Ihpets-mortilto

Stephanies bachelorprojekt - mundtlig eksamen

43 indlæg i dette emne

Som mange af jer ved, studerer jeg ernæring og sundhed. Jeg skal nu til at starte op på mit bachelorprojekt som skal afleveres d. 5. januar.

Jeg er helt ny i processen (vi begynder først introduktion og vejledning i næste uge). Jeg har kun angivet en midlertidig overskrift over mit projekt som er:

 

Madkultur, maddannelse og kræsenhed hos børn.

 

Altså, så kan jeg vel ca. skrive om hvad som helst ;)

 

Jeg har meget svært ved at konkretisere min problemstilling - og også ret svært ved at regne ud hvor bredt emnet skal være.

 

 

Mine forudsætninger for at vælge denne overskrift:

 

Jeg har været i praktik i Enheden for overvægtige børn og unge i Holbæk/Ringsted. Som vejleder børn (2-17) og deres forældre til hvordan de skal spise. Eller, altså jeg vil nærmere kalde det at de dikterer hvordan familien skal spise.

Enheden oplever gode resultater.

 

Jeg tænker: men lærer børnene noget om at lytte efter selv, føle efter? For de muligheden for at nyde mad, opleve mad?

 

 

Jeg havde en kort praktik på den gamle husholdningsskole i Sorø. Her bor utilpassede unge og går i skole på et meget blandet niveau. I klasserne er de fx i dansk alt fra 1/2.klasses niveau og op til 9.klasses niveau. Jeg (og to klassekammerater) talte om sundhed med de unge (13-17).

 

Jeg bemærkede: hvordan italesættelsen omkring sund mad var meget negativt præget - man var faktisk uncool hvis man frivilligt spiste sundt (de fik sund mad serveret, og flere var der også til dels for at tabe sig). Det usunde mad var cool, fedt, sejt, go stil osv.

Jeg tænker: hvorfor mon det er sådan, hvorfor og hvornår blev sund mad uncool?

 

 

Jeg har været i praktik i en børnehave hvor jeg lavede sundhedsprojekter med 10 børn. Det interessante var dog slet ikke mit projekt, derimod at observere hvordan spise situationen fandt sted. Jeg skrev en artikel om netop spise situationen. Den kan jeg godt ligge op hvis nogen er interesseret.

Essensen var min undren overfor den måde hvorpå pædagogerne gjorde sig til dommere over for børnenes madpakker. Hvordan de tvang dem til at spise (minimum 2 madder), hvordan de bestemte rækkefølgen, hvordan de snakkede grimt om hvad der i deres øjne var usund mad (vi var så slet ikke enige, men det er lidt en anden side af historien), hvordan de faktisk gjorde spise situationen ubehagelig for nogle børn.

 

 

 

 

 

 

Aaaaltså... det jeg vil skrive om... ej men det er jo det jeg er i tvivl om. Det skal være noget om at man lærer børn at spise med hovedet og ikke med maven (altså negativt). Ej jeg kan slet ikke formulere det jeg har oppe i hovedet, for det er roddet og kaotisk. 

 

 

 

Er der mon nogle af jer der:

 

1) har erfaring med bachelor og kan fortælle mig lidt om omfang, altså gerne i forhold til hvor bredt mit emne skal være (jeg mener jeg har 30 sider)

 

2) kan komme med nogle indputs i forhold til det jeg skriver - RIGTIG GERNE noget i forhold til problemstilling

 

3) er der nogle der er super kloge og bare gider skrive min opgave for mig, mens jeg tager på charter rejse og drikker lyserøde drinks?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg læser kandidat i pædagogisk sociologi, og jeg læser sammen med en der har skrevet flere opgaver om det pædagogiske måltid. Jeg kan prøve at høre om hun kan anbefale noget litteratur.

Er du interesset i generel erfaring med at skrive bachelor, eller er det mest inden for dit fag?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg læser kandidat i pædagogisk sociologi, og jeg læser sammen med en der har skrevet flere opgaver om det pædagogiske måltid. Jeg kan prøve at høre om hun kan anbefale noget litteratur.

Er du interesset i generel erfaring med at skrive bachelor, eller er det mest inden for dit fag?

Generel erfaring vil jeg rigtig gerne høre om!

Og MEGET gerne det der litteratur du nævner!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej går du på Ankerhus? Der blev jeg færdig i 2007 :)

Havde speciale i produktudvikling og skrev min bachelor om økologiske æbler og markedsføring heraf. Et lidt andet emne end du har fat i ;)

Tror ikke, jeg er til meget hjælp, men tror også at din vejleder vil hjælpe dig med at afgrænse dit emne, der lyder rigtig stort og bredt lige nu. Synes, det lyder vildt spændende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke så meget om emnet, men vil godt lige summe over det. :) Hvis du har lyst, må du gerne se min bachelor. Det er ikke det stykke arbejde, jeg er mest stolt af, og emnet er noget helt andet end dit, men måske kan det give dig en fornemmelse af, hvor lidt man har plads til på 30 sider ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej går du på Ankerhus? Der blev jeg færdig i 2007 :)

Havde speciale i produktudvikling og skrev min bachelor om økologiske æbler og markedsføring heraf. Et lidt andet emne end du har fat i ;)

Tror ikke, jeg er til meget hjælp, men tror også at din vejleder vil hjælpe dig med at afgrænse dit emne, der lyder rigtig stort og bredt lige nu. Synes, det lyder vildt spændende :)

Ja det gør jeg. Hvor sjovt at du også har gået der :)

Ja, det er vidst også en anden linje du har gået på, hehe.

Synes du det lyder bredt? Neeeej vel :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke så meget om emnet, men vil godt lige summe over det. :) Hvis du har lyst, må du gerne se min bachelor. Det er ikke det stykke arbejde, jeg er mest stolt af, og emnet er noget helt andet end dit, men måske kan det give dig en fornemmelse af, hvor lidt man har plads til på 30 sider ;)

Du må meget gerne summe :) Det kan også være at, når jeg for sat flere ord på, I andre så bedre kan hjælpe mig videre. For egentligt er emnet ligetil og noget enhver kan have en holdning til/ide om.

Det vil jeg rigtig gerne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende :)

Jeg tænker at 30 sider er virkelig ikke ret meget, så dit emne lyder meget bredt, og der er plads til ret meget afgrænsning.

Vores emne til bacheloren var noget a la Hvordan kan socialrådgiveren støtte børn og unge i sorg eller noget i den stil, og det endte med noget meget snævert med at få fortalt hvad sorg er for en størrelse, hvordan den påvirker børns udvikling, og så en konklusion... De 30 sider var bare VÆK! Og jeg blev overrasket over hvor... let det egentlig var. Altså... Jeg havde forestillet mig noget meget mere dybdegående end det i virkeligheden er. Vi fik at vide at vi i starten var ved at skrive et speciale på 100 sider da vi kom med første udkast til problemformuleringen.

Du må også meget gerne læse vores bachelor hvis du har lyst til en ide om hvad kravene er til en bachelor ift. hvor dybdegående vs længde osv.

Men dit emne lyder MEGA spændende!

Måske kunne dit emne være noget med hvilke elementer er med til at skabe en positiv madkultur om sund kost bland børn i alderen 0-3 - eller hvad ved jeg? Tænker det måske endda er for bredt?

Og så kunne jeg godt tænke mig at læse din bachelor når du er færdig hvis det bliver noget a la det du beskriver :whistling

Jeg er SÅ glad for at i alle sammen skriver det med at siderne hurtigt slipper op. Jeg fatter virkelig ikke hvorfor, men jeg frygter at sidde med et emne og ikke kunne skrive mere efter 2 sider. Det ondsvage er at jeg er sådan en der skriver ALT for meget - og skal bruge evigheder på at afkorte.

Jeg vil også rigtig gerne læse din!!

Uh!! Det lyder som en god ide! Dog måske tage amning/MME perioden fra, den ER vigtig, men lidt en historie for sig selv.

Hmm... Det udelukker måske lidt kræsenheds elementet som jeg synes er ret spændende. Jeg tænker at man først senere begynder at bruge ordet kræsen om børn? Eller gør nogle det med børn under 3?

Jeg synes bare det er spændende fordi jeg tænker at det er MEGET voksenskabt (altså forældre/passere) og kun l i d t noget med smag. Men måske problemet allerede starter før. Det gør det vel egentligt nok. Hmm.... Tænke tænke!!!

Anyways... 1000 tak for at sætte nogle tanker i gang.

Edit: du må selvfølgelig gerne læse opgaven bagefter!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige noget helt andet:

Er der monstro en søøøøød sjæl herinde på BK der kunne tænke sig at kaste et kritisk øje på opgaven - altså i forhold til noget korrektur læsning? Lige omkring 1. januar-ish.

Jeg har ikke rigtig nogen i min omgangskreds. Og som i sikkert har bemærket er jeg ELENDIG til at sætte kommaer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mulige emner:

 

1) hvilke elementer er med til at skabe en positiv madkultur om sund kost blandt børn i alderen 0-3 (mælkeprioden frataget)

 

2) sammen som ovenstående - men med en højere aldersgruppe, måske 3-6 år, på den måde kan jeg gøre brug af viden fra mit praktikophold lidt mere direkte

 

3) kræsenhed - stadig enormt bredt, men virkelig interessant

 

4) hvordan børn (burde jeg også her vælge en aldersgruppe ud, måske opdelt i lille barn (0-6) skolebarn (6-13) teenager (13-18 og så vælge een gruppe?) påvirkes af forældrenes syn på sundhed

 

5) hvordan børn (samme spørgsmål angående alder som ovenstående) påvirkes af forældrenes evige slankekurer - herunder skiftende kost, forbud mod almindelig sund mad osv

 

6) det pædagogiske måltid (altså måltidet i institutioner med alt der der medfølger)

 

7) 

 

8)

 

 

 

Har i andre ideer? Ingen ideer er dumme, jeg bruger det hele som inspiration til at tænke videre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg synes det med kræsenhed er vildt spændende! Faktisk har jeg lige fået det nye Børn&Unge fagblad ind af døren, hvor er der en "guide" til "Sådan går I kræsne børn modige". Der bliver referet til en ny bog som en konsultationssygeplejerske Charlotte Thouhauge lige har udgivet, som hedder "Ønskebørns yndlingsretter - kys kræsenhed farvel".

 

Så tænker jeg at du må vælge en aldersgruppe - fx 3-6 årige.

 

Emne 6) uhhh det kunne jeg skrive en hel roman om bare fra den pædagogiske vinkel! Jeg synes det er SÅ spændende og relevant! Der er virkelig stor forskel på, hvordan madkulturen er i de forskellige institutioner: nogle steder må børnene spise af deres madpakker hele tiden/når de bliver sultne, andre steder kun på bestemte tidspunkter, mange steder dikterer pædagoger hvad børnene skal spise (fx 2 rugbrød) inden grønt i stedet for at have tillid til at forældrene har lavet en god madpakke og børnene selv er i stand til at vælge, nogle steder spiser man hver dag i faste grupper, faste tidspunkter og med faste pladser andre steder kører man cafe-kultur og til sidste så er der jo madordningsstederne.

 

Men jeg tror det handler om virkelig at gøre det meget mere konkret!

 

Hvad brænder du allermest for? Hvad har du erfaring med? Hvad har du litteratur til? (man behøver jo ikke gøre det sværere end højest nødvendig for en selv)

 

Og så kan jeg også huske, at vores sidder hurtigt slap op.... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg synes det med kræsenhed er vildt spændende! Faktisk har jeg lige fået det nye Børn&Unge fagblad ind af døren, hvor er der en "guide" til "Sådan går I kræsne børn modige". Der bliver referet til en ny bog som en konsultationssygeplejerske Charlotte Thouhauge lige har udgivet, som hedder "Ønskebørns yndlingsretter - kys kræsenhed farvel".

 

Så tænker jeg at du må vælge en aldersgruppe - fx 3-6 årige.

 

Emne 6) uhhh det kunne jeg skrive en hel roman om bare fra den pædagogiske vinkel! Jeg synes det er SÅ spændende og relevant! Der er virkelig stor forskel på, hvordan madkulturen er i de forskellige institutioner: nogle steder må børnene spise af deres madpakker hele tiden/når de bliver sultne, andre steder kun på bestemte tidspunkter, mange steder dikterer pædagoger hvad børnene skal spise (fx 2 rugbrød) inden grønt i stedet for at have tillid til at forældrene har lavet en god madpakke og børnene selv er i stand til at vælge, nogle steder spiser man hver dag i faste grupper, faste tidspunkter og med faste pladser andre steder kører man cafe-kultur og til sidste så er der jo madordningsstederne.

 

Men jeg tror det handler om virkelig at gøre det meget mere konkret!

 

Hvad brænder du allermest for? Hvad har du erfaring med? Hvad har du litteratur til? (man behøver jo ikke gøre det sværere end højest nødvendig for en selv)

 

Og så kan jeg også huske, at vores sidder hurtigt slap op.... :)

 

Faktisk synes jeg det hele er ret interessant - og kunne sagtens skrive om det hele.

 

Et eller andet i mig trækker mest mod nr. 5. Især i det samfund vi har nu, hvor der er så mange slankekure, der har så mange forbud. Det inspirerede mig også helt vildt at se Madmagasinets afsnit "Når sundhed bliver usund" - som jo også er en stor del af pointen i Bitz nye bog "uperfekt". http://www.dr.dk/tv/se/madmagasinet-bitz-frisk/madmagasinet-bitz-frisk-42#!/02:30 

 

 

På den anden side synes jeg det var MEGA interessant det jeg fik gravet frem i institutionen - hvor jeg jo faktisk skrev en artikel (som jeg stadig ikke har fået sendt ind til Samvirke  :klap ). Og det trækker lidt mod punkt 2 eller punkt 6.

 

 

Jeg er endnu ikke begyndt at søge efter litteratur, men vil begynde på det her i weekenden. Vi har ikke haft særlig meget om børn - men der er skrevet en del. Hvis du har inspiration til litteratur igennem dit studie må du gerne sende mig nogle links eller bogtitler :)

 

 

 

Må jeg spørge om din titel og problemformulering - så kan jeg måske lure på hvor snævert det skal være :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Faktisk synes jeg det hele er ret interessant - og kunne sagtens skrive om det hele.

 

Et eller andet i mig trækker mest mod nr. 5. Især i det samfund vi har nu, hvor der er så mange slankekure, der har så mange forbud. Det inspirerede mig også helt vildt at se Madmagasinets afsnit "Når sundhed bliver usund" - som jo også er en stor del af pointen i Bitz nye bog "uperfekt". http://www.dr.dk/tv/se/madmagasinet-bitz-frisk/madmagasinet-bitz-frisk-42#!/02:30 

 

 

På den anden side synes jeg det var MEGA interessant det jeg fik gravet frem i institutionen - hvor jeg jo faktisk skrev en artikel (som jeg stadig ikke har fået sendt ind til Samvirke  :klap ). Og det trækker lidt mod punkt 2 eller punkt 6.

 

 

Jeg er endnu ikke begyndt at søge efter litteratur, men vil begynde på det her i weekenden. Vi har ikke haft særlig meget om børn - men der er skrevet en del. Hvis du har inspiration til litteratur igennem dit studie må du gerne sende mig nogle links eller bogtitler :)

 

 

 

Må jeg spørge om din titel og problemformulering - så kan jeg måske lure på hvor snævert det skal være :)

Jamen så kan du jo vælge hvilket emne det skal være. Det er bare noget nemmere at skrive en opgave, når man synes det man undersøger er interessant.

 

Men vil sige det hjælper rigtig meget at få vejledning. Vores vejleder hjalp os i hvert fald rigtig meget både med at indskrænke emne og finde litteratur :=

 

Jeg tænker lige om jeg har noget, du ville kunne bruge. Men det meste er jo fra en pædagogisk vinkel; altså hvordan man bruger måltidet pædagogisk.

 

Vores titel var:

Hvis man ser sprogvurdering som et eksemplarisk udtryk på evalueringskultur, hvilke betingelser sætter det så for det pædagogiske arbejde?

 

Og så skrev vi en afgrænsning inde i opgaven:

I vores opgave har vi fortrinsvist anlagt et pædagogisk sociologisk og pædagogisk psykologisk perspektiv, hvor vi arbejder på både individs-, institutions- og samfundsniveau med forgreninger i både ind- og udland.

Barnets sprogtilegnelse starter allerede i fosterstadiet, men til at belyse vores problemstilling, har vi valgt kun at tage udgangspunkt i de 3-6-årige børn i dagtilbud. I vores opgave har vi primært fokuseret på sprogvurdering af etsprogede danskere, og går derfor kun kort ind og forklarer, at sprogvurdering tidligere har været anderledes for tosprogede børn, ikke hvilken betydning det at være tosproget har for sprogtilegnelsen og sprogudviklingen. Vores fokus er på, hvordan forskellige sprogsyn ser på barnets sprogtilegnelse – ikke en kronologisk og detaljeret beskrivelse af barnets sprogtilegnelse – for på den måde at kunne forklare, hvilken betydning de forskellige sprogsyn har for det pædagogiske arbejde med sprogvurderingsmaterialer og tilrettelæggelsen af det sprogpædagogiske arbejde. Det skal dog pointeres, at vi udelukket ser på, hvad pædagogen skal være opmærksom på i tilrettelæggelsen af det sprogpædagogiske arbejde, ikke hvilke sprogstimulerende metoder og materialer pædagogen skal bruge for at hjælpe barnet i dets sproglige udvikling.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er så dødspændende med din bachelor!

Jeg har tusinde tanker, men ingen energi til lige at skrive dem ned. <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er så dødspændende med din bachelor!

Jeg har tusinde tanker, men ingen energi til lige at skrive dem ned. <_<

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er så dødspændende med din bachelor!

Jeg har tusinde tanker, men ingen energi til lige at skrive dem ned. <_<

Jeg vil SÅ gerne høre dine tanker!!! Jeg håber du for energi :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil SÅ gerne høre dine tanker!!! Jeg håber du for energi :kram2

:ditto til Mette

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen så kan du jo vælge hvilket emne det skal være. Det er bare noget nemmere at skrive en opgave, når man synes det man undersøger er interessant.

 

Men vil sige det hjælper rigtig meget at få vejledning. Vores vejleder hjalp os i hvert fald rigtig meget både med at indskrænke emne og finde litteratur :=

 

Jeg tænker lige om jeg har noget, du ville kunne bruge. Men det meste er jo fra en pædagogisk vinkel; altså hvordan man bruger måltidet pædagogisk.

 

Vores titel var:

Hvis man ser sprogvurdering som et eksemplarisk udtryk på evalueringskultur, hvilke betingelser sætter det så for det pædagogiske arbejde?

 

Og så skrev vi en afgrænsning inde i opgaven:

I vores opgave har vi fortrinsvist anlagt et pædagogisk sociologisk og pædagogisk psykologisk perspektiv, hvor vi arbejder på både individs-, institutions- og samfundsniveau med forgreninger i både ind- og udland.

Barnets sprogtilegnelse starter allerede i fosterstadiet, men til at belyse vores problemstilling, har vi valgt kun at tage udgangspunkt i de 3-6-årige børn i dagtilbud. I vores opgave har vi primært fokuseret på sprogvurdering af etsprogede danskere, og går derfor kun kort ind og forklarer, at sprogvurdering tidligere har været anderledes for tosprogede børn, ikke hvilken betydning det at være tosproget har for sprogtilegnelsen og sprogudviklingen. Vores fokus er på, hvordan forskellige sprogsyn ser på barnets sprogtilegnelse – ikke en kronologisk og detaljeret beskrivelse af barnets sprogtilegnelse – for på den måde at kunne forklare, hvilken betydning de forskellige sprogsyn har for det pædagogiske arbejde med sprogvurderingsmaterialer og tilrettelæggelsen af det sprogpædagogiske arbejde. Det skal dog pointeres, at vi udelukket ser på, hvad pædagogen skal være opmærksom på i tilrettelæggelsen af det sprogpædagogiske arbejde, ikke hvilke sprogstimulerende metoder og materialer pædagogen skal bruge for at hjælpe barnet i dets sproglige udvikling.

 

Hov jeg fik slet ikke svaret dig :blush

 

Ja jeg tror også det bliver godt med noget vejledning. Vi får også først introduktion i kommende uge. Så jeg er jo nok klogere inden ugen er omme. Jeg håber bare alligevel lidt at jeg kan komme med noget - det er trods alt tit nemmere at vejlede, hvis man ved hvad man skal vejlede ud fra ;)

 

Du må gerne kigge alligevel. Jeg tænker at der måske stadig er nogle pointer jeg kan bruge :)

 

Ok jeg kan godt se at det er temmelig specifikt. Jeg så også en anden bachelor opgave online i går aftes, og der var gruppen allerede på side 10 inden de begyndte analysen - så siderne forsvinder vel.

Jeg fik lige undersøgt det i går og jeg har 35 sider. Selvom jeg bliver lidt bange, så er det altså også dejligt endelig at have lidt plads at boltre sig på. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger altså lige denne side til tankemylder. Håber ikke jeg keder jer ihjel ;)

 

 

Jeg tager lige et skridt tilbage, og glemmer alt om de punkter jeg skrev om i går. Inden jeg skrev dem ville jeg gerne skrive om: 

(i rodet rækkefølge)

- måltidet som fællesskab

- mad som identitets skaber

- forældrenes syn på sundhed

- børns madopfattelse

- hvordan vi lærer børn at spise med hovedet i stedet for maven

- det der fokus på barnet under måltidet

- hvordan næringsstofdelen tager fokus, så børnene "tvinges" til at spise bestemte fødevarer (OK monster svært at beskrive, jeg mener, der er så meget fokus på hvad der er sundt, så forældre nærmest sidder på nakken af deres børn over at de fx i en periode kun spiser pasta og lader fx grønt og kød ligge)

- kræsenhed - og hvordan jeg mener at forældre er med til at påvirke kræsenheden i en negativ retning

- madkultur på familiebasis

- børns maddannelse - at lade børnene selv (også selvom det grisser), at have børn med i køkkenet og i grønthandleren, bondegården, fiskeforetningen osv.

- de voksnes magt over maden - og hvorfor de burde lade være

 

 

Efter at jeg har googlet lidt og tænkt lidt mere. Vil jeg også gerne skrive lidt om ortoreksi (den 4. spiseforstyrrelse) MEN jeg vil ikke have det til at fylde meget - at skrive om spise forstyrrelser er lidt en anden opgave synes jeg.

 

Jeg synes OGSÅ det ville være interessant at skrive om børn og slankekur - både deres egen og deres forældres. Her kan jeg bruge min erfaring fra Enheden for overvægtige børn og unge. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror måske jeg har indkredset mig lidt:

 

Måltidet i familien og dets betydning for det lille barns (0-6 år) udvikling af smagspræferencer og generelle maddannelse. 

 

Hvad tænker i? Nogle indput?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende!

Hvad og hvordan vil du så analysere på noget/blive klogere? Hvad det nu end er du skal :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke hvordan i arbejder med dannelse inden for dit område. Men inden for det pædagogiske, skal man virkelig passe på, når man arbejder med dannelse. Og være grundig i sin afgrænsning af begrebet.

Jeg er faktisk heller ikke sikker på hvad du mener når du skriver maddannelse. Kan du prøve at uddybe det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har forresten ikke glemt at jeg har lovet at spørge min medstuderende om teori, men jeg ser hende først om 14 dage ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ærligt synes jeg stadig det lyder meget bredt, måske pga det samme som 'Charlotte og Sofia' skriver.

Jeg tænker ift smagspræferencer at jeg fik havde er par forelæsninger (da jeg læste Fødevarevidenskab) omkring hvilken betydning det havde på børn kunne lide/ikke lide ud fra hvad moderen havde spist under graviditeten. Så ved ikke om det ikke kan være ret svært at afgrænse til det du skriver?

Men igen det kan være svært at rådgive, når man ikke selv helt kender fagområdet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres kommentarer. Jeg har total KAOS på øverste etage - jeg håber det er ved at rette sig ud nu. Jeg har ændret mit udkast til problemformuleringen MEGET. Derfor undlader jeg lige at kommenterer på jeres besvarelser, håber det er ok. I har gode pointer, og jeg tager dem klart til mig. Men idet jeg har ændret så meget, så er det lige nu ikke så relevant at kommenterer. 

 

Min problemformulering ser lige nu sådan ud:

 

Hvordan kan jeg som professionsbachelor i ernæring og sundhed arbejde med sundhedsfremmende og forebyggende tiltag der kan rettes mod forældre til børn i alderen 0-3 år således, at de hjælpes med at overkomme de udfordringer der er i forbindelse med at sikre deres børn en ernæringsmæssig hensigtsmæssig kost?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER