Señora Hansen

Vedr. skævt hoved...

17 indlæg i dette emne

Min søn på 2 mdr. vil rigtig gerne have sit til højre, når han sover i sengen, så derfor prøver jeg at vende hans hoved til venstre ind imellem, så det selvfølgelig ikke bliver skævt, men det er bare lidt af en kamp....jeg prøver at lægge en sammenfoldet sutteklud eller bamse i den ene side, så han ikke kan vende hovedet, men han skubber den bare væk med hånden. Jeg har også prøvet at lægge noget under underlaget, så det ligesom er lidt højere i den ene side, men det hjælper heller ikke. Jeg har også prøvet at vende rundt, så vi sover i benenden, meeeeeen det hjælper heller ikke. Om dagen er det lidt nemmere for mig f.eks. når jeg bærer ham i slynge  eller hvis han falder i søvn i mine arme og jeg lader ham sove der, kan jeg lægge hovedet til venstre.

 

Hvad gør I for at de sover med hovedet både til venstre og højre?

 

Og hvor meget går I op i det? Hans hoved har en flot facon siger lægen, så måske overreagerer jeg...

 

Mange kærlige knus til alle jer :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa :balloons

Vores søn gjorde det samme bare til den anden side :) Vi gik til baby kiropraktor og zoneterapeut og fandt ud af at det var fordi, han havde lidt muskelspændinger og en låsning i nakken. Da de fik "fixet" det, var det kun vane, at han kiggede til venstre og så kunne vi bedre lokke ham mod højre med bamser osv :) Så jeg vil varmt anbefale at kontakte en kiropraktor og evt også en zoneterapeut :)

Derudover havde vi en af de der hjertepuder, der også forebygger skævt baghoved :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej :-) Ja, det er måske det eneste der kan hjælpe, for det ville bare være så ærgerligt, hvis det bliver skævt....Mange knus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan anbefale kranio sakral terapi. Det har hjulpet så meget ved vores søn og hans baghoved er blevet så fint.

Måske han lige har lidt der skal løsnes for at han rigtig kan dreje hovedet til begge sider. Det er bestemt ikke unormalt at der sidder noget i klemme i nakken/ryggen efter en fødsel...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil og anbefale kranio-sakral, der er nok lidt der skal løsnes i nakken :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores datter havde også en favoritside da hun var lille og havde også meget svært ved at ændre det. Var meget obs på hvilken side hun lå til om dagen og ellers lå hun meget på maven... Nu kan man intet se. Men det vigtigste er at du er Opmærksom på det og hør eventuelt sundhedsplejersken om hun synes det er meget og noget hun er bekymret for, som mor kan man let stirre sig lidt blind på det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også anbefale kiropraktor

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores datter havde også en favoritside da hun var lille og havde også meget svært ved at ændre det. Var meget obs på hvilken side hun lå til om dagen og ellers lå hun meget på maven... Nu kan man intet se. Men det vigtigste er at du er Opmærksom på det og hør eventuelt sundhedsplejersken om hun synes det er meget og noget hun er bekymret for, som mor kan man let stirre sig lidt blind på det ;)

:ditto med både den ældste og nu også den yngste.

Vi har aldrig haft dem til nogen form for behandling for de har ikke haft ondt men bare foretrukket den ene side frem for den anden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til fys med min dreng, for han ville ikke ligge paa maven og skreg i vilden sky med hovedet loeftet og holdt en anelse skaevt. Hun fortalte, at de til sidst ligger ret ensidigt i maven, saa musklerne er for det meste laengere og loesere i en af siderne. Jeg var der en gang og fik massageteknik og tips til at holde ham saa han fik vendt hovedet den anden vej, naar han saa ikke laa i liften og sov :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søn ville også helst have hoved til den ene side, vi smuttede til kiropraktor med ham. Det var lige hvad der skulle til, hans nakke knækkede og efter et par ekstra gange ville han gerne vende hovedet til begge sider :) Så jeg kan også kun anbefale en kiropraktor tur :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah havde også en favoritside og holdt derudover hovedet lidt skævt. Jeg kunne vende hans hoved når han sov, men to sekunder efter kiggede han til venstre igen...

Vi var også til kiropraktor, tror vi var der 7-8 gange. Han havde også en lille låsning i lænden som hun behandlede samtidig.

Han var nået at blive lidt skæv, så vi brugte også en hjertepude til ham. Den ville han ligge på til han var 4 måneder, så begyndte han at flytte sig fra den. Alt det med stofbleer under kinden virkede ikke på ham...

I dag er hans hoved helt fint :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan også få en kile han kan sove på

Delta sleep hedder den

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dem hedder baby sleep

Kan Googles

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for jeres råd :loveshower

 

Jeg kan anbefale kranio sakral terapi. Det har hjulpet så meget ved vores søn og hans baghoved er blevet så fint.

Måske han lige har lidt der skal løsnes for at han rigtig kan dreje hovedet til begge sider. Det er bestemt ikke unormalt at der sidder noget i klemme i nakken/ryggen efter en fødsel...

 

Da det er første gang jeg hører om kranio sakral terapi, kunne jeg godt tænke mig at høre om hvordan behandlingen foregår...?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for jeres råd :loveshower

Da det er første gang jeg hører om kranio sakral terapi, kunne jeg godt tænke mig at høre om hvordan behandlingen foregår...?

Helt stille og roligt, barnet ligges på briksen hvis barnet vil være med til det, jeg ammede undervejs for at få ro på hende :) (hun kan kun arbejde hvis baby arbejder med :)

Så blev hun mærket efter, og med blide tryk løsnet de steder hun var spændt.

Vi har siden været inde og været med til at lave en raportage om babybehandling, resultatet er desværre ikke færdig endnu, for der blev filmet en behandling af hende :)

Du kan læse mere her: http://www.kroptimisten.dk/390360651

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi tog til kiropraktor med vores søn, som faktisk endte med at have et ret skævt baghoved. Nu er han 11 mdr, og når hans hår er vådt, og man kigger i den rigtige vinkel, kan man godt lige ane, at der er en smule skævhed tilbage. Jeg regner med det retter sig helt i forbindelse med at han og dermed hans hoved vokser.

 

Hvis du har sådan en kornpose, kan du prøve at lægge den ved hans hoved. Den er relativt tung og ikke helt så nem at flytte. Alternativt kan du bare pakke en pose ris ind i en stofble.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for alle de gode råd, jeg vil tage kontakt til en kiropraktor eller en kranio sakral terapeut hurtigst muligt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER