CamillaNK

Endelig kom Storm <3

18 indlæg i dette emne

Så kom Storm endelig ud til os :kuller :loveshower
Han er nu 8 dage gammel, så det må være på tide, jeg prøver at få tid til at fortælle om fødslen, selvom det nok bliver skrevet i flere etaper :stork

 

10.10.2014

Da jeg var til jm onsdag d. 08.10 39+4, beklagede jeg mig i den grad over, at det var hårdt at være gravid efterhånden.
Vand i fødder, konstant besvær med at rumme mad i maven, hvilket gjorde, jeg ikke kunne finde hvile, smerter i knæene, dårlig nattesøvn osv osv.
Har ikke haft problemer med bækken eller lænd som så mange andre, men jeg kunne bare ikke holde ud at være i min krop.
Følte mig rastløs og irritabel uden nogen egentlig anden grund end hormoner og den store mave.
Havde det mentalt bedre, da jeg tog fra jm, for de havde lyttet og givet mig masser af medlidenhed, og vi have aftalt tid til, at jeg skulle tjekkes indvendigt den kommende onsdag og havde også fået tid til en samtale om igangsætning 14 dage senere.
Derfor var jeg heller ikke forberedt, da vandet gik om fredagen.

D. 10.10 kl. 00.24 vågner jeg og skal tisse, men idet jeg starter med at svinge benene ud over sengen går vandet i en kæmpe skylle, der bare bliver ved.
Var ikke et sekund i tvivl, så jeg prikker til manden og hvisker, at han skal hente et håndklæde.
Han vågner på et splitsekund, og så er natten ellers igang.
Jeg sætter mig ud på toilettet og drypper af, men da jeg rejser mig, kommer der en skylle mere, og det fortsætter i en halv times tid.
Tager et varmt bad, og da jeg står der, slår virkeligheden mig: Jeg skal snart være mor! :help
Mine knæ ryster som bare pokker, og jeg vil nok mene, jeg har et lille panic attack, indtil manden kommer ud og får mig dæmpet.
Ringer til jm kl. 00.52, og vi aftaler, jeg ser tiden an, for på dette tidspunkt er veerne ikke startet, og hun bor i Ålborg, så der er ingen grund til, at hun kører endnu.
Vi lægger os tilbage under dynen, men jeg kan jo umuligt sove, så vi ligger lidt og snakker, og så går jeg igang med at pakke det sidste til hospitalstasken, selvom jeg er lidt rundt på gulvet.
Mens jeg går rundt, kommer der så småt lidt veer og til sidst må jeg kravle tilbage i seng, fordi de bider til.
Manden tager tid, men de kommer ikke rigtig, som man kan læse sig til.
De varer ca. 40 sek, men kommer med 4-7 min mellemrum.
Ringer til jm igen kl. 02.26, og hun synes, vi skal se tiden an.
Kl. 02.46 ringer jeg igen. Nu varer de ca. 1 min. med 3-4 min imellem.
Jm spørger, om jeg vil ind, og det siger jeg ja til, så hun vil køre fra Ålborg nu, og så skal jeg komme direkte op på fødegangen.
Der går lidt, før vi kommer afsted, for manden bøvler med at flytte på autostolen, så mit sæde kan lægges ned.
Han bander og svovler og stresser vist lidt, indtil han må give op, og så kører vi.
Det er en laaaang tur fra Silkeborg til Viborg, for han må sænke farten ved hver ve, som stadig kommer med 3 min mellemrum, og al bevægelse sætter gang i det hele.
Vi rammer fødegangen samtidig med jm, så jeg kommer ind og bliver undersøgt ved 04.00 tiden, og der er jeg 4 cm. åben, og jeg kommer direkte ind på min egen stue.
Der er kun os 3 på stuen med dæmpet belysning, og det er rart, men jeg lægger ikke helt mærke til det, for den næste time udvider jeg mig de sidste 6 cm.
AV FOR F..... :klap
Jeg kan kun stå lænet ind over sengen, mens jm fylder badekaret, og til sidst kan jeg ikke holde ud at være til, for det gør bare så ondt.
Jeg har allerede presseveer, inden jeg kommer op i vandet, men hvor er det rart at komme op og slappe af i benene.
Jeg ligger i vandet i ca. 1 ½ time, har manden fortalt, og jeg går næsten igang med at presse med det samme, men der sker ingenting.
Får akupunktur i hænder og fødder for at sætte gang i veerne, der er gået lidt i sig selv i vandet, men det hjælper ikke, så selvom Storms hjertelyd er fin, må jeg hen i sengen til sidst, hvilket jeg slet ikke kan overskue.
Jeg har ikke ligget længe i sengen, før der kommer ligeså stille gang i presseveerne igen, men jm kontakter alligevel en kollega vedr. vedrop, men det får jeg sagt, jeg ikke vil have, og den anden jm mener godt, jeg kan vente.
Har virkelig frygtet den sprøjte.
Starter med at presse igen, mens jeg ligger på siden, og der sker da lidt men slet ikke nok, så jeg skal om på ryggen, og så kan jeg mærke, der kommer meget tydeligere presseveer.
Får på et tidspunkt tømt min blære med kateder.
Hans hjertelyd er stadig fin, og jeg presser og presser, men der sker bare ikke noget.
Han ligger og popper frem og tilbage med hovedet, og manden kan tydeligt se toppen af ham, men der er ikke plads til at komme ud.
Til sidst siger jm, at hun er nødt til at klippe mig, hvilket jeg ellers også har frygtet, men lige der er jeg ligeglad, så jeg får en lille sprøjte og et klip (som jeg overhovedet ikke mærker!!), og så kommer Storm til verden på de næste par veer i endnu en sø af fostervand :loveshower
Føder moderkagen indenfor kort tid, og den er hel. Jeg ser den ikke, for det har jeg ikke lyst til, men den er fin, siger jm.
Manden klipper navlestrengen, og de næste 2 timer har vi mere eller mindre for os selv, mens han ligger på min mave og begynder at sutte bryst ligeså stille, og jeg bliver syet med 7 sting.

Fortsættelse følger. Bassen vil have mad..

 

Her er han et par timer gammel.

3700 g og 53 cm.

post-8056-0-29513900-1413661774_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dejlig beretning indtil nu :)

Hed din jordemoder Marie?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejlig beretning indtil nu :)

Hed din jordemoder Marie?

Tak :)

Jeg var jo med i Kendt Jordemoderordning, hvor der er 3 faste jm tilknyttet, og den ene hed Marie. Korthåret omkring midt 30'erne vil jeg skyde på.

Men det var ikke hende, der havde vagten :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :)

Jeg var jo med i Kendt Jordemoderordning, hvor der er 3 faste jm tilknyttet, og den ene hed Marie. Korthåret omkring midt 30'erne vil jeg skyde på.

Men det var ikke hende, der havde vagten :)

Ok det var bare min konsultation jm var fra Aalborg af dengang jeg ventede Felix. Hun var også helt korthåret og midt 30'erne. Mener altså hun hed Marie. Var rigtig glad for hende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok det var bare min konsultation jm var fra Aalborg af dengang jeg ventede Felix. Hun var også helt korthåret og midt 30'erne. Mener altså hun hed Marie. Var rigtig glad for hende.

Hvis det er den samme, så er hun nemlig rigtig sød :)

Hun har ikke været en del af ordningen fra start, så mødte hende kun 2 gange.

Er glad for, jeg kom ind til en jeg kendte lidt bedre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Del 2:

Efter fødslen lå jeg med Storm på maven i et par timer, hvor vi havde stuen for os selv, indtil jm kom og tjekkede ham og sendte mig ud for at prøve at tisse og få et bad.

Inden jeg rejste mig, fik jeg set de sting, hun havde lavet.

Havde den værste forestilling i hovedet om, hvordan sådan en bristning ser ud, men det så bare så fint ud. Ja, man kunne faktisk næsten ikke se det if forhold til mine forestillinger.

Tisse kunne jeg så ikke, så hun måtte tømme med kateder igen.

Det er ikke behageligt, når man ikke er midt i en fødsel, for så kan man dælme mærke det.

 

Efter ca. 3 timer på fødestuen, begyndte vi at pakke sammen, og så røg jeg i en kørestol og blev fragtet over på patienthotellet med "truslen" om endnu engang kateder, hvis ikke jeg selv tissede indenfor 3 timer.

Det gjorde jeg så heldigvis, så slap :D

 

De næste timer kom vi til os selv og fik besøg af sundhedsplejersken på patienthotellet, der løbende kom og tjekkede, at han suttede og viste, hvordan jeg sikrede, han suttede rigtigt.

Ellers foregik dagen for mit vedkommende på langs med Storm hud mod hud.

Lå faktisk med ham hele natten på brystet, mens jeg slumrede til tv.

Han var lidt utilfreds til tider, så det var nemmere at have ham liggende.

Og fantastisk for mig, for havde det så skidt med at lægge ham fra mig.

Det har jeg stadig :oops

 

Hmm, jeg må vel hellere oprette en mor tråd til resten, for det hører da vist ikke til herinde.

Hvis du har læst med og lyst til mere, så skrives vi ved der  :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det altså en dejlug beretning! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skøn beretning også del to :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejlig beretning :) endnu en gang tillykke med Storm :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Dejlig beretning, og stort tillykke med ham!  :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejlig beretning, og stort tillykke med ham!  :kuller

Tak skal du have :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for beretning og tillykke med Storm :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for beretning og tillykke med Storm :loveshower

Tusind tak :yay

Og tak hvis du gad læse det hele :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skøn beretning! :Biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skøn beretning! :Biglove

Tak for det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejlig beretning :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejlig beretning :yay

Tak Eva :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER