Guest

Lones løbetråd: opdatering halvmaraton

49 indlæg i dette emne

Jeg er for 4 uger siden begyndt at løbe sammen med 3 andre et par gange om ugen. Lige nu er vores mål at løbe Zulu Colorrun i maj som er 5 km.

Jeg har så mit eget "lille" mål efter som jeg ikke har delt med andre end Jonas og nu jer herinde. Målet er Powerrade halvmaraton i Kbh til september :)

Jeg vil bruge tråden her som en dagbog til mig selv, men forhåbentlig også til lidt hep og opbakning fra jer andre :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor er du sej! :respekt powerrade er et fedt løb, og regner selv med at løbe det igen til september :yay følger med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sejt mål! :respekt

Jeg hepper! :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak tøser :kram Nu håber jeg bare jeg kan få gennemført og nå målet. Men deler op i del-mål til at starte med og 5 km er det første :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som jeg skrev i starten løber jeg sammen med 3 andre - 2 fra min mødregruppe og en veninde af en af de andre :) Vi løber mandag og torsdag sammen og så prøver jeg selv at komme ud en gang i weekenden, så jeg kommer ud 3 gange om ugen :) I de 4 uger vi har løbet nu er der kun 1 gang jeg ikke er kommet af sted. Det er super dejligt at have nogen at skulle mødes med og blive holdt op på at skulle af sted for ellers ville jeg ikke komme ud - både pga. vejret og pga. jeg faktisk ikke altid føler jeg orker når børnene er lagt. Heldigvis er Jonas også rigtig god til at få mig af sted i weekenden og nogen gange er vi enkelte der løber sammen der også. Vi bor også alle sammen lige ved siden af hinanden, så vi mødes 1 min. fra hvor jeg bor, så det er vitterlig kun den tid vi bruger på at løbe, jeg skal bruge på det og det betyder også bare rigtig meget. 

 

Vi løber efter et begynder-program som er 5 km. på 12 uger og allerede nu efter 4 uger er der virkelig fremgang at mærke. Vi startede med at gå mere end at løbe og løb 1 min. af gangen. Der kunne vi dårligt tale sammen. I lørdags var jeg ude og løbe 8 min. i træk og det gik rigtig godt og følte faktisk lidt overskud :) Nu er vi også oppe på at løbe mere end at gå og det er dejligt at mærke den fremgang.

 

En ekstra bonus er jo også at vægten falder når jeg får bevæget mig og jeg kan allerede mærke det på mine bukser. Der er også røget 1,5 kg. på de 4 uger :glad. Nu hedder vægten 71,4 kg. :)  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sejt Lone :respekt

Hepper på dig :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sejt Lone :respekt

Hepper på dig :glad

Tak :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er du VILD!

Jeg VIL så gerne igang med at løbe, men jeg har det ligesom dig - jeg kommer ikke afsted fordi det er så meget andet at tage sig til - eller så kalder sofaen ;)

Åh, hvor ville det være lækkert med nogen at løbe med! 

Men du får hep herfra!! :yay :yay 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er du VILD!

Jeg VIL så gerne igang med at løbe, men jeg har det ligesom dig - jeg kommer ikke afsted fordi det er så meget andet at tage sig til - eller så kalder sofaen ;)

Åh, hvor ville det være lækkert med nogen at løbe med!

Men du får hep herfra!! :yay :yay

Det er som regel også sofaen der kalder her ;)

Tak for hep :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev uge 5 også gennemført og nu er vi oppe og løbe 10 min i træk :) vi løb også i et tempo så jeg rent faktisk følte jeg godt kunne være løbet lidt længere :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uge 6

I den her uge er det kun blevet til 2 gange løb. Jeg kom ikke ud torsdag fordi Jonas skulle arbejde og jeg kunne ikke andre dage. Selvom jeg sprang en dag over holdt jeg fast i programmet i dag og har lige været ude og løbe 12 Min uden pause :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er du sej, Lone! Hep hep hep! :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er du sej, Lone! Hep hep hep! :glad

Tak Susanne :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uge 7 + 8 gennemført

Så blev to uger mere gennemført. Jeg har været ude og løbe en enkelt gang alene og jeg pressede mig selv en del mere end når jeg løber med de andre. Jeg føler faktisk godt jeg kan løbe hurtigere men lige nu gælder det bare om at gennemføre :)

I dag var jeg også ude og løbe selvom ryggen har drillet. Det var en tur på 2 min gang, 16 min løb og 5 min gang. Det gik egentlig fint med at løbe og fik gennemført men nu er min ryg ikke særlig glad for mig. Jeg håber det hjælper at få sovet så jeg er klar til mandag igen. Selvom det er juleferie er der ikke pause ;)

Nå ja og vægten er nu 70,9 kg (i går morges) så der er ikke sket meget. Jeg har så hellere ikke på nogen måde spist som jeg burde så det er logisk nok. Til gengæld er folk begyndt at kommentere at de kan se jeg får motioneret og tror jeg har tabt mig så det er jeg bestemt også tilfreds med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var også ude og løbe i dag, men fik desværre ikke gennemført hele turen. Da vi var næsten færdige med 2. omgang af løb faldt jeg lige så lang jeg var og hammerede skulder, hånd, albue og knæ lige ned i jorden :( Hvordan det skete er jeg ikke helt sikker på men tror jeg faldt over en kant på de åndssvage filser der er her i Brøndby. Nu her et par timer efter gør min højre arm/skulder rimelig ondt og også min nakke, men det lader til det er slaget :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvom det har været juleferie så har jeg holdt fast i at jeg skulle købe 3 gange om ugen. Jeg har derfor også været ude og løbe i dag :) det blev til en tur alene for de andre løb i går men det gik super godt. Jeg ramte næsten 4 km i dag hvor det var 2 min gå, 11 min løb, 2 min gå, 11 min løb og 1 min gang. Jeg nåede også en del længere end jeg havde regnet med så min rute blev lidt sjov og med mange sving :D jeg løber hurtigere når de andre ikke er med men det er stadig super at have den at mødes med oh holde hinanden i ørene :)

Nu er der kun 2 uger og 1 dag til programmet er færdig og på lørdag står den på 26 min løb uden pause :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har besluttet mig for at nu skal der også gøres noget ved vægten, men jeg gad bare ikke inden nytår. Nu skal det så være. Jeg har meldt mig til Taberdysten herinde og det håber jeg kan motiverer. Min plan er i første omgang at holde mig fra slik, kage, chips og sodavand i hvert fald i hverdagene og så må jeg se hvad jeg gør i weekenderne. Men nu skal det være. 

 

Tirsdag morgen da jeg vejede mig sagde den 70,8 kg. og mit endelig mål er 62 kg. Så umiddelbart ser mine delmål sådan her ud: 

 

1. delmål: 5,8 kg = 65 kg. 

2. delmål 3,0 kg. = 62 kg. 

 

Jeg har ikke  været på 62 kg. siden vores bryllup i 2009 og efter det var der et par rigtig dumme år, samt der har været 2 graviditeter. Men nu skal det være. Målet er at have nået de 62 kg. inden min barsel er slut til juni :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

:goodluck :)

Tak :) første dag som sund er gået helt i vasken - vi havde alt for meget usundt til overs fra nytår så jeg fik spist en del uden egentlig rigtig at tænke over det :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :) første dag som sund er gået helt i vasken - vi havde alt for meget usundt til overs fra nytår så jeg fik spist en del uden egentlig rigtig at tænke over det :rolleyes

Vi starter 5. januar, ikke?!? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uf, jeg skal også i sving - der er bare så koldt og blæsende og fælt derude - piv... Stor respekt fir dig :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi starter 5. januar, ikke?!? :)

 

Det tror jeg også det bliver til :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uf, jeg skal også i sving - der er bare så koldt og blæsende og fælt derude - piv... Stor respekt fir dig :respekt

 

Tak :D Det betyder så meget at jeg har de andre at mødes med for ellers var der en del gange jeg nok ville have droppet ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Målet er nået :glad

 

I lørdags nåede vi de 12 uger og jeg var ude og løbe 5 km i et stræk :glad :yay :wee Jeg gjorde det på 33 m. 12 sek. og det er jeg egentlig godt tilfreds med :) Det er så fedt at have nået målet og jeg bare kan mærke forbedringerne ifht for 12 uger siden :) For 12 uger siden var det hårdt at løbe 1 min ;) :D 

 

Vi har aftalt vi fortsætter med at løbe sammen og har lavet vores eget program hvor vi har fortsat stilen fra det andet program. Lige nu fortsætter jeg med det og når vi kommer lidt tættere på september skal jeg til at finde et program så jeg rammer halvmaratonen for det er stadig målet :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det sejt :yay Og en god tid :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER