My love

Forsikringer

32 indlæg i dette emne

Vi har bestemt os for at indhente tilbud på forsikringer. Synes ikke lige ju vi giver meget men hvis vi nu kan spare lidt så kunne det være rart.

Vi har lige nu indbo, hus, ulykke og bil forsikringer samlet hos IF.

Jeg har kontaktet OK for at høre ang. Deres bilforsikring. Men kender ikke rigtig noget til dem eller andre forsikringer, så håber i her kan hjælpe eller komme med input

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har tænkt os at samle det hele hos Tryg. De er pålidelige, jo flere forsikringer man har, jo billigere bliver det. Når vi har både ulykke og indbo hos dem, får vi gratis ulykke på den lille, indtil han fylder 8.

 

Bilforsikringen hedder ca. 5000,- om året for os, men det kommer jo helt an på bil, anciennitet osv. 

 

Jeg har også tænkt mig at tegne en livsforsikring, men det bliver gennem banken.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har tænkt os at samle det hele hos Tryg. De er pålidelige, jo flere forsikringer man har, jo billigere bliver det. Når vi har både ulykke og indbo hos dem, får vi gratis ulykke på den lille, indtil han fylder 8.

 

Bilforsikringen hedder ca. 5000,- om året for os, men det kommer jo helt an på bil, anciennitet osv. 

 

Jeg har også tænkt mig at tegne en livsforsikring, men det bliver gennem banken.

Har også hørt godt om tryg, men de skulle være dyre. Og kan se på det i giver i bilforsikring er dyrere end vores. Og vi har to biler så der vil der ikke være sparet noget.

Jeg læste faktisk en artikel at det ikke kunne betale sog at samle forsikringerne. Noget med at til trods for samle rabat så kunne det til tider være billigere at dele dem. Især bilen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv:

findforsikring.dk

Men vær opmærksom på hvad forsikringerne dækker

Vi er endt på gjendsidige som har en særlig god børneforsikring.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv:

findforsikring.dk

Men vær opmærksom på hvad forsikringerne dækker

Vi er endt på gjendsidige som har en særlig god børneforsikring.

Ah det var smart. Havde faktisk tænkt om der ikke fandtes sådan en ;)

Må jeg spørge hvorfor den er særlig god?

Bare for at få noget ekstra info. Synes det er en jungle at finde rundt i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ah det var smart. Havde faktisk tænkt om der ikke fandtes sådan en ;)

Må jeg spørge hvorfor den er særlig god?

Bare for at få noget ekstra info. Synes det er en jungle at finde rundt i.

Den dækker bedre hvis barnet bliver syg i forhold til indlæggelser og tabt arbejdsfortjeneste!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den dækker bedre hvis barnet bliver syg i forhold til indlæggelser og tabt arbejdsfortjeneste!

på den måde. Det er jo også værd at tage med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan altid betale sig at samle dine forsikringer da du som regel kan få en eller anden samle rabat. Vi havde før i alm brand men flyttede til Codan Damien mand fik ny bil og vi kunne spare ca 10.000 kr årligt. Vild besparelse...

Vi har husforsikring, indbo inkl rejseforsikring, 2 x bil, ulykkesforsikring for os alle 3. Vi skal også have lavet krydslivsforsikringer min mand og jeg gensidigt så hvis en af os falder bort har den anden råd til at blive boende.

Jeg kender intet til OK og har desværre kun hørt dårligt om dækningerne hos IF :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan altid betale sig at samle dine forsikringer da du som regel kan få en eller anden samle rabat. Vi havde før i alm brand men flyttede til Codan Damien mand fik ny bil og vi kunne spare ca 10.000 kr årligt. Vild besparelse...

Vi har husforsikring, indbo inkl rejseforsikring, 2 x bil, ulykkesforsikring for os alle 3. Vi skal også have lavet krydslivsforsikringer min mand og jeg gensidigt så hvis en af os falder bort har den anden råd til at blive boende.

Jeg kender intet til OK og har desværre kun hørt dårligt om dækningerne hos IF :(

Det var IF, der udbetalte, da vi fik stjålet vores barnevogn og det forløb er jeg alt i alt tilfreds med :balloons Der var lige en "forskrækkelse", hvor en dame fra selskabet i telefonen havde været skeptisk overfor om vognen nu var så dyr, som vi sagde, men så fik vi bare beløbet fra babysam og viste kvittering og så var der absolut ingen problemer. Vi fik udbetalt pengene i løbet af en uge, og vi fik det beløb, jeg havde regnet ud, vi skulle have jf. deres vilkår = dejlig gennemskueligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænk også på hvor godt i er dækket og hvor mange forbehold det enkelte forsikringsselskab har, for ellers kan det billigste pludseligt blive dyrt... Nu bor vi i Sverige, så det kan du ikke rigtigt bruge til noget konkret, men vi får dækket hele vores vandskade efter skybruddet i august, vores nabo får intet dækket...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan altid betale sig at samle dine forsikringer da du som regel kan få en eller anden samle rabat. Vi havde før i alm brand men flyttede til Codan Damien mand fik ny bil og vi kunne spare ca 10.000 kr årligt. Vild besparelse...

Vi har husforsikring, indbo inkl rejseforsikring, 2 x bil, ulykkesforsikring for os alle 3. Vi skal også have lavet krydslivsforsikringer min mand og jeg gensidigt så hvis en af os falder bort har den anden råd til at blive boende.

Jeg kender intet til OK og har desværre kun hørt dårligt om dækningerne hos IF :(

Vi har haft brug for IF to gange uden problemer. Så der har jeg ikke noget dårligt at sige.

Men jeg læste en artikel om forsikringer. Husker selvfølgelig ikke hvor. Men at det ikke kunne betale sig at have bilen samlet. For feks gf havde en høj selv risiko på bil hvor en anden havde en lavere. Til gengæld var gf billigere med de andre forsikringer. Det var bare et eksempel. Men det var det der stod

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var IF, der udbetalte, da vi fik stjålet vores barnevogn og det forløb er jeg alt i alt tilfreds med :balloons Der var lige en "forskrækkelse", hvor en dame fra selskabet i telefonen havde været skeptisk overfor om vognen nu var så dyr, som vi sagde, men så fik vi bare beløbet fra babysam og viste kvittering og så var der absolut ingen problemer. Vi fik udbetalt pengene i løbet af en uge, og vi fik det beløb, jeg havde regnet ud, vi skulle have jf. deres vilkår = dejlig gennemskueligt.

Vi er også kun positive der. Vi fik stenslag i både bil rude og et vindue i huset. Samme dag blev det i bilen lavet. Og efter 14 dage var ruden i vinduet i huset skiftet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har Købstædernes Brandforsikring som er billige, og vi føler selv vi har fået god service. Mine 6 år gamle briller gik i stykker under en pudekamp, og vi fik vidst omkring 4000 tilbage ud fra 6500... Inkl selvrisiko.

Ja hold da op det var flot. Dem må vi da også lige have kig på så :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænk også på hvor godt i er dækket og hvor mange forbehold det enkelte forsikringsselskab har, for ellers kan det billigste pludseligt blive dyrt... Nu bor vi i Sverige, så det kan du ikke rigtigt bruge til noget konkret, men vi får dækket hele vores vandskade efter skybruddet i august, vores nabo får intet dækket...

Det er nemlig også det vi skal være obs på. Vi skal ikke vælge noget der er billigere og så dårligere. Men har en mand der presser på. Men umiddelbart vil jeg tro det eneste sted vi kunne spare er bilen uden at miste noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har her i efteråret skiftet til Aros fra tryg. Vi fik bl.a. en bedre indboforsikring på den bekostning. Og der er ikke længere kilometersatser på vores biler, og det er forsikringerne ikke blevet dyrere ved. Og en lille besparelse total. De har en rigtig god kundeservice og vi har en bestemt person vi har kontakt med og han sidder flere gange om året til rådighed oppe på mandens arbejde, hvor vi altid vil kunne få en snak med ham. (De har en aftale med mandens arbejde).

 

Men man kan jo altid få en gratis forsikringsmøde med de forskellige selskaber. Så det er jo bare at "shoppe" løs.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har her i efteråret skiftet til Aros fra tryg. Vi fik bl.a. en bedre indboforsikring på den bekostning. Og der er ikke længere kilometersatser på vores biler, og det er forsikringerne ikke blevet dyrere ved. Og en lille besparelse total. De har en rigtig god kundeservice og vi har en bestemt person vi har kontakt med og han sidder flere gange om året til rådighed oppe på mandens arbejde, hvor vi altid vil kunne få en snak med ham. (De har en aftale med mandens arbejde).

Men man kan jo altid få en gratis forsikringsmøde med de forskellige selskaber. Så det er jo bare at "shoppe" løs.

Ja det kan man nemlig ;) jeg har bare svært ved at overskue hvad vi har og ikke har. Så synes det er svært. Feks i bil forsikringen ved jeg vi hat autohjælp. Men er ikke sikkert den medfølger i en anden. Så måske det ikke kan betale sig at vælge en anden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har alm. brand! Vi samlede alle vores forsikringer der, fik samme eller bedre dækning + dækning af W (havde vi selvfølgelig ikke før han kom til). Og sparede over 10.000 om året, mener endda det var noget mere.

Vi skiftede fra IF og Tryg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har alm. brand! Vi samlede alle vores forsikringer der, fik samme eller bedre dækning + dækning af W (havde vi selvfølgelig ikke før han kom til). Og sparede over 10.000 om året, mener endda det var noget mere.

Vi skiftede fra IF og Tryg.

Vi er nok ikke så heldige at kunne spare så meget. Så nærmere vi os vist nul. Men det kan jo aldrig skade at forhører sig og se hvad de kan tilbyde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har Alka - de var billigst, og vi har kun haft gode oplevelser med dem. 

 

Da vi fik stjålet kamera med udstyr havde vi pengene på en uge. Vi snakkede med dem om mandagen, hvor de sagde, at vi skulle sende alle de kvitteringer eller lignende som vi havde, og hvis der var noget vi ikke havde kvittering på, skulle vi bare komme med et overslag. Meget udstyr var købt brugt, så det var ikke alt, der var kvittering på, så der gav vi en (ærlig!) ca. pris på hvad det ville koste at skaffe igen. De havde ingen insigelser, og trak 1200 kr (tror jeg) i selvrisiko, og så kunne vi vælge at få pengene, eller nyt udstyr, som vi kunne bestille gennem dem. Vi valgte pengene, og 8 dage efter vi havde meldt det, stod pengene på kontoen. 

Jeg synes også de er gode at snakke med, og det betyder virkelig meget for mig. De er gode til at ringe en gang i mellem, og tage sig tid til at snakke forsikringer gennem med os. Da vi fik Karla var de gode til at gennemgå, hvordan hun var dækket gennem vores forsikringer mm. Så selv om de ofte har haft held med at sælge os nye forsikringer (som vi ikke havde tænkt over at vi manglede), så har man ikke indtryk af, at de bare ringer for at sælge. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror de forskellige forsikrings selskaber dækker forskellige behov bedst.

Fx kan bilforsokringen dække bedre i et selskab, men det er jo lige meget hvis man har en Toyota corolla fra 1990 der sikkert ikke klarer syn. Så se på behovet og sørg for at forsikringen matcher jeres behov, det kan ikke altid betale sig at tage den billigste, ej heller den dyreste!

Mht at spare så vær ikke så skeptisk ;) de vil allesammen GERNE have flere kunder så med lidt forberedelse (gennemgå de forskellige selskabers dækning mod pris og betingelser) og kritiske spørgsmål kan man spare nogle småpenge hist og her.

Vi vil alle have mest mulig dækning for færrest mulig penge men det skal jo passe behovet. Så måske skal i stille kriterier op for hvad i har behov for inden møderne!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har Alka - de var billigst, og vi har kun haft gode oplevelser med dem.

Da vi fik stjålet kamera med udstyr havde vi pengene på en uge. Vi snakkede med dem om mandagen, hvor de sagde, at vi skulle sende alle de kvitteringer eller lignende som vi havde, og hvis der var noget vi ikke havde kvittering på, skulle vi bare komme med et overslag. Meget udstyr var købt brugt, så det var ikke alt, der var kvittering på, så der gav vi en (ærlig!) ca. pris på hvad det ville koste at skaffe igen. De havde ingen insigelser, og trak 1200 kr (tror jeg) i selvrisiko, og så kunne vi vælge at få pengene, eller nyt udstyr, som vi kunne bestille gennem dem. Vi valgte pengene, og 8 dage efter vi havde meldt det, stod pengene på kontoen.

Jeg synes også de er gode at snakke med, og det betyder virkelig meget for mig. De er gode til at ringe en gang i mellem, og tage sig tid til at snakke forsikringer gennem med os. Da vi fik Karla var de gode til at gennemgå, hvordan hun var dækket gennem vores forsikringer mm. Så selv om de ofte har haft held med at sælge os nye forsikringer (som vi ikke havde tænkt over at vi manglede), så har man ikke indtryk af, at de bare ringer for at sælge.

Jeg synes klart også når man vælger forsikringer det handler om service. Hvis man hører gode erfaringer fra andre så er man også mere tilbøjelig at undersøge nærmere. Så den ryger også med i vores overvejelser

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror de forskellige forsikrings selskaber dækker forskellige behov bedst.

Fx kan bilforsokringen dække bedre i et selskab, men det er jo lige meget hvis man har en Toyota corolla fra 1990 der sikkert ikke klarer syn. Så se på behovet og sørg for at forsikringen matcher jeres behov, det kan ikke altid betale sig at tage den billigste, ej heller den dyreste!

Mht at spare så vær ikke så skeptisk ;) de vil allesammen GERNE have flere kunder så med lidt forberedelse (gennemgå de forskellige selskabers dækning mod pris og betingelser) og kritiske spørgsmål kan man spare nogle småpenge hist og her.

Vi vil alle have mest mulig dækning for færrest mulig penge men det skal jo passe behovet. Så måske skal i stille kriterier op for hvad i har behov for inden møderne!

Ja det var en god ide at gøre. Jeg kan jo sikkert okay få indblik helt præcis hvad vores dækker og så stille op hvad vi har brug for. Den sværeste er faktisk husforsikring. For tænker lidt hvad der virkelig er nødvendigt den dækker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved hus vil jeg sige at den skal dække mest muligt og umuligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos Tryg får man gratis vejhjælp sammen med forsikringen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved hus vil jeg sige at den skal dække mest muligt og umuligt!

Nu snakkede jeg med ok og de dækker fint. Og det samme som den vi har. Men så var de endda billigere. Bortset fra bil som egentlig var dem vi ringede om. 11000 om året på den ene. Åh Gud mand

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER