somummy

Idetråd til sunde snacks

13 indlæg i dette emne

Ja her er hvad jeg selv kan komme på:

 

knækbrød med ost og peberfrugt

Frugt

???????????????

 

Kan I se hvad jeg mener, har ingen ideer overhovedet???

Har I?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Gulerods og agurkeststave med dip

Nødder

Frosne vindruer

Smoothies

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhhh.. God tråd.. Særligt når jeg netop er fanget i at nappe chokoladestykke nummer 5 ;)

Gulerodsstave og humus som dyppelse.. (Var jeg engang god til at spise)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skyr med bær og mandler

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mørk chokolade over 70%

Mandler

Grønsagsstave med fedtfattig dip

Æggemuffins

Skyr med hjemmelavet müsli

Saltstænger med fedtfattig dip

Frugt skåret i både

Osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Saltbagte mandler er mums!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige prøvet at lave hjemmelavet greenjuice i dag...MEGA GODT! Spcielt når man tænker på hvad der er i

Opskrift:

1 æble

1-2 skiver citron

1-2 stængler bladselleri

En stor håndfuld spinat

1 gulerod

I opskriften skulle der også kål i, men det havde købmanden ikke i dag :(

 

Det smagte rigtig godt, og tror virkelig jeg kunne blive hooked på det, da det gør det nemmere at spise/drikke de grøntsager man ellers ikke kan lide

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hjemmelavede dadelkugler.
Man blender nogle mandler (hvor mange er op til en selv). Når de er fint hakkede, tilsætter du dadler og blender det hele sammen. Hvor mange dadler der skal tilsættes kommer an på hvor mange mandler der er :) 
Det er sådan lidt, fingerspitz gefühl ;)
Massen trilles til kugler, kan derefter trilles i f.eks kokosmel, ren kakao, lakridspulver m.m. De stilles i køleskabet i min. 30 inden de serveres :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kigger lige med her for jeg er sååå småsulten inden sengetid. Mit problem er dog jeg ikke kan tåle de fleste rå grøntsager, frugt og nødder pga allergi.

 

I dag lavede jeg en mini kartoffelsalat af kogte kartofler (rester) med masser af agurk, lidt rå løg, salt, peber, sennep og en smule mayo.

 

Saltbagte mandler er mums!

Det tror jeg er noget for min mand - hvordan laver du dem?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kigger lige med her for jeg er sååå småsulten inden sengetid. Mit problem er dog jeg ikke kan tåle de fleste rå grøntsager, frugt og nødder pga allergi.

.

I dag lavede jeg en mini kartoffelsalat af kogte kartofler (rester) med masser af agurk, lidt rå løg, salt, peber, sennep og en smule mayo.

Det tror jeg er noget for min mand - hvordan laver du dem?

http://www.salattosen.dk/project/saltbagte-mandler/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ligner en must-make! :super Hvis man nu ikke lige føler for at lave et halvt kg mandler ad gangen, skal/kan man så også skrue ned for saltet, eller er det sådan at saltet passer til vandmængden, og så klæber den rette mængde salt sig til mandlerne uanset hvad?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ligner en must-make! :super Hvis man nu ikke lige føler for at lave et halvt kg mandler ad gangen, skal/kan man så også skrue ned for saltet, eller er det sådan at saltet passer til vandmængden, og så klæber den rette mængde salt sig til mandlerne uanset hvad?

Du tager bare de gram mandler du føler for! ;) jeg lader dem nu heller ikke altid ligge i så lang tid i blød :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hjemmelavede dadelkugler.

Man blender nogle mandler (hvor mange er op til en selv). Når de er fint hakkede, tilsætter du dadler og blender det hele sammen. Hvor mange dadler der skal tilsættes kommer an på hvor mange mandler der er :)

Det er sådan lidt, fingerspitz gefühl ;)

Massen trilles til kugler, kan derefter trilles i f.eks kokosmel, ren kakao, lakridspulver m.m. De stilles i køleskabet i min. 30 inden de serveres :)

Jeg blander også ren kakao i "dejen" - så smager de virkelig mums...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER