Pippi

Ægløsningstests og uregelmæssig menstruation

12 indlæg i dette emne

Hejsa,

Jeg fødte i januar en pige og er klar til baby nr.2, men pga. amning er min cyklus meget mærkelig. Der kan nogle gange gå op til 53 dage før mentruationen indtræffer.

Da jeg har været diagnosticeret med PCO (dog fået barn nr.1 uden hjælp) er jeg nervøs for, om jeg har ægløsning. Derfor har jeg købt tests!

På dag 13 tester jeg negativ og får så først testet igen igår, som er dag 16. Her er testen svagt positiv og jeg tænker, at ægløsning nok kommer snart. Så har vi sex og idag er ægløsningstesten negativ?

Mon jeg fangede resten af den positive test igår?

Åh, så forvirret og så nervøs for om jeg kan få en baby mere. Suk!

Håber, at der er nogle kloge hoveder, som er seje ægløsningstestere ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvad mener du med 'svagt positiv'? Teststregen skal være lige så tydelig eller tydeligere end kontrolstregen før en ÆL-test er positiv. Det er ikke til at sige om den har været positiv, når der går så mange dage imellem :unsure Og det er faktisk slet ikke alle der kan lave en positiv test - det kan jeg f.eks ikke <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv! Det har bare været så svært at tisse med en lille en i huset og særlig at tisse en god mængde til at måle med. Ved svagt positiv mener jeg at stregen er svagere end kontrolstregen, men dog stadig farvet. Hvor den ved negativ bare slet ikke er der overhovedet. Da jeg lavede baby nr.1 kunne jeg lave en fin positiv test :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved ÆL test skal test streg være lige så tydelige som kontrolstreg før den er positiv så spørgsmålet er om det er på vej eller den er misset :-(

Men fedt du allerede er klar igen :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved ÆL test skal test streg være lige så tydelige som kontrolstreg før den er positiv så spørgsmålet er om det er på vej eller den er misset :-(

Men fedt du allerede er klar igen :-)

Men kan man måle, når den er misset?

Det er nok kun en udebleven menstruation, som kan hjælpe mig :-S

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men kan man måle, når den er misset?

Det er nok kun en udebleven menstruation, som kan hjælpe mig :-S

Nej umiddelbart ikke. Altså bortset fra den ikke bliver positiv. Det var grunden til jeg brugte 14 stk da min teststreg hele tiden svingede i styrke...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej umiddelbart ikke. Altså bortset fra den ikke bliver positiv. Det var grunden til jeg brugte 14 stk da min teststreg hele tiden svingede i styrke...

:ditto Heg brugte 16 stk for at få en positiv æl test på dag 29 :o Jeg ville nu prøve at teste videre...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som de andre skriver er en ÆL test aldrig "svag positiv" den er enten negativ eller positiv :) det er ikke ligesom en g test :)

Her tester jeg fra CD 10 og frem, troede jeg havde positiv ÆL test for en uge siden, ds testen var meget tæt på at være helt positiv men jeg måske bare missede den blev helt positiv. Men om jeg idag ikke får bragende positive tests på CD 20....Så lang cyklus til mig i denne omgang, øv bøv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar. Jeg tog rådet og testede idag, da jeg havde andre fysiske symptomer på ægløsning og så var den der! Så nu må jeg krydse fingre og håbe på det bedste :-) Men pyha, jeg er jo også lidt nærig med de test, så jeg gider ikke bruge for mange ;-)

Hvor mange test indkøber I ad gangen? Jeg købte 14 :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte en pakke på 21 ÆL tests og 5 GT til 189 kr

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor mange test indkøber I ad gangen? Jeg købte 14 :-)

 

Jeg købte 100 stk sidste gang :blush Jeg skal teste to gange i døgnet, for at være sikker på at jeg rammer den positive. Men regner da med at de holder lidt tid. I værste fald så har jeg bare nogle liggende til pb2 bliver aktuelt også :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte 100 stk sidste gang :blush Jeg skal teste to gange i døgnet, for at være sikker på at jeg rammer den positive. Men regner da med at de holder lidt tid. I værste fald så har jeg bare nogle liggende til pb2 bliver aktuelt også :p

Hihi, det kan være jeg også ender med at købe så mange :-)

Er det bedst at teste to gange i døgnet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER