Beduddi

HJÆLP ! Jeg bløder slet ikke og får derfor ikke ÆL

11 indlæg i dette emne

Hej alle i dejlige damer :)

Lidt om mig :)

Jeg er 23 år og har været sammen med min dejlige kæreste i over 7 år, og vi og har en dejlig lille Fransk Bulldog ved navn Ally :) Vi købte hus og flyttede ind i November 2013 og har nu bestemt os for at påbegynde PB :)

 

Jeg håber at der er nogen herinde der kan hjælpe mig som evt har samme problem, da jeg ikke rigtig kan få noget hjælp fra min læge

Jeg er tilknyttet gynækolog gennem min læge, men det er jeg heller ikke blevet klogere af ..

 

Jeg fik sat en p-stav i armen da jeg var ca 16 år og fik den ud da jeg var 19 .

For det første gjorde den at jeg tog voldsomt på og jeg bløde rigtig meget i lange perioder og så blødte jeg slet ikke i laaaang tid ..

Da jeg så fik den ud igen kom min mens slet ikke regelmæssigt .. Den fortsatte egentlig bare som før ved at bløde i lange perioder og så slet ikke bløde .. 

Idag har jeg så slet ikke blødt i 2-3 måneder .. Jeg har også fået nogle hormon piller engang gennem min gynækolog som skulle få mig til at bløde som gjorde at jeg fik min mens, men ikke igen måneden efter

 

Sidder der nogen af jer derude som kan hjælpe mig med hvad det evt er galt med mig og hvordan jeg skal komme videre med PB ??

 

På forhånd tak !!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

De lyder bestemt ikke rart :(

EEr du blevet testet for PCO? Er du nogensinde blevet scannet hos din gyn?

Det var sikkert Provera du fik til fremkaldelse af mens. Det får man, hvis kroppen er gået helt i hårdknude og behøver hjælp til at blive nulstillet og derefter får man ofte hormoner for at hjælpe ægmodningen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har desværre ikke forstand på det, men ville ikke forlade tråden uden at byde dig velkommen og sende kram :kram Det lyder godt nok frustrerende <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan var din cyklus før du fik p-stav? Jeg kan nemt have cyklusser på 40-60 dage, så måske du vare har lange uregelmæssige cyklusser?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De lyder bestemt ikke rart :(

EEr du blevet testet for PCO? Er du nogensinde blevet scannet hos din gyn?

Det var sikkert Provera du fik til fremkaldelse af mens. Det får man, hvis kroppen er gået helt i hårdknude og behøver hjælp til at blive nulstillet og derefter får man ofte hormoner for at hjælpe ægmodningen.

 

Jeg er hverken blevet testet eller scannet - Skal jeg testes for PCO hos min gynækolog eller kan en almindelig læge gøre dette?

Jeg har selv tænkt om det kunne være det, men det eneste min gynækolog siger er at jeg skal tabe mig, hvilket jeg har haft svært ved pga. frustration over manglende mens, samt personlige problemer i familien. Dette har gjort at jeg har været meget ked af det og ikke har kunne overskue at fastholde mit vægttab. 

Og ja, det var provera jeg fik.. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har desværre ikke forstand på det, men ville ikke forlade tråden uden at byde dig velkommen og sende kram :kram Det lyder godt nok frustrerende <_<

Tusind tak skal du have :-) ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan var din cyklus før du fik p-stav? Jeg kan nemt have cyklusser på 40-60 dage, så måske du vare har lange uregelmæssige cyklusser?

 

Den var regelmæssig inden p-stav.

Og har gået rigtig rigtig længe uden mens sidste år, hvilket var grunden til at jeg blev henvist til gynækolog - gik over 4 mdr, fordi min læge ikke ville gøre noget ved det før :/ .. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er hverken blevet testet eller scannet - Skal jeg testes for PCO hos min gynækolog eller kan en almindelig læge gøre dette?

Jeg har selv tænkt om det kunne være det, men det eneste min gynækolog siger er at jeg skal tabe mig, hvilket jeg har haft svært ved pga. frustration over manglende mens, samt personlige problemer i familien. Dette har gjort at jeg har været meget ked af det og ikke har kunne overskue at fastholde mit vægttab.

Og ja, det var provera jeg fik..

Og hverken læge eller gyn har nævnt PCO? :unsure

Du skal have taget nogen blodprøver via gyn, tror jeg, men min gyn konstaterede jeg har PCO efter 15 sekunders scanning. Jeg gik også i mange måneder uden mens, pletblødte og havde ondt, blev henvist til gyn, fik Provera og startede hormoner og blev gravid i tredje cyklus :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og hverken læge eller gyn har nævnt PCO? :unsure

Du skal have taget nogen blodprøver via gyn, tror jeg, men min gyn konstaterede jeg har PCO efter 15 sekunders scanning. Jeg gik også i mange måneder uden mens, pletblødte og havde ondt, blev henvist til gyn, fik Provera og startede hormoner og blev gravid i tredje cyklus :)

Nej ingen har nævnt PCO, det er mig selv der har fundet noget om det på nettet.

Dejlig historie - dejligt at hører der er håb forude :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg står næsten i samme situation - min menstruation er blevet utrolig uregelmæssig efter en SA.

Jeg er dog blevet undersøgt for alt og der er vist intet galt i mit uderliv - venter på blodprøve svar mht hormoner, men gyn sys først jeg sku have en tid om 3 måneder selvom jeg kun får mens hver anden måned :( og gerne vil være gravid.

Meeen har hørt om en masse detox kurer der skulle hjælpe med at sætte systemet i balance - så det er mit næste step. Har lånt bogen "bliv naturligt gravid" af charlotte bech og vil hå i gang med de 10 faser snarest!

Er egentlig bare træt af at læger ikke gør noget som helst og man selv skal undersøge hvad der skal gøres og spørger efter det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg står lidt i samme situation som dig. Jeg er selv 22 år og har ikke haft rigtig mens siden 1.  November sidste år! Efter ca. 3 måneder uden mens tog jeg til lægen, men hun tog bare et hurtigt kig og sagde at alt så fint ud. For omkring 2 måneder siden tog jeg så igen til lægen som mente at det kunne lyde som pco. Nu har jeg pletblødt on and off i snart 2 måneder. Jeg har været ved gynækolog en gang nu og får svar i næste måned om hvorfor jeg har gået så lang tid uden mens. 

 

Jeg har desværre ikke nogen svar til dig men tænker umidbart at du kunne have pco? Hvis jeg var dig ville jeg tage til lægen og forklare jeres situation og at i prøver at få børn. Jeg håber at din læge vil lytte til dig og sende dig videre og hvis ikke må du banke i boret ! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER