NæstenKlar

Bækkenløsning og sygemelding

11 indlæg i dette emne

Jeg har fået konstateret begyndende bækkenløsning, og jeg har då svært ved at finde ro - stående, gående, siddende, liggende osv. Jeg har dog et kontorjob, så jeg synes jo jeg bør kunne bide det i mig lidt længere..

Samtidig har jeg svært ved at vurdere hvor min energi skal lægges - skal det være sådan, at jeg bliver på jobbet så længe, at jeg resten af dagen/aftenen skal lægge ned, eller er det ok, at gå før så jeg kan overskue at lave lidt mad og generelt være i 'live' når manden er hjemme?

Er der ikke nogen der har lidt erfaring til deling?:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har kun én ting at sige; det bliver værre og værre! 

Dét dér med at bide det i dig, fremskynder kun processen. Du kan lige så godt lære nu, at sige stop når det gør ondt. Og så alle de her forholdsregler med at holde benene samlet, ikke vride i kroppen, sove med en pude mellem benene, tage små skridt osv, det hjælper altså og det kræver lidt tilvænning inden det ikke føles mærkeligt, så måske øv dig på dét også :)

 

Fra jeg begyndte at mærke gener, til jeg var meget handicappet - som nu - gik kun 2-3 uger. Om det var fordi jeg gjorde noget forkert, ved jeg ikke, men det KAN altså gå rigtig stærkt. Så tænk dig om i hvert fald :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først og fremmest skal du passe på dig selv!

Du kan jo evt overveje en deltidssygemelding til at starte med, jeg er selv gået ned på halvtid i et kontorjob for at have lidt overskud efter arbejdstid også.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for Jeres svar! Og tak for reminderen mht korrekt kropsholdning mm. - det kan smutte... ;)

Jeg frygter også, at det kun bliver værre i takt med baby vokser, og vægten stiger. Jeg følger dog, at jeg pjækker hvis jeg går hjem midt på dagen, og derefter har overskud til f.eks. at lave mad. Men det må jeg nok bare komme mig over.

Derudover er det også en stressfaktor at skulle klare mit job på halvtid, så derfor tøver jeg egentligt lidt ekstra - det føles ikke som om, jeg vil kunne finde en løsning der passer ind med en deltidssygemelding. Og en fuldtidssygemelding vil jeg helt sikkert føle jeg pjækker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når du er halvtidssygemeldt så skal du altså ikke klare et fuldtidsjob på den halve tid! Så er det din arbejdsgiver, der må finde ud af at få klaret nogle af dine opgaver på anden vis. Det er ikke pjæk at skulle kunne fungere en smule, når man tager hjem (er jeg også ved at lære mig selv), så skynd dig til lægen og få en snak om deltidssygemelding! Har selv lige været turen igennem, og det er svært at acceptere, men sådan er det altså bare, når kroppen er så belastet. Pøj pøj med det :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv hvor surt :( Jeg har også stort problem med mit bækken/haleben (er dog ikke særlig langt henne, så) - valgte at gå til min kiropraktor i sidste uge. Han fortalte mig at man skal have en blodprøve for at påvise en egentlig bækkenløsning. Lægerne har det med at sige at alle rygproblemer hos gravide skyldes bækkenløsning, men at det sjældent er tilfældet - at det ofte "bare" skyldes et låst bækken. Han har dermed ordnet "bækkenløsninger" for mange kvinder gennem tiden :) Læser at flere har samme erfaringer på nettet :)

 

Kan sagtens være at du er blevet testet, ville bare lige dele det med dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det bedste råd, du kan få er at du skal lytte til din krop.. Jeg har for anden gang bækkenløsning, ovenikøbet en slem én, så jeg er sygemeldt 100% selvom jeg er ledig...

Jeg har erfaret at skal jeg være bare en smule mor for Isaac, så er hvile og aflastning alfa og omega..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når du er halvtidssygemeldt så skal du altså ikke klare et fuldtidsjob på den halve tid! Så er det din arbejdsgiver, der må finde ud af at få klaret nogle af dine opgaver på anden vis. Det er ikke pjæk at skulle kunne fungere en smule, når man tager hjem (er jeg også ved at lære mig selv), så skynd dig til lægen og få en snak om deltidssygemelding! Har selv lige været turen igennem, og det er svært at acceptere, men sådan er det altså bare, når kroppen er så belastet. Pøj pøj med det :kram

Tak for svar! Jeg ved godt, at det er arbejdsgiversansvar, men den del er chefen ikke god til at komme med løsning på, og han virker generelt til at tro, det er pjæk..

Jeg må tage en snak med lægen, og så håbe på, at jeg kan forlig mig med det.. Om end ikke med tiden:)

Jeg kan se, at jeg ikke er den eneste, og at det vist gælder om at passe på sig selv i denne tid. Det er bare rart at høre andres erfaringer, så jeg ved det ikke bare er mig der er pivet. Tak!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar! Jeg ved godt, at det er arbejdsgiversansvar, men den del er chefen ikke god til at komme med løsning på, og han virker generelt til at tro, det er pjæk..

Jeg må tage en snak med lægen, og så håbe på, at jeg kan forlig mig med det.. Om end ikke med tiden:)

Jeg kan se, at jeg ikke er den eneste, og at det vist gælder om at passe på sig selv i denne tid. Det er bare rart at høre andres erfaringer, så jeg ved det ikke bare er mig der er pivet. Tak!

Du er så ABSOLUT ikke pivet, dét må du ikke tro!

Der er bare så mange ting i graviditeten, der gør at man føler sig handicappet fordi man ikke er vant til at kroppen kan fejle så mange forskellige ting. Men kroppen reagerer bare forskelligt og det betyder altså IKKE at du er pivet.. Det her handler altså ikke om dig, men om hvad der er bedst for babyen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil bare lige komme med to ekstra råd, der holder min bækkenløsning lidt i skak

- udover de råd, der er givet.

Måske kender du dem allerede;

Gå altid i sko med gummisåler ( og uden hæl)

Undgå at sidde med benene over kors.

Det sidste råd har virkelig været svært for mig at følge, for det er jo ren vane at svinge det ene ben over det andet.

Men med tiden har jeg lært det - og det hjælper virkelig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er så ABSOLUT ikke pivet, dét må du ikke tro!

Der er bare så mange ting i graviditeten, der gør at man føler sig handicappet fordi man ikke er vant til at kroppen kan fejle så mange forskellige ting. Men kroppen reagerer bare forskelligt og det betyder altså IKKE at du er pivet.. Det her handler altså ikke om dig, men om hvad der er bedst for babyen :)

Årh, tak for det opmuntrende svar! Jeg ved godt, at det ikke er for sjov der bliver talt om sygemelding, jeg er bare aldrig syg, så det er svært at acceptere.. Men jeg må se hvad lægen anbefaler, og så tage den derfra..

Mht. sko, så lever jeg i mine Nike Free - også til pæne kjoler.....;) Og de krydsede ben kræver godt nok tilvænning, men jeg prøver at huske det! Tak!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER