Barbamama

Fra dimmittend-dp til alm dp - hvornår?

17 indlæg i dette emne

Hvornår/hvordan har man optjent ret til at få almindelig (barsels-) dagpengesats i stedet for dimmitend dagpengesats? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Når du i løbet af 3 måneder har fået indberettet 320 løntimer til indkomst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når du i løbet af 3 måneder har fået indberettet 320 løntimer til indkomst.

:super :tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fået at vide at hvis man har været i job 6 måneder efter endt uddannelse så regner de ud fra lønnen i stedet for uddannelsen :-) min mand har 5 måneder og 29 dage til termin, så god grund til at gå over tid :-p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det helt korrekte er at man skal være dp berrettiget i 6 måneder og i løbet af de 6 mdr skal du i en 3 mdrs periode have over de 320 time.

Men det burde Barbarmama heller ikke få problemer med et et halvårs vikariat

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm jeg snakkede med a kassen igår om noget andet, og spurgte så lige. Og sagde hun også noget om 6 mdr, men jeg forstod det sådan, at når det var 6 mdr siden at jeg blev færdig, så udregnede de det ud fra de der 320 timer i løbet af 3 måneder :chin:

Mit vikariat er på lige præcis 6 mdr, så hvis jeg skal have været ansat i 6 måneder, så skal jeg i hvert fald IKKE føde før tid! :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm jeg snakkede med a kassen igår om noget andet, og spurgte så lige. Og sagde hun også noget om 6 mdr, men jeg forstod det sådan, at når det var 6 mdr siden at jeg blev færdig, så udregnede de det ud fra de der 320 timer i løbet af 3 måneder :chin:

Mit vikariat er på lige præcis 6 mdr, så hvis jeg skal have været ansat i 6 måneder, så skal jeg i hvert fald IKKE føde før tid! :unsure

 

Som jeg forstår det gælder de 6 måneder også kun hvis det er indenfor 6 måneder efter afslutning af uddannelse. Derefter tror jeg kun at de regner efter de 320 timer på 3 måneder:). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som jeg forstår det gælder de 6 måneder også kun hvis det er indenfor 6 måneder efter afslutning af uddannelse. Derefter tror jeg kun at de regner efter de 320 timer på 3 måneder:).

Okay :) I princippet burde det være lige meget for mig, da jeg jo gerne skulle arbejde i 6 mdr, men hvis jeg skulle føde før tid eller blive sygemeldt, håber jeg, at det "bare" er de 320 timer, jeg skal rette mig efter. Men jeg kan jo hverken gøre fra eller til, jeg kan bare arbejde :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay :) I princippet burde det være lige meget for mig, da jeg jo gerne skulle arbejde i 6 mdr, men hvis jeg skulle føde før tid eller blive sygemeldt, håber jeg, at det "bare" er de 320 timer, jeg skal rette mig efter. Men jeg kan jo hverken gøre fra eller til, jeg kan bare arbejde :D

 

Har du selvfølgelig ret i :) Er jo mere relevant for mig og manden i forhold til ham og barsel :). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hiver lige den her op igen med et tillægsspørgsmål: skal man selv indberette timerne til a-kassen eller sker det automatisk, når man får sin løn? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hiver lige den her op igen med et tillægsspørgsmål: skal man selv indberette timerne til a-kassen eller sker det automatisk, når man får sin løn? :)

Det skal du selv. Hvis det altså er supplerende dagpenge, du taler om?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skal du selv. Hvis det altså er supplerende dagpenge, du taler om?

Nej det har intet med supplerende dagpenge at gøre :) Det er de løntimer, der "skal til" for at jeg kan få den høje dagpengesats i stedet for dimmitendsats, når jeg formodentlig bliver arbejdsløs til juni :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det har intet med supplerende dagpenge at gøre :) Det er de løntimer, der "skal til" for at jeg kan få den høje dagpengesats i stedet for dimmitendsats, når jeg formodentlig bliver arbejdsløs til juni :)

Nåe. Det skal du ikke gøre noget for :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nåe. Det skal du ikke gøre noget for :)

Okay godt godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så sidder jeg og tænker - hvad pokker er dimittend dagpleje?? Nååååh! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så sidder jeg og tænker - hvad pokker er dimittend dagpleje?? Nååååh! :D

 

Hehe, det gjorde jeg også da jeg så overskriften  :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER