Camillat

Hvilket overtoej til jul i Danmark?

16 indlæg i dette emne

Darlings, vi skal jo afsted til Danmark om 15 dage! 

 

Jeg har termotoej, regntoej, uldsweater, vinterjakke og flyverdragt. 

Saa har jeg sko, gummistoevler og vinterstoevler. 

Elefanthue og tyk elefanthue og uldhue. 

Mangler fingervanter(han vil bare ikke luffer...)

 

Men jeg skal lige have mig tunet ind paa, hvad der er noedvendigt at tage med og saa skal vi gaa ud fra, at Noah i de dage er et koldt barn, idet der bare er lunere hernede sydpaa og han havde uldvest med termotoej over i parken i weekenden og var dejlig lun ;)

 

Han faar et lag uld inderst og saa skal jeg gerne huske at give ham en vest over eller saagar en troeje ekstra, naar vi er i Danmark i vinteren, for han bliver bare kold hurtigt og saa bliver han sur og tvaer. Men nu er det mest overtoej, for det fylder jo altsammen...  

 

Saa hit me - hvad ville I pakke til turen og hvad er helt unoedvendigt? Han vil ikke skulle sove ude, saa det skal der ikke tages hensyn til. 

 

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Filippa har i disse dage flyverdragt, to-lags uld/bomuld elefanthue, to-lagsvanter og termo/vinterstøvler på, når hun er ude i længere tid. Vinterjakken bruges til og fra bilen og termotøjet er kun til backup i børnehaven. Det er blevet koldt og blæser, så det er det jeg vil foreslå at medbringe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Filippa har i disse dage flyverdragt, to-lags uld/bomuld elefanthue, to-lagsvanter og termo/vinterstøvler på, når hun er ude i længere tid. Vinterjakken bruges til og fra bilen og termotøjet er kun til backup i børnehaven. Det er blevet koldt og blæser, så det er det jeg vil foreslå at medbringe :)

Sådan ca :ditto William!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Af overtøj ville jeg også nøjes med hue, vanter, flyverdragt og vinterstøvler. Ikke gummistøvler, de er alligevel for kolde..

AB har kun termojakke på i bilen, nogle dage med en uld cardigan under. Men hun er også et varmt barn og ejer iøvrigt ingen vinterjakke ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vinterjakke til bilen, flyverdragt, tyk elefanthue, vanter (de tynde er ved at være for kolde til Karla, så vi skal have fundet de varme frem), og vinterstøvler til længere tid udendørs. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sophia bruger udelukkende vintergarderoben nu - flyverdragt, vinterjakke, tyk uldhue, uld fingervanter eller luffer og vinterstøvler. Det er skide koldt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Edith har en tyk hjemmestrikket uld trøje på i bilen - mest for at selerne sidder ordentligt i autostolen.

Ellers 2lags uldhue, vanter, flyverdragt og vinterstøvler. Det er virkelig blevet koldt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak, darlings!  :loveshower  :loveshower  :loveshower

 

Saa vil jeg pakke flyverdragt, tyk elefanthue, vinterstoevler og masser af uld! Jeg tror nu ogsaa, det bliver tid til vinterstoevler inden laenge hernede ;)

 

Og saa maa jeg lige overvje med bilen og om jeg kan lade vinterjakken blive hjemme, hvis det er flyverdragten, der skal i brug... Haar ellers en god en fra Reima til ham, som han elsker. Maaske termojakken og taeppe, som jeg foretraekker herhjemme, netop saa selen sidder godt til. Den fylder ikke noget og kan godt fungere som jakke under rejsen, hvis han ogsaa har noget uld paa under.  

 

Vanter/fingerluffer maa vi koebe deroppe, saa kan han selv vaelge med og habaer saa, at han vil bruge dem  :P

 

Og saa maa jeg krydse for at han vil bruge flyverdragten! Det er jo den sorte Didriksons, jeg koebte til sidste aar, som han indtil videre ikke vil kendes ved/stadig er vred paa... Ellers maa vi ganske enkelt anskaffe en ny  Maa vist lige teste hele outfittet i eftermiddag, om han saa protesterer  :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og finde det varmeste frem til mig selv, ioevrigt! Brrrr! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger ikke rigtig vinterjakke. Når jeg er ude med ham, går han meget selv = behov for flyverdragt. Når vi kører bil har han ikke jakke på (fordi det jo er farligt i autostolen), der har han en uldstriktrøje på, og jeg synes det er noget gnider at tage den på og af hele tiden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger ikke rigtig vinterjakke. Når jeg er ude med ham, går han meget selv = behov for flyverdragt. Når vi kører bil har han ikke jakke på (fordi det jo er farligt i autostolen), der har han en uldstriktrøje på, og jeg synes det er noget gnider at tage den på og af hele tiden.

 

Vi er enige i forhold til vinterjakke og stort overtoej i det hele taget i bilen :)  Men jeg havde det saadan, at jeg manglede vinterjakke sidste aar, isaer fordi M ikke er saa god til det med lige at komme en uldvest paa ham eller en tyk troeje. Ig vi har da ogsaa taget den i brug paa de koldeste dage, saa han sidder f.eks i klapvognen med vinterjakke og saa koeretaeppe. Jeg synes ikke, jeg behoever tage den med til Danmark, naar der fortaelles om de skidekolde dage, saa det undlader jeg og nupper termojakken til bilen og saa alt det uld. jeg kan komme til :) 

 

Vinterstoevlerne passer ham! Koebt paa udsalg sidste aar, saa det var et godt sats. Om de saa ikke holder saesonen ud, saa passer de i hvert fald den foerste gode del. 

 

I eftermiddag maa jeg proeve flyverdragten paa ham. M siger, at den SKAL han bare have paa... 

 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er vi slet ikke begyndt med flyverdragten endnu.

 

Den vil jeg nærmest kun sige, er nødvendig for os, når der er minusgrader om dagen, og hun skal være ude i længere tid - f.eks. i dagplejen :)

 

 

Vi bruger vinterjakke og termobukser - evt. med uld indenunder.

 

Tolags hue, vanter og vinterstøvler.

 

Som Kami, bruger vi også termojakke eller uld i bilen. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er vi slet ikke begyndt med flyverdragten endnu.

 

Den vil jeg nærmest kun sige, er nødvendig for os, når der er minusgrader om dagen, og hun skal være ude i længere tid - f.eks. i dagplejen :)

 

 

Vi bruger vinterjakke og termobukser - evt. med uld indenunder.

 

Tolags hue, vanter og vinterstøvler.

 

Som Kami, bruger vi også termojakke eller uld i bilen. :)

 

ok... Det er selvfoelgelig ogsaa en mulighed :) Vi skal nu vaere afsted fra 16.-27. dec. og efter erfaring oplever Noah det som noget koldere i Danmark end hernede... 

 

Nu maa vi se, om jeg foeler for baade flyverdragt og vinterjakke. Kom ogsaa lige i tanker om uldjakken til bilen(som jeg kom til at filte en liiile bitte smule og egentlig pakkede vaek af samme grund  -_- ). Jeg skal ned i Askeladen efter noget uld til inderst og back up nattoej, og det luner godt under termo med bukser paa, men hvis det saa regner... Saa er vi ude i at tage regnbukser, termotoej og vinterjakke med - og uld under. Hmm... den maa jeg lige tygge paa. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Well, sort Didriksons er stadig maerkeligt stor til Noah, der noget modvilligt endte med at proeve den, dygtige lille bub! 

 

Lego'en fra sidste aar ville han ikke i, men kom da lige i den nok tid til at vurdere, at den saadan set liiige gaar an til januarudsalget - lucky me... 

 

Der kan passende shoppes vinterstoevler og flyver og tilbehoer til naeste vinter saa :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ok... Det er selvfoelgelig ogsaa en mulighed :) Vi skal nu vaere afsted fra 16.-27. dec. og efter erfaring oplever Noah det som noget koldere i Danmark end hernede... 

 

Nu maa vi se, om jeg foeler for baade flyverdragt og vinterjakke. Kom ogsaa lige i tanker om uldjakken til bilen(som jeg kom til at filte en liiile bitte smule og egentlig pakkede vaek af samme grund  -_- ). Jeg skal ned i Askeladen efter noget uld til inderst og back up nattoej, og det luner godt under termo med bukser paa, men hvis det saa regner... Saa er vi ude i at tage regnbukser, termotoej og vinterjakke med - og uld under. Hmm... den maa jeg lige tygge paa. 

 

Ja, altså en flyverdragt er jo helt fin hvis de skal være ude længe, men vi er slet ikke ude så længe, når det bliver så koldt - medmindre der er sne, og vi kælker ;) Og hvis det regner er vi slet ikke ude, hehe!

 

Så jeg køber først flyverdragt, når dpmor beder mig om een ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia har brugt flyverdragt den sidst uges tid, hvor vi her i Viborg har haft omkring frysepunktet. Silke Elia er ellers et varmt barn, men Viborg er kold - og hun er faktisk meget ude/i længere tid.

Dertil strikvanter og strikelefanthue.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER