Guest

Fælder pga amning - hjælp!

20 indlæg i dette emne

Jeg er begyndt at fælde helt vildt pga amningen og kan hive små totter ud engang imellem :(

Nogen der har gode råd der kan afhjælpe? Jeg synes at have hørt om nogen vitaminer der kan hjælpe men virker de?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er du sikker på, at det er pga amning at du fælder, og ikke fordi du har født for kort tid siden? :unsure

Jeg fælder også helt ekstremt, og har gjort det i et par måneder nu. Når jeg f.eks har været i bad taber jeg håndfulde af hår. Og jeg ammer ikke.. Mens man er gravid fælder man stortset ikke, og efter man har født skal alt det hår så tabes som man ikke har tabt under graviditeten :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er du sikker på, at det er pga amning at du fælder, og ikke fordi du har født for kort tid siden? :unsure

Jeg fælder også helt ekstremt, og har gjort det i et par måneder nu. Når jeg f.eks har været i bad taber jeg håndfulde af hår. Og jeg ammer ikke.. Mens man er gravid fælder man stortset ikke, og efter man har født skal alt det hår så tabes som man ikke har tabt under graviditeten :)

Det er også det jeg har hørt.

Jeg er dog personligt selv omvendt og fælder helt sindssygt meget (også sådan hår i totter meget) under graviditet og får det tilbage igen efterfølgende - eller, det håber jeg da, at jeg gør igen :)

 

Hvis der findes nogle generelle vitaminer der kan mindske at man fælder sådan, vil jeg også meget gerne høre om det :)

 

Derudover hjælper det sådan helt generelt på mig med en tur til frisør. Jeg fælder aldrig i lige stor grad længe efter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er du sikker på, at det er pga amning at du fælder, og ikke fordi du har født for kort tid siden? :unsure

Jeg fælder også helt ekstremt, og har gjort det i et par måneder nu. Når jeg f.eks har været i bad taber jeg håndfulde af hår. Og jeg ammer ikke.. Mens man er gravid fælder man stortset ikke, og efter man har født skal alt det hår så tabes som man ikke har tabt under graviditeten :)

Det kan godt være det er derfor i stedet :) der var bare nogen der sagde det var pga amning til mig. Men lige meget hvad det skyldes så søger jeg godt råd :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det ikke B-vitamin og zink, man siger, virker mod hårtab? Ved ikke, om det er en røverhistorie, har aldrig selv rigtig mærket nogen effekt af det i fældeperioder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror det er fordi du har født :kiss

 

Jeg fældede også som sindssyg ca. 3-4 måneder efter Alexanders fødsel. Jeg har et langt, tykt hår og efter badet kunne jeg faktisk samle så meget hår op fra gulvet og fra børsten at jeg kunne stoppe afløbet i toilettet. Det var så vildt at selv min mand begyndte at blive nervøs for, om jeg var ved at blive skaldet.

 

Det varede dog (gudskelov) kun ca. 14 dage, så var det overstået. Jeg fældede stort set ikke under graviditeten.

 

I dag kan jeg stadig "se" hårtabet - forstået på den måde, at en stor del af mit hår er de der ca. 15 cm langt - en hestehale ser f.eks. ganske sjov ud, med mindre jeg mere eller mindre dypper hovedet i hårspray.

 

Det er naturligt og der er intet du kan gøre ved det andet end at trøste dig selv med, at det vokser ud igen :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager zink, og jeg fælder ikke (endnu :unsure)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager zink, og jeg fælder ikke (endnu :unsure)

Jeg er først rigtig begyndt indenfor de sidste par uger :(

Jeg har lige været i Matas og købe almindelig multi vitaminer (tager ikke noget i forvejen :blush) og så anbefalede hun silica så det prøver jeg også :) generelt tror jeg bare det vil være godt for mig at komme i gang med noget ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fælder meget. Men mit skyldes mangel på d-vitamin. Ved ikke om du får nok af det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fælder meget. Men mit skyldes mangel på d-vitamin. Ved ikke om du får nok af det.

Jeg tror godt det kunne mangle lidt. Nu prøver jeg i hvert fald vitaminerne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er først rigtig begyndt indenfor de sidste par uger :(

Jeg har lige været i Matas og købe almindelig multi vitaminer (tager ikke noget i forvejen :blush) og så anbefalede hun silica så det prøver jeg også :) generelt tror jeg bare det vil være godt for mig at komme i gang med noget ;)

Jeg har også overvejet silica men må man tage det når man ammer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silica og B-vitamin, D-vitamin og ikke stress. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også det jeg har hørt.

Jeg er dog personligt selv omvendt og fælder helt sindssygt meget (også sådan hår i totter meget) under graviditet og får det tilbage igen efterfølgende - eller, det håber jeg da, at jeg gør igen

:ditto til det her. B og især D vitamin hjalp, da jeg var gravid med Edith. Jeg er endnu ikke nået til at fælde meget hår i denne, men har også spist de to vitaminer + en multi i hele graviditeten..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ps. Det vokser ud igen  :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silica og B-vitamin, D-vitamin og ikke stress.

Jeg er begyndt på multivitamin og ekstra silica ved siden af men stress har jeg svært ved at undgå i øjeblikket <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også overvejet silica men må man tage det når man ammer?

Der står ikke noget om amning på bøtten kun gravide skal snakke med læge eller sundhedsplejerske.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fælder meget. Men mit skyldes mangel på d-vitamin. Ved ikke om du får nok af det.

Ej, hvor interessant! Jeg har ofte fældet mega meget og har af to omgange i år nu manglet D-vitamin og tager pt. triple dosis i forhold til, hvad der er i en gravitamin..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der står ikke noget om amning på bøtten kun gravide skal snakke med læge eller sundhedsplejerske.

Alletiders

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bare fordi du har født. Jeg havde det tykkeste lækre hår lige efter fødslen - men SÅ! ;) Men som andre også siger, det holder op og håret vokser ud igen. I mellemtiden - husk lige at sætte håret op, når du laver mad, ellers kan du godt risikere at gøre nogle ikke særlig fantastiske fund! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bare fordi du har født. Jeg havde det tykkeste lækre hår lige efter fødslen - men SÅ! ;) Men som andre også siger, det holder op og håret vokser ud igen. I mellemtiden - husk lige at sætte håret op, når du laver mad, ellers kan du godt risikere at gøre nogle ikke særlig fantastiske fund! ;)

:lol

Der er konstant en elastik rundt om mit håndled som ryger i håret når jeg laver mad eller har Liv oppe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER