Mette

Til Paris med en 2årig

8 indlæg i dette emne

Vi overvejer at tage en tur til Paris i slutningen af maj (manden vil gerne se Tennis der...). Vi har overvejet at høre mine forældre om de vil med - så kan vi skiftes lidt til at have viggamusen der vil være 2 år der.

Vi har været i Paris før, men det er vel 5 år siden og uden barn ;) nogen er erfaringer med Paris og 2årig?

Og hvad med at bo der? Har overvejet en ferielejlighed hvor vi måske alle kunne bo, det vil sige 3 soveværelser (det kunne være fedt med ekstra værelse til Vigga så vi ikke forstyrrer hende når hun jo går en del før i seng end os) - men har aldrig boet i en ferielejlighed før, er det privat eller kan man finde et sted hvor de kun blir udlejet året rundt og man mere ved hvad man kan forvente (det er jeg nok mest til). Nogen der har erfaring med det i Paris?

Er en lejlighed ikke muligt kunne det også være hotel, men igen gerne med ekstra værelse til vigga... Nogen der har erfaring der? Vil godt bo sådan rimelig centralt uden at det behøver at være midt i eiffeltårnet.

Alle råd søges :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke varet i Paris, men jeg tror sagtens, I kan tage til Paris med Vigga til den tid :)

 

I vil jo nok ikke kunne rende og se paa ting og sager hele dagen lang hver dag, det ville Noah ikke gide, men med lidt park og saadan og saa at overholde sove-spise-tider nogenlunde... 

Vi var i Venedig en dag og der er jo MEGA crowded i de smalle straeder og isaer i aar(ved ikke hvad der er sket i aar, medmindre det er vejret...).Godt det kune var en dag. Han morede sig ingenlunde ved at sidde i klapvogn udavendt. Men han soppede paa San Marco og vaglte at falde i soevn kort efter ankomst, saa vi hyggede os.

 

Jeg kan anbefale baeredims til ryg og en let klapvogn, altid snacks og drikke som backup. 

 

Proev at tjekke airbnb - det kan vaere rigtig godt, har jeg hoert fra flere paalidelige kilder :)

 

post-2-0-59950800-1412880444_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja tjek airbnb har brugt det flere steder i verden og mange jeg kender ligeså - mega smart :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elsker Paris, men har som dig heller ikke været der med børn.

Der er jo mange lækre grønne områder med plads til leg. Plus der jo er ret mange aktivitetssteder (Disney m.fl.) ved dog ikke om hun er for lille til den slags.

Jeg ville nok prioritere ekstra hænder, så er der jo lidt mere tid til, at lave lidt uden Vigga også. Fx rødvin og sene restaurantbesøg ;)

Novasol udlejer lejligheder dernede. Har brugt dem i Danmark og været fint tilfreds.

http://www.novasol.dk/p/FIP102

Og så fandt jeg lige den her side også.

http://www.paris.dk/paris-med-boern

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var i Paris sidste sommer, der var Cassandra en 1½ år. Det gik ok, hun sad fint i klapvognen og kiggede sig omkring. Vi opholdt os lidt ved eiffeltårnet, hvor der er en grøn park og så på lidt kanalrundfart. Det tog hun fint.

Da vi ankom var metroen proppet, altså virkelig virkelig proppet, det synes jeg ikke var specielt sjovt med 2 børn, hvor man skulle skynde sig at presse sig selv og dem ind før dørene lukkede, så jeg vil anbefalde at holde sig fra metroen i myldretiden, udenfor myldretiden var den helt fin.

 

Hoteller kender jeg ikke så meget til. Vi boede 4 mennesker i et rum i et hotel som ikke var overvældende fantastisk, men da vi var der under tour de france så måtte vi tage hvad der var. Men ikke nødvendigvis noget jeg vil anbefale.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Tak for alle jeres fine råd! Vil undersøge dem nærmere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke lige prøvet Paris, men vi tlbragte jo 3 uger i sommers i Nice. Andrea var så lidt yngre. Men med pitstop i parker og på legepladser, gik det faktisk rigtig godt. Det galt bare om at tage tingene i den unge dames tempo :) vi var rigtig glade for klapvogn så hun kunne følge med (når hun blev sur på os, fik hun lov at kigge ud af og snakke med folk - så blev hun glad igen :lol ) , samt bæresele, som også blev brugt til at bære hende på ryggen.

Jeg synes klart en lejlighed er en fordel, så kan man bedre organisere mad. Det er bare træls at sidde i en hotelseng og spise. Især en lejlighed med flere værelser er dejlig, så der kan være lidt voksetid og mulighed for at tale når yngsten sover! Evt med altan! Så kan man tage et glas vin derude sammen, og stadig nyde det franske forår :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER