Tina80

vagtlæge eller ej

10 indlæg i dette emne

Min datter på 6 år faldt ned af stolen i dag og græd, så jeg kom og pustede.

Det jeg ikke vidste var at hun var faldet ned i en radiator og slået hul i baghovedet og havde blødt rumlig meget.

Men da jeg opdager huler og blodet, er det størknet.

Så er I tvivl om hun skal til vagtlægen nu???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er skadestuen, ikke vagtlægen du skal have fat i :) når det er sket inden for de sidste 24 timer er det skadestuen.

Jeg ville nok personligt prøve at vaske det størknede blod af og se, hvor slemt det i virkeligheden er. Det kan jo godt se værre ud, når der sidder en masse blod.

Hvis du ikke kan komme til at vaske det, eller hvis du alligevel har svært ved at vurdere om det er så stort, at det skal sys/limes, synes jeg at du skal ringe til akuttelefonen og høre dem ad, om ikke du skal få hende tjekket :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor længe er det siden? Det er noget med at efter en eller anden periode må de ikke sy og lime..

Men umiddelbart tænker jeg at medmindre såret gaber, ville jeg ikke tage afsted hvis blødningen er stoppet :)

Bare hver opmærksom på hjernerystelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skete ved 10 tiden i formiddags. Så det er 8 timer siden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er jeg ret sikker på de ikke kan gøre andet end at rense det derinde..

Gaber det? Eller er dybt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige googlet og de må ikke sy når der er gået mere end 6 timer..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er skadestuen, ikke vagtlægen du skal have fat i :) når det er sket inden for de sidste 24 timer er det skadestuen.

Jeg ville nok personligt prøve at vaske det størknede blod af og se, hvor slemt det i virkeligheden er. Det kan jo godt se værre ud, når der sidder en masse blod.

Hvis du ikke kan komme til at vaske det, eller hvis du alligevel har svært ved at vurdere om det er så stort, at det skal sys/limes, synes jeg at du skal ringe til akuttelefonen og høre dem ad, om ikke du skal få hende tjekket :)

Mange skadestuer kræver henvisning, så det er altid en god idé at kontakte egen læge eller vagtlægen først.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gør de det?

Det gør de ikke nede ved os. Der skal man kontakte akuttelefonen, hvor man så får at vide, om man skal komme på skadestuen, tage til vagtlægen eller om det kan vente til egen læge er tilgængelig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gør de det?

Det gør de ikke nede ved os. Der skal man kontakte akuttelefonen, hvor man så får at vide, om man skal komme på skadestuen, tage til vagtlægen eller om det kan vente til egen læge er tilgængelig :)

Men når du kontakter akuttelefonen sker der jo lige præcis en visitation, og på den både bliver der henvist til skadestuen.

I region midt, hvor jeg bor, er det bare lægevagten man kontakter. Det kan sagtens tænkes, at man bliver sendt direkte i skadestuen, men det er så lægevagten der henviser der til. Man kan ikke bare komme direkte fra gaden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nåå på den måde. Troede, det var ens for hele landet :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER