Tina80

Hjæææælp til putning

15 indlæg i dette emne

Er virkelig desperat efterhånden. Det tager mig 5 kvarter at putte Matilde på 2 pr og det er uanset hvad tid på aften vi starter.

Lillesøster kommer skærmet til verden og så kan putningen altså ikke tage så lang tid.

Så hjælp Hvad gør jeg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvordan gør i fra start til slut og hvad gør hun?

Det gør det nemmere at hjælpe hvis du beskriver lidt mere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi går op på badeværelset og børster tænder og tisser på toilet og får nat ble på.

Så går vi ind på hendes værelse og kigger i hendes 2 ynglings bøger. Og så lægger hun sig ned og putter.

Og så begynder maridtet!!

For så vil hun have vand og så ny sut gange mange gange

Og så vil op og kramme mig og Busses lidt og så ned i sengen igen. Dette gentager sig også mange gange.

Og i sengen vil hun også holde om mig og nusse mig.

Jun sættet sig flere gange og altid bedst som jeg tror hun er ved at falde i søvn.

Har prøvet at gå ud har også prøvet at sige, jeg går ud hvis gyn ikke lægger sig ned og sover.

Så bliver hun ked af det og vil krammes igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men skriger hun i vilden sky? Har du prøvet at sige, "nu skal du ligge her, mor går ud men passer på dig" og så gå. Lad hende råbe og være sur, og ignorer sut, vand, kram - ting hun har søgt fordi hun ved mor kommer prompte

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker også (som Cbk skriver) at du skal stoppe med at give hende vand, sut osv. Ind læg hende ned sige "godnat og sov godt". jeg er ikke fan af at lade hende græde men jeg tror godt du kan stå lidt fast og ikke komme hver gang hun kalder eller efterkomme hendes ønsker. Hun er stor nok nu til at lære at falde i søvn selv! Også uden du er på værelset!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg går ud af rummet, Skal jeg så ignorerer hende totalt når hun kalder eller skal jeg blive i det andet rum og så sige noget a ala at jeg stadigvæk er her ved siden af?

Og hvad hvis hun løber ud til mig, putter jeg hende så bare igen og siger godnat og går ud

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg går ud af rummet, Skal jeg så ignorerer hende totalt når hun kalder eller skal jeg blive i det andet rum og så sige noget a ala at jeg stadigvæk er her ved siden af?

Og hvad hvis hun løber ud til mig, putter jeg hende så bare igen og siger godnat og går ud

Du skal ikke sige noget, når du er gået ud. Vent 2-4 minutter og afvent "reaktion" Man kan jo snildt høre forskel i deres gråd.

Hvis hun selv går ud, fortæller du hende jo bare at hun skal i seng og starter forfra, godnat osv :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå har prøvet at gøre det anderledes i dag. Jeg sad kun 10 min og kiggede bog og sagde godnat og kræmmere hende og gik ud.

Hun peb lidt, men blev stille. Men så efter 2 min om hun gående ud til mig.

Så fulgte hende igen og sagde godnat og gav hende kram og gik ud igen .

Denne gang blev hun lidt mere ked, men jeg snakkede blidt til hende fra det andet rum.

Og så blev hun stille

Nu har Gun ikke sagt noget i 5 min. Så håber det lykkes nu.

Indtil videre er der gået 25 min

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå har prøvet at gøre det anderledes i dag. Jeg sad kun 10 min og kiggede bog og sagde godnat og kræmmere hende og gik ud.

Hun peb lidt, men blev stille. Men så efter 2 min om hun gående ud til mig.

Så fulgte hende igen og sagde godnat og gav hende kram og gik ud igen .

Denne gang blev hun lidt mere ked, men jeg snakkede blidt til hende fra det andet rum.

Og så blev hun stille

Nu har Gun ikke sagt noget i 5 min. Så håber det lykkes nu.

Indtil videre er der gået 25 min

Åh spændende håber det lykkedes!!! Total god måde at håndtere det på :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og der er stadigvæk ro, så tror det lykkes. Så kun en halv Time i dag tog det i alt. Så det er mere end en halvering.

Så håber det går bedre gør hver dag, så jeg igen kan overskuebst baby snart kommer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og der er stadigvæk ro, så tror det lykkes. Så kun en halv Time i dag tog det i alt. Så det er mere end en halvering.

Så håber det går bedre gør hver dag, så jeg igen kan overskuebst baby snart kommer

Fantastisk :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er virkelig en fed forbedring. Det er jo også godt for hende Ddp hun ikke spilder sin natte søvn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi brugte "3 gange" metoden.

 

Normalt putteritual og så fik hun et: "godnat skat, jeg sidder lige inde ved siden af, sov godt" - kys og gå.

1. gang hun kaldte var det ind, sige blidt godnat igen og putte hende godt.

2. ville det være et "godnat" i en neutral tone.

3. gang ville jeg ikke sige noget, men bare putte hende.

 

Vi havde også prøvet ALT inden: sidde inde ved hende, sidde på gulvet ved døren, holde hende i hånden, ligge på en madras osv. 

Men hver gang man ville rejse sig og gå ud, vågnede hun og skreg i vilden sky.

Derefter blev jeg "stædig". Jeg sad i køkkenet i en uge og græd salte tårer hver aften, fordi jeg skulle hører på min datters kalden og hulken efter mig, men da 3 trins metoden kom i brug, fik hun en ro over sig. 

Vi lod hende ikke græde voldsomt, men begyndte derimod at lytte efter hendes gråd - hvornår var det alvor.

Når det var alvor gik vi derind, når det var for at få mig derind kunne jeg af og til godt sige til hende at jeg var lige inde ved siden af - og det fandt hun ofte ro i. 

Efter en uge med det fast, var hun ikke ked af putningen mere og lagde sig bare ned og sov :)

 

Jeg håber at det har vendt sig for dig og at din datter nu gerne vil puttes, efter du har små-knækket koden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det går overraskende bedre og bedre. I dag tog det 30 min. Men tror faktisk hun sov efter de 10 min. Jeg ville bare lige vente med at liste ned til jeg var sikker.

Hun kaldte en gang efter jeg var gået ud første gang og der fik hun et kram i sengen og godnat. Og så gik jeg ud og lyttede o de feer 10 min og så sov hun

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at det er gået godt, det var jo relativt nemt at vende den skude :)

 

Godt med alle de kloge BK tøser  :gp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER