Guest

Majas flyttetråd - Første efterbilleder!

237 indlæg i dette emne

Du må HJERTENS GERNE få vores :lol

:lol mange Tak

Fatter virkelig ikke gulv til loft vinduer..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det ser skønt ud, Maja :yay

glæder mig til du er klar til at vise frem og inviterer :yay

Da vi kom ind i huset ved overtagelse dukkede der også bare de mærkeligste ting frem... Der var store revner ved dørkarme som min bonusmor måtte lukke, der var en væg hvor man havde sat en plade op på en væg og så tapet udover som skulle laves forfra, nogle seriøse klamphugger løsninger som min far rystede på hovedet over og sådan.

Min bonusmor var ved at dø af grin af den måde der var blevet tapetseret på i et hjørne, som hun så skar op og lavede om...

Naboen kom over og sagde at det var fedt at der var nogen som tog sig af huset som lavede det ordenligt fordi tidligere ejer var en klamphugger håndværksmæssigt :lol :lol

Godt at høre at det ikke bare er os der får overraskelser. Det er utroligt hvad der skjules under overfladen/bag møbler/under tæpper.

Men altså det hele kan jo fixes heldigvis. Lidt noget hø med gulvet. Men det må vi altså lære at leve med!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mht. til gulvet, så behøver det ikke koste alverden. Vi fandt noget laminat i Garant, som var udgået. Vi fik gulv til hele stuen (ca. 40 kvm) plus undergulv med dampspærre til 4000 kr. Det er rigtig flot, nemt at rengøre og helt vedligeholdelsesfrit.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mht. til gulvet, så behøver det ikke koste alverden. Vi fandt noget laminat i Garant, som var udgået. Vi fik gulv til hele stuen (ca. 40 kvm) plus undergulv med dampspærre til 4000 kr. Det er rigtig flot, nemt at rengøre og helt vedligeholdelsesfrit.

Vi har det samme gulv i hele huset undtagen hvor der er klinker så det er vel lige under 150 kvm der skal ordnes + hele flytte processen skal udskydes :( så vi har besluttet at det ikke er lige nu det bliver. Men jeg har en ide om at noget af det kan klares med rengøring og de 2 værste steder kan måske dæmpes lidt med noget lyst maling.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har det samme gulv i hele huset undtagen hvor der er klinker så det er vel lige under 150 kvm der skal ordnes + hele flytte processen skal udskydes :( så vi har besluttet at det ikke er lige nu det bliver. Men jeg har en ide om at noget af det kan klares med rengøring og de 2 værste steder kan måske dæmpes lidt med noget lyst maling.

Åh for faen <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh for faen <_<

Ja lidt noget hø! Men vi ser om noget kan reddes. Måske et det ikke så slemt når knofedtet har været igang. De tidligere ejere havde hund og det slider og sviner. Slid kan jeg ikke gøre meget ved men snavs gør det tydeligere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih jeg er glad i dag! Det her hus bliver SÅ godt!!!

Jeg har et crush på vores nye opvaskemaskine! Jeg har aldrig haft en der er så effektiv :7himmel

Det er heller ikke dårligt at have svigerfar til at hjælpe! KÆFT han er guld værd. Han har:

-fixet lys i hele huset! (Ikke lamper bare midlertidigt lys)

-rengjort skuret

-alt el står han for, han skifter kontakter, fjerner kabler, trækker nye osv (han er gammel elektriker så han må godt :) )

-løftet lamper i gangen så Anders kan gå under :p

-lavet lysdæmpning i stuen

-kørt flere læs ting

-vendt nogle greb på nogle vinduer der vendte forkert

Og meget meget mere

Derudover fixer han listerne der er i stykker og sågar han fået flere geniale ideer. Fx

- at Mie skal have sin egen skuffe i køkkenet med HENDES kopper, bestik, drikkedunke, skåle m.m. Hun kan stadig nå alt andet men fedt at have sin egen skuffe.

-at vi skal have et 3 m. Langt skrivebord på kontoret i stedet for 2 små. Jeg ELSKER ideen (så kan vi ENDELIG vinke farvel til Anders's 16 år gamle ræderlighed han kalder et skrivebord :yay )

-at den trådløse box skal være i stuen og den alm på kontoret så vi er fri for alle de kabler i stuen :yay

Han er kort sagt genial i alt det her!

Nå det var bare lige et :yay over hvor glad jeg er for hans hjælp.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih jeg er glad i dag! Det her hus bliver SÅ godt!!!

Jeg har et crush på vores nye opvaskemaskine! Jeg har aldrig haft en der er så effektiv :7himmel

Det er heller ikke dårligt at have svigerfar til at hjælpe! KÆFT han er guld værd. Han har:

-fixet lys i hele huset! (Ikke lamper bare midlertidigt lys)

-rengjort skuret

-alt el står han for, han skifter kontakter, fjerner kabler, trækker nye osv (han er gammel elektriker så han må godt :) )

-løftet lamper i gangen så Anders kan gå under :p

-lavet lysdæmpning i stuen

-kørt flere læs ting

-vendt nogle greb på nogle vinduer der vendte forkert

Og meget meget mere

Derudover fixer han listerne der er i stykker og sågar han fået flere geniale ideer. Fx

- at Mie skal have sin egen skuffe i køkkenet med HENDES kopper, bestik, drikkedunke, skåle m.m. Hun kan stadig nå alt andet men fedt at have sin egen skuffe.

-at vi skal have et 3 m. Langt skrivebord på kontoret i stedet for 2 små. Jeg ELSKER ideen (så kan vi ENDELIG vinke farvel til Anders's 16 år gamle ræderlighed han kalder et skrivebord :yay )

-at den trådløse box skal være i stuen og den alm på kontoret så vi er fri for alle de kabler i stuen :yay

Han er kort sagt genial i alt det her!

Nå det var bare lige et :yay over hvor glad jeg er for hans hjælp.

Hvor er det dejligt med god hjælp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:LOVEshower :yay :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anders er en guldklump og har malet.

I weekenden skulle en af os jo være på Mie og i dag pakkede jeg ud. Han har malet køkken, Mies værelse, den lange gang og entre og lige nu ligger han sidste hånd på "baby værelset"(eller hvad det nu bliver.

Så nu fortsætter han med det og så gør jeg alt det andet, fin arbejdsfordeling :p

Imorgen bliver jeg færdig med at fylde i køkkenet og alt hvad vi kan undvære til badeværelset er kommet i kasser klar til at flytte og så er der en masse andre ting vi kan undvære som jeg også har pakket. Jo flere ting vi får flyttet jo mere hjemme bliver huset.

Min veninde har lige meldt sin ankomst onsdag :yay :loveshower hvilket betyder at vi lige får speedet processen ENDNU mere op. Og 3 (måske 4) venner stillet sig til rådighed i weekenden! Hvor føler man sig bare heldig og velsignet så. Alle har i øvrigt selv tilbudt hjælp så vi har ikke engang spurgt dem.

De eneste vi har spurgt er min mor om hun kunne tage Mie lørdag. Og det var intet problem :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dagens indlæg (det er jo efterhånden en følgeton :D )

Jeg har nusset rundt alene hele dagen. Anders kan nemlig ikke finde id af det der med at holde sin ferie så han er på arbejde :rolleyes

Jeg har tømt alle de kasser vi har haft med (undtagen den til det umalede kontor). Men jeg mangler dælme stadig en kasse til køkkenet :prik for de dybe tallerkener har jeg ikke set skyggen af.

Jeg håber ikke der er for meget for jeg har ikke en eneste skuffe tilbage at rutte med. Der er 3 tomme og de skal bruges til tør varer.

Badeværelset giver mig grå hår!!! Hvorfor er der ikke 8 skuffer i stedet for små alt for dybe skabe. Jeg må bytte rundt efterhånden som jeg finder ud af hvad der er bedst.

Jeg har fundet på indretningen af Mies værelse :yay så håber jeg Anders kan godkende :D det samme med entréen. Problemet er så bare at jeg vil have et stue møbel derud hvilket betyder at møblerne kommer til at råbe endnu højere efter hinanden i stuen! Det eneste der er styr på er tv stuen. Og så har vi 2 spiseborde thats pretty much it! Ej vi har et gammelt vitrine skab men den er kun midlertidig. Og nogle svævehylder. Men i vores GIGA stue bliver der lidt tomt :D godt jeg snart har fødselsdag ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

TILLYKKE med huset! Hvor er det lækkert! DYBT misundelig på den stue! Kan godt forstå vindueskarmene er trælse.. Kan i ikke få en murer til at lave noget der? Evt. bare sådan skure det stykke der er tilbage når man fjerner karmen, så det ser okay ud til man har råd til at købe nye? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

TILLYKKE med huset! Hvor er det lækkert! DYBT misundelig på den stue! Kan godt forstå vindueskarmene er trælse.. Kan i ikke få en murer til at lave noget der? Evt. bare sådan skure det stykke der er tilbage når man fjerner karmen, så det ser okay ud til man har råd til at købe nye? :)

Svigerfar og jeg har fundet på en permanent løsning i samarbejde så det skal nok blive godt. Han vil hjælpe med at spartle hullerne ud, så kommer vi sådan noget selvklæbende folie på, noget der ligner træ. Og så kommer han en silikone kant på hele vejen rundt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er GAL og SUR på Anders:

Han har ødelagt Mies nye skab :prik

XA4ErQ3.jpg

Jeg har sirligt målt ud og sat de blå knopper på skufferne Anders borede selv ud. I dag mens jeg har været på arbejde har han så sat de originale plast grimlinge på i stedet for de blå porcelæns knopper - og så topper han det med at de er så SKÆVE at et vatterpas ville græde :prik - de kan ikke reddes når der nu er 4 huller i stedet for 1 - måske jeg er træt men jeg har bare lyst til at tude!!!

Og han har helt sikkert gjort det i bedste mening men jeg kunne godt lige tænke mig at skrue tiden tilbage og skære ud i pædagogpap hvad jeg TROEDE var logik for burhøns: komme de samme greb på som på skufferne - er man i tvivl SÅ LAD VÆRE MED AT BORE HULLER

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihhhh I har fået jeres hus! :yay tillykkeeeeeee!

Hvor er det fint! Ja der kommer jo nok desværre "altid" trælse overraskelser, det fik vi ihvertfald også. Vi endte med at ligge nyt gulv (lamelparket i ask til 149 kr/kvm) i hele underetagen. Sådan et klik-et. Det er jeg så glad for. Viores vindueskarme var også ikke brugbare, så vi har købt en 3 m ask bordplade, som min mand skærer op til karme og sætter op. Tror det bliver så fint, og det bliver 1000 kr for 6 vinduer som matcher gulvet.

Glæder mig til at følge jer komme på plads.

Ps øv med skabet :( kan godt forstå du er ærgerlig :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anders undskyldte rigtig meget. Jeg var faldet ned da han kom fra arbejde så sagde bare at det jo ikke var sådan det skulle være! Men han beklagede. Grebne er ikke skævt sat op. Det er lågerne og de kan spændes.

Jeg kunne måske finde på at sætte læderstropper i i stedet for. Det kunne faktisk være meget fint.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God ide med læderstroppe! Det kunne være en fin løsning...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puh ha!!! Nu mangler vi kun tøj og senge og småting der stadig står hos svigerfar, så er vi flyttet ind :o men hold nu op det ser håbløst ud lige nu! Der er kasser overalt og møbler er smidt ind. Hvor pokker skal vi gøre af alting??? Hvordan skal tingene stå og hvor er det lige praktisk at vi hænger hylder op?

Nu holder vi "fri" resten af dagen for vi er HELT smadrede. Imorgen kører vi det sidste herud og SÅ er det "bare" at indrette, ordne de sidste kontakter og vindueskarme!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God ide med læderstroppe! Det kunne være en fin løsning...

Ja ik? Jeg tror også det kunne blive rigtig fint! Måske med en lille blå perle, måske bare au natural - det må jeg se til!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hvor er jeg FYLDT af det her flytteri lige nu!!! Suk!!!! Jeg er nået til "gå i ring som en hovedløs høne" stadiet!

Det er lidt som om rummene spænder ben for hinanden! Når det ene rum skal ordnes kræver det at et andet er færdig eller også ordner man et rum og når man så tror man er nogenlunde "home free" så kommer der lige en kasse der var kommet i det forkerte rum og så går puslespillet bare SLET ikke op :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan hækle rundt om plastik grebene, det er super fint. Det har jeg selv tænkt på til Ws værelse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan hækle rundt om plastik grebene, det er super fint. Det har jeg selv tænkt på til Ws værelse :)

Ej ja!!! Må lige se hvad jeg finder frem til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mie elsker "sit" hus. Hun leger og leger og leger!!! Vi har fået serveret mad fra hendes legekøkken (som rent faktisk endelig har fået plads i køkkenet), hun har leget med sit savnede legetøj, og med noget af mit det gamle som vi fandt her i flytte rode bunkerne. Det er sat nogenlunde overskueligt op og der er plads til omrokering så der er en kasse fra rumdeleren der står i stuen, klar til at bytte ud med en fra værelset efter behov.

Der mangler MEGET, men det bliver skide godt!!!

Bare det at Mie leger selv uden vi har skulle investere energi i det er (udover at være FANTASTISK!!!) et vidnesbyrd om at vi formår at indrette så det indbyder til leg og kreativitet.

Selvhjulpenheds mæssigt har hun allerede luret at hun har sin EGEN skuffe, og så kan hun selv åbne køleskabet. Hun har allerede luret fordelen med skamler og det eneste hun ikke kan nå til på badeværelset er spejlet (men der har jeg et lille et jeg vil stille så det kan bruges).

Imorgen har Mie fri så vi skal sortere dukketøj og rydde op på værelset og forhåbentlig komme rodet til livs og dermed tættere på at blive færdig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu hvor jeg alligevel ikke kan sove kan jeg lige skrive herinde (desværre uden billeder de kommer senere):

Det ligner efterhånden et hjem, VORES hjem!

Udstuen er stort set som den skal være, gæstetoilettet er helt færdig, soveværelset mangler lidt billeder, stuen mangler lidt (billeder) men mest af alt er det ting der skal fjernes og kabler der skal gemmes, entréen mangler en måtte og nogle knager så er den færdig.

Mies værelse er funktionel men - åh jeg mangler lige det der sidste!!! Det er bare... IRRITERENDE!!! Jeg havde sådan et billede i mit hoved, men det er bare upersonligt og tomt men stadig rodet på den stilforvirrede ufærdige måde!

Ellers går dagene stadig med at tømme kasser og forsøge at finde pladser til det hele!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du må sige til hvis du har brug for en udpakningsmakker en dag, så kommer Liff og jeg gerne og hjælper! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER