Guest

Børnehave som 2 1/5 årig.

6 indlæg i dette emne

Har lige brug for lidt gode råd.

Tobias dagplejemor skal opereres i december og være sygemeldt i 6 uger. Hun mener han er klar til at komme i bh istedet for han skal et sted hen i de 6 uger og derefter tilbage til hende. Han skal starte i bh til marts.

Hvad vil i gøre??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Medmindre at det var helt tydeligt at han ikke er klar, så ville jeg lade ham starte i bh. Jeg vil mene det vil være mindre hårdt for ham end at starte i ny dp og så skulle skifte igen allerede et halvt år efter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Medmindre bhv er meget lille og proppet med ekstra ressourser så ville jeg lade ham blive i DP. Der sker SÅ meget på det halve år, i vores kommune starter de når de er 2,8 eller 2,9 kan ikke huske det, men bare de 3 mdr fra de starter til de fylder 3 er vilde. Derudover MÅ/VIL bhv ikke tage imod dem før. Jeg kan godt se det med skift, men jeg ville vægte en god bhv start højere. Bhv er slet ikke rustet til den opgave og han vil være voldsmadret hver dag fordi det lille hoved skal kapere både det virvar der er i en børnehave og den udvikling han gennemgår psykisk. Han vil jo gå på stue med børn på 5 år - der er LANGT fra 2,5 til 5 år de er dobbelt så gamle.

Hvis børnehaven havde en særlig stue med yngre børn, eller hvis bhv. Selv er indstillet på den udfordring, vil jeg overveje det, men stadig være skeptisk.

Men kig på Tobias, er han en udadvendt dreng med gang i, som kan forstå fælles beskeder til en vis grænse, og som er forholdsvis fremme i skoene sprogligt og som er ret selvhjulpen så er mit råd ikke nødvendigvis det du skal lytte til ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ronja startede i bh da hun var 2,5 og det gik fint. Hun havde så gået i samme hus i vs så hun kendte det hele i forvejen hvilket selvfølgelig gjorde det nemmere.

Hvis jeg var dig ville jeg snakke med bh om de er rustet til at få en der ikke er større og de er parat og rystet til et blebarn og middagslur. Hos ronja var det ikke noget problem for hun kom på en stue hvor de er 3-4 år og de store går på en anden. De har en del der stadig bruger ble og sover middagslur så det går fint :)

Men ellers lyt til din mavefornemmelse - føler du han er klar - og snak med børnehaven i forvejen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Caroline startede i børnehave for en måned siden, hun var 2 år og 9 måneder. Der er gået fuldstændig fantastisk, der her ikke været nogle problemer, og hun er falder rigtig godt til. Hun var så klar til st starte i børnehave, og kunne godt være startet i sommers hvis det havde været muligt.

Hendes børnehave der delt op, på hendes stue er der børn fra sidste halvdel af 2010 og årgang 2011, hun er indtil videre eneste fra 2012.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for svar.

Børnehaven er en meget lille bh med 40-50 børn. De har en gruppe med de yngste hvor der pt går 5 i (2 af dem kender han fra dp). Vi har snakket om at tage derhen og få en snak med dem. Vi har snakket med flere der har børn der og de siger de er rigtig godt til at tage hånd om de helt små.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER