Guest Felixmor

Asgers maraton fødsel

13 indlæg i dette emne

Torsdag den 18/9 2014 38+1

Vi er til kontrol på Skejby Sygehus grundet Asgers blære og nyre. Vi er inde at snakke med en professor kl. 12 som ønsker ham ude med det samme og vi kommer på afdelingen igangsættelse af gravide/akutklinik. Vi får en tid samme dag kl 15. Så vi skynder os ud og finder noget frokost og sørger for, at Felix bliver hentet af sine bedsteforældre.

Kommer ind kl. 15 og får kørt en kurve, der viser, at Asger har det godt. Får de første to piller (de skal sluges) og en ny tid. Kl. 20.00. Derefter bliver vi indlogeret på patient hotel. Da vi kommer tilbage kl. 20. Bliver jeg undersøgt. Der er ikke sket noget. Ny kurve viser, at Asger stadig har det godt. Jeg får to nye piller og en ny tid kl. 8.15 næste morgen. Vi går tilbage på patient hotellet og går i seng.

Fredag den 19/9 2014 38+2

Jeg vågner ved 6 tiden og konstaterer at jeg har sovet. Skælder lidt ud for så har pillerne ikke hjulpet. Ligger og kigger lidt rundt på nettet. Kl. 6.30 går der en prop og derefter kommer det skyldende med fostervand. Får vækket min mand som finder et håndklæde jeg kan stå på. Ringer til fødegangen og da jeg har klart fostervand aftaler vi, at jeg beholder min tid kl. 8.15. Så kan vi nå at spise og komme i bad. Under badet får jeg veer, der bider godt. Morgenmad kan jeg ikke spise. Fik et kvart rundstykke ned. Mens jeg er i bad ringer fødegangen og beder os gå direkte til fødegang 2. Der er vi ca. 7.30. Bliver flyttet til fødegang 3 og kommer på modtagelse ruten. Kurven er stadig fin og jeg er 3 cm åben dog med 1 cm livmoderkant tilbage. Kommer på fødestuen. Har kraftige veer og 2 timer senere er jeg 5 cm åben. Så går det stærkt og 30 min senere er jeg 9 cm åbent. Kun en lille kant tilbage. Under udvidelsesfasen får jeg det rigtig skidt og kaster op flere gange. Da kl. Er 11 har jeg kraftige veer stor pressetrang og den sidste kant forsvinder ikke. Jeg har 5 veer på 10 minutter og har aldrig pause. Jeg er frustreret og skælder ud som jeg aldrig har gjort før. Til sidst bliver jm, supervisor jm og lægen enige om, at give mig en epiduralblokade, så jeg kan få lidt ro. Den får jeg ved 14.30 tiden. Jeg har stadig veer men jeg kan kontrollerer dem og jeg har pause i mellem. Jeg får rystet bækken i håb om at få kanten væk og at han roterer helt ned. Og jeg kommer op og stå i mellem en halv og hel time. Her begynder jeg at fryse og Asgers hjertelyd stiger. Jeg har fået feber. Jeg bliver igen undersøgt og jeg er endelig 10 cm. Åben men Asger står stadig højt. Jeg får pinicillin og supervisor jm bliver tilkaldt. Hun tilkalder så igen lægen, der afgør at veer har jeg haft nok af uden succes så han ringer til OP og nu hedder det akut kejsersnit. Jeg tudbrøler. Det var min største frygt. De siger der nok går en time, hvilket er ok, for jeg kan styrer mine veer. Min mand pakker en lille taske med dyne og sutteflaske og mens han tuller rundt kommer de og melder portøren er på vej. Kommer på operationsstuen og tuder af angst. Der er mange mennesker og der sker mange ting. Bedøvelsen gør at jeg ryster helt vild og igen kaster op. De gør deres arbejde. Det føles mærkeligt men det gør ikke ondt. Kl. 18.35 kommer Asger til verden og han skriger allerede, da de piller ham op ad livmoderen. Jeg tuder igen men denne gang af lettelse. Jeg får ham hurtig at se og så går jm og min mand ud og kigger ham igennem. Han er som han skal være og de kommer ind til mig igen. Jeg bliver lappet sammen og kommer på opvågning. Her får jeg endelig Asger hud mod hud lidt tid. Her bliver han også vejet og målt til 3650 g og 53 cm.

Ved 21 tiden kom vi på mor barn afsnittet.

Tror det er Asgers fødsel i store træk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Stort tillykke med Asger.

Pyha det lyder som noget af en omgang, der endte fint med AKS, så både du og Asger kom igennem fødslen på fin vis.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med Asger:) hip hip hurra :kram :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en lang og hård fødsel :respekt

Tillykke med ham :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for din historie. Håber det går ok med at hele op igen efter den oplevelse.

 

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyyyyh det blev da en lang omgang, sørme godt de ku gi dig blokaden når han nu ikke ville komme ned. Mon han lå lidt skævt der inde?

 

Hovedsagen er at I begge har det godt, og kæmpe tillykke med den lille lækkerbisk.  :wub

 

Og hey hvor sej mor er du lige at skrive fødselsberetning 2 dage efter  :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for beretningen. Sikken en omgang.

Stort tillykke :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Igen stort tillykke med ham!

Dejlig beretning selvom det endte i aks som du frygtede. Tror det er noget mange frygter fordi det er på det tidspunkt vi mister kontrol og det jo kun sker når der er en fare for enten ens lille baby eller en selv!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejlig beretning på trods af AKS :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke da en omgang :( Godt det er overstået og at i nu har jeres lille Asger :kram Stort tillykke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for beretningen og stort tillykke med ham ❤️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger :)

Synes det har været hårdt. Såret har gjort meget ondt. Gå er det hjælper at gå klipsene ud i morgen. Døjer lidt med hovedpine. Den er ikke slem men hvis den fortsætter weekenden over vil jeg hører Skejby ad mandag hvor vi alligevel skal derud. Og så har jeg scoret mig et udslæt på brystkassen. Synes det er lidt op ad bakke pt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med ham! :loveshower Lyder som en hård start :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER