Charlotte - mig og mine

Når barnevognen er for lille - what to do?

12 indlæg i dette emne

Sofia er ved at blive for lang til vores dejlige Oddervogn. Tror liggemålet er 90 cm, og Sofia er 89 -90 cm, så det synger jo virkelig på sidste vers. Men jeg kan slet ikke overskue hvad vi så gør. Hun er så glad for sin barnevogn, og sover gerne 1½-3 timer i den hver dag.

Jeg tror ikke hun vil sove nær så godt indenfor, men det er jo ligesom det eneste alternativ jeg kan komme i tanke om.

Har I andre oplevet at barnet er vokset fra barnevognen, før barnet var færdig med at sove lur? Og hvad gjorde I så??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kender en del børn der bare lå krøllet sammen i barnevognen. Ellers har jeg to bekendte der har købt brugte krybber fra vuggestuer. Find dem på dba.dk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I kan maaske finde en brugt Basson Grande, som er 97 i liggemaal? 

 

Det er den barnevogn, vi har - selvom han ikke sover i den og den er gemt vaek, saa kan jeg anbefale den! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vores dreng er også ved at være for lang til barnevognen og ligger nærmest i spænd. han har den ikke med i DP mere, men sover indenfor derovre og sover det samme som han gør herhjemme 1½-2 timer.. vi har indimellem puttet ham herhjemme og det går fint og han sover det samme som ude i barnevognen.. hjemme ved mine forældre er han for stor til barnevognen( den er kun 87 lang tror jeg) så der er det også slut med at sove ude...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores BV er 97 i liggemål, men regner med at Luna skal sove i den, indtil hun er færdig med at sove til middag.

Så må hun bukke benene lidt :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi satte en weekendseng i haven, da Sebastian blev for stor. Vi var så heldige at det passede nogenlunde med sommervejr. Cassandra har aldrig brudt sig om barnevognen og sover inde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min dreng sover i hans klapvogn herhjemme og der sover han gerne 2 timer. Vi stoppede med barnevognen i løbet af sommeren pga den ska bruges til lillesøster.

Han havde nok 5-10 cm tilbage inden han var for lang til vores 97 cm lang bv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mener at Odderen har et liggemål på 97? Silke Elia ligger altid krøllet sammen alligevel, så er ret sikker på hun bruger den tiden ud. Men ellers kommer mange ind at sove eller i klapvogn hjemme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Johan sover stadig i sin barnevogn og han er næsten 100cm. Han ligger bare krøllet sammen - hvilke han gør alligevel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mener at Odderen har et liggemål på 97? Silke Elia ligger altid krøllet sammen alligevel, så er ret sikker på hun bruger den tiden ud. Men ellers kommer mange ind at sove eller i klapvogn hjemme.

Har ikke målt efter. Tænkte bare at den var 90 cm fordi fidusen er så godt som vokset ud af den.

Måske fidusen i virkeligheden er 90+ cm så...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores barnevogn har et større ligge mål, så vores datter er ikke vokset ud af den. Til gengæld vil hun kun sove i den i dagpleje, mens hun herhjemme kun vil sove i sengen. Jeg troede det ville være træls, men hun sover lige så godt i sengen. Jeg ruller lidt for men stadig så der kommer lys ind og så puttes hun. Og ofte tager hun to timer som hun også gør i dagplejen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min datter smider benene udenfor ;)

Hjemme sover hun indenfor.. Men dagplejemoren vil gerne have hende i barnevognen, og Camille sover fint i den hos hende.. Så ja, det bestemmer dagplejemoren selv ;)

Hun sover engang i mellem i klapvognen når vi er på tur :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER