Camillat

Allergi og støvsuger - nogle med en Dyson?

13 indlæg i dette emne

Ja, jeg skal have en ny stoevsuger. 

 

I det daglige kan jeg saette Erik til at tage en tur og det goer han godt. Han har ikke HEPA og er ikke fancy! Han er bare en lille robotstoevsuger, billig og saa er han saa lav, at han kan gaa ind under sofaen og to skabe, der ellers boevles med, fordi stoevsugeren ikke kan gaa under. 

 

Naa, men jeg har allergi overfor stoev og skal alligevel stoevsuge (mindst)en gang ugentligt manuelt. Jeg overvejer derfor, om det er vaerd at koebe en Dyson. Men de koster jo gerne en del, hvor der saa til gengaeld er 5 aars garanti paa dem og der ikke skal koebes nye filtre, poser osv. 

 

Der er med andre ord krav:

- GOD sugeevne 

- GOD filtrering, saa ren luft kommer ud igen

- Godt mundstykke, der tager fat i gulvet

- anvendelig paa madras og de to gulvtaepper, vi har i hjemmet

- let at haandtere

- gerne paen, saa jeg gider bruge den... 

 

Jeg hoerer virkelig gerne om erfaringer med Dyson, fordi jeg alligevel har kig paa 2 andre i den prisklasse, som dog har poser, den ene ikke nemme at anskaffe. 

 

 

Jeg havde ogsaa kig paa en Bissel, der vasker samtidig med, men det tror jeg skaber fugt og det er heller ikke godt, naar det drejer sig om stoevallergi. Og den vil ikke kunne bruges paa madras og taepper...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har også allergi over for husstøvmider og er den lykkelige indehaver af en Dyson støvsuger. Kan ikke huske hvilken model. Den er FANTASTISK. Kan kun anbefale det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke med Dyson. Men når jeg skal have ny støvsuger (forhåbentligt snart) så SKAL det være en posefri. Jeg er træt af posemærker der udgår, at skulle skifte nærmest konstant, at løbe tør for poser og den enorme udgift støvsugerposer er. De koster 70kr. Det er jo vanvittigt. Og vi støvsuger næsten hver dag,

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved ikke med dyson, men vi har en Miele, som har et allergifilter på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også allergi over for husstøvmider og er den lykkelige indehaver af en Dyson støvsuger. Kan ikke huske hvilken model. Den er FANTASTISK. Kan kun anbefale det :)

 

Perfekt - kan du se efter hvilken model, det er? Det haster SLET ikke, for jeg skal lige have samlet sammen til en og det bliver foerst efter jul. Jeg kan finde DC33 Matress til 270 euro(ca. 2025 kr), men det er saa en virkelig basis, staar der noge steder og der kun er det og det og ikke noget saerligt. Jeg kan ikke helt lure, om det er "godt nok"... Ellers kan jeg finde en DC37 til 30 euro mere og den hedder noget med allergy :) 

 

Jeg ved ikke med Dyson. Men når jeg skal have ny støvsuger (forhåbentligt snart) så SKAL det være en posefri. Jeg er træt af posemærker der udgår, at skulle skifte nærmest konstant, at løbe tør for poser og den enorme udgift støvsugerposer er. De koster 70kr. Det er jo vanvittigt. Og vi støvsuger næsten hver dag,

 

Jeg er som saadan ikke traet af poserne, mere af den Hoover stoevsuger, vi har nu, som er ved at falde fra hinanden fra stang til stovesugerhovede. Den hedder noget med allergy og vi har ikke vaeret kede af den, men min allergi er eksploderet i aar, saa vi skal have noget endnu mere allergivenligt. Derfor overvejer jeg Dyson, som holder fint stoev inde i sig ved at have mange trin i filter/rens af luften, som kommer ud paa den anden side...

 

Og saa er jeg altid lidt skeptisk ved, om der staar en stoevsky ud, naar man toemmer en poseloes stoevsuger... ?

 

Ved ikke med dyson, men vi har en Miele, som har et allergifilter på :)

 

Det har vores Hoover ogsaa, den er som sagt bare ved at falde fra hinanden og jeg kan ikke suge i hjoerner, fordi det led nu er tapet sammen med gaffa... og den del findes ikke som reservedel... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige kigget. Det er en dc52 animal turbine vi har - men det er fordi vi har kat ;)

Du kan evt gå ind på dysons hjemmeside, hvor du kan få hjælp til hvilken model du skal vælge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige forsøgt at sammenligne de to modeller, og kan virkelig ikke se hvad forskellen er, udover at den ene anbefales til allergikere mens den anden ikke gør :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har Bosch roxx - posefri-den har klaret sig godt i tyske tests og den er virkelig god! Købte den på amazon.de

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en vandfilterstøvsuger fra Kärcher, den filtrere alt og er specielt udviklet til allergikere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige kigget. Det er en dc52 animal turbine vi har - men det er fordi vi har kat ;)

Du kan evt gå ind på dysons hjemmeside, hvor du kan få hjælp til hvilken model du skal vælge.

 

 

Jeg har lige forsøgt at sammenligne de to modeller, og kan virkelig ikke se hvad forskellen er, udover at den ene anbefales til allergikere mens den anden ikke gør :chin:

 

Ok, tak :) 

 

Jeg er stadig i tvivl om det skal vaere med pose, fordi jeg virkelig har svaert ved at se, hvordan jeg skal toemme en posefri uden at faa stoev ind i mit system... Men jeg vil se nogle reviews og saa bestemme mig for eller imod en Dyson... Men at de suger godt og filtrerer vildt godt, det er mig klart! 

 

Vi har Bosch roxx - posefri-den har klaret sig godt i tyske tests og den er virkelig god! Købte den på amazon.de

 

Tak! Jeg har ogsaa kig paa en Sebo, som er tysk, faktisk. Der er flere reveiws, der siger at model Felix er bedre end baade Dyson og Miele... 

 

Vi har en vandfilterstøvsuger fra Kärcher, den filtrere alt og er specielt udviklet til allergikere

 

Aah, ja, en stoevsuger med vandfilter... det har jeg ogsaa laest en smule om og der er nogle, som hedder Thomas, som er prisbeloennede... det kunne vaere jeg ogsaa skulle kigge paa den slags stoevsuger... :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik en dyson i bryllupsgave - altså for mere end 7 år siden - og den kører upåklageligt og jeg er fantastisk glad for den. Jeg har selv astma, og jeg mener at grunden til at vi fik den, vi har er fordi den er allergivenlig... og så elsker jeg at det er uden pose!! Det er et must!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik en dyson i bryllupsgave - altså for mere end 7 år siden - og den kører upåklageligt og jeg er fantastisk glad for den. Jeg har selv astma, og jeg mener at grunden til at vi fik den, vi har er fordi den er allergivenlig... og så elsker jeg at det er uden pose!! Det er et must!

 

Ok, tak Tina. 

 

Hvordan er det med at toemme den? Jeg mener, staar der ikke stoev op? Jeg har jo Erik(Ecovacs robot), som er uden pose, klart nok. Der toemmer jeg den udenfor doeren og ned i en pose... Men han tager jo kun en lille smule et par gange om ugen, fordi han 1) koerer ofte 2) jeg stoevsuger grundigt en gang ugentligt. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Naa, jeg har vist faaet det til at vaere enten:

 

- en Lindhaus vertikal stoevsuger(italiensk mega-allergivenlig, grim og dyr, men meget, meget effektiv og haardfoer), 280-400 euro

 

- en vertikal Dyson(der er ikke opbevaringsplads til en normal) koster som en Lindhaus, 350 euro

 

- en Sebo Felix vertikal, som koster 200 euro

 

- en Miele C2 eller C3 Allergy - kan jeg finde til ca. 200 euro

 

Jeg er lidt i tvivl om den Dyson, fordi der er meget delte meninger om den og dens holdbarhed. Det er den paeneste og den, jeg af den grund nok vil have mest glaede af at tage frem og bruge - jeg kan bare bedst lide paene ting ;) Lindhaus er graa og meget grim, men altsaa... den er toppen for allergikere hernede. Sebo er vist en slags godt komprimis, som filtrerer meget godt, suger godt og den er ogsaa paen. Miele... ja, det er den eneste, jeg har fundet frem til at vaere god nok af traditionelle stoevsugere og det er holdbart. 

 

Saa har jeg vist bestemt mig for en Black & Decker Steam Mop on the side, for paa den maade vil jeg i hvert fald kunne udrydde en del skidt. Det er vist mit karma yoga at udrydde stoev.... Namaste ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER