måske svært for en 14årig at overskue/stå med selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når de kender ham så godt og ellers er ansvarlige piger, så synes jeg SAGTENS du kan lade en 14 og 18 årig passe ham. Den 18 årige er jo stort set voksen og myndig, så medmindre hun er meget umoden (hvilket hun jo ikke lyder til), så er hun fuldt ud i stand til at træffe beslutninger, hvis det skulle brænde på.

Og det gør dig under ingen omstændigheder til en dårlig mor at du overvejer det! Det er jer, der kender pigerne bedst, men ud fra hvad du beskriver, ville jeg være helt tryg ved at gøre det :) og ellers synes jeg det er en fin løsning hvis din mor kan være der også som "konsulent", hvis pigerne skulle have brug for gode råd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søster og jeg passede ofte min yngste søster - mine forældres veninde passede os - men det der skete var at vi passede, puslede og puttede min søster fordi hun alligevel var mest tryg ved os og vi var SÅ vant til det så det var ikke anderledes end hverdagen hvor vi også altid hjalp til.

Jeg passede ofte et par timer af gangen allerede fra jeg var 12-13 år, klarede bræk, bæ og buler og andre ting der opstod. Uden at blinke eller føle mig stresset. Det var så naturligt fordi det var min søster!

Så er enig med JustMe - hvis din mor kan være i huset som back up, det er rart med en voksen i huset! Men vi brugte kun vores back up til grin og pjat og så købte hun bland selv slik med til os :p

I kan jo indrage de to piger i putning mv mens i er i huset så det bare er "normalt", hvis de ikke allerede gør det.

Tror de har det på samme måde som dig. På trods af at den yngste kun var 12, da Alexander kom til verden har de også klaret bæ, bræk, buler, putning og gråd siden han var helt lille. Både sammen og hver for sig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville sige PRÆCIS det samme :lol

Jeg er sikker på (ud fra det du skriver) at den 14årige ville klare alt med bravour så længe alt går planmæssigt. Men hvad hvis der er noget der brænder på, som det jo gør med børn af og til? Så er det måske svært for en 14årig at overskue/stå med selv.

De er jo 2 - der er en 18 årig også...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så siger jeg go for it!!! En 18 årig er fornuftig nok!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhr jeg er glad for at I ikke synes jeg er helt tosset.

Det ville være meget for min mor at skulle være her i to døgn - og jeg tvivler sådan set slet ikke på, at pigerne sagtens kan klare det selv. Det vil være dem, der kommer til at passe ham uanset for det er dem han er mest vant til. De putter, bader og mader på lige fod med far og jeg - og jeg tror slet ikke Alexander ville tænke over at vi manglede...

Jeg er bare lige pludselig kommet til at tænke på - hvad hvis der sker noget? Hvad hvis han falder og skal sys eller noget? Den ældste når ikke at få kørekort endnu (men der er selvfølgelig både bus og taxa)...

I aller yderste nødstilfælde er tøsernes mor kun et kvarter væk - men jeg ville gå til af skam hvis hun var nødt til at tage sig af mit barn istedet for mig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det er nødplanen i forhold til transport, som den strander på, så ville jeg tage et par naboer i ed og i øvrigt efterlade rigeligt med kontanter til taxa.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efterlad sygesikringskort, autostol og penge til taxa til skadestuen, hvis det bliver nødvendigt ;) så skal de nok klare den, hvis det går helt galt. Og ja, evt informer naboer, hvis I taler godt med dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER