Mette

Vinterstøvler, størrelser, erfaringer

8 indlæg i dette emne

Jeg har fundet de vinterstøvler jeg godt ku tænke mig at købe til Vigga men har ikk mulighed for at prøve dem først (med mulighed for at returnere). Men problemet er jeg ikke aner hvordan hendes fødder vokser, og det gør i jo heller ikke, men måske i har erfaringer ;)

Hun bruger pt str 22 (14 cm) i efterårssko og hendes fod måler præcis 13 cm.

Støvlerne jeg har kig på er str 23 (14,5 cm) og 24 (15,2 cm)

Hvilken tror i på vil passe om nogle måneder? Normalt siger man jo at voksetillæg skal være 1,5 cm og så vil 14,5 jo passe perfekt og 15,2 vil jo have tillæg på 2,2 cm som vil være lige i overkanten - men når de først skal bruges til vinter er det jo først der der skal være ca 1,5 cm i overskud... Der står på hjemmesiden at hvis man er i tvivl om 2 str skal man vælge den store pga uldforet også fylder lidt osv, men puha er i tvivl - hvad siger jeres forskellige erfaringer? Kan man springe direkte fra 22 til 24 eller?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan sige til sammenligning at Silke Elia fod voksede 1 cm fra 12-13cm fra midt august til midt oktober sidste år. Fra oktober til februar/marts hvor hun fik sine sko/sandaler var de ikke vokser en millimeter. Nu (sidst august) er de på små 14cm.

Det jeg vil sige er at fødder kan vokse i store ryk. Jeg ville dog købe den i en størrelse 23, hvis jeg var dig (kan den mon byttes eller du kan vente en måned med at købe?)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil råde dig til at vente til oktober med at købe, køb lige inden børnepengene kommer - venter du er der en større sandsynlighed for at de er udsolgt.

Williams fødder er vokset næsten 1 cm siden juni, så han sprang fra 23 til 25.

Voksetillæg skal være mellem 1 og 1,5 cm vidst nok, så jeg ville i hvert fald ikke købe med 2,2 - men vent en lille måned og se :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var bare fordi der var tilbud nu :) men ja må nok vente og se om en måneds tid, de kan byttes 2 måneder frem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var bare fordi der var tilbud nu :) men ja må nok vente og se om en måneds tid, de kan byttes 2 måneder frem

Hvis de kan byttes i 2 måneder og er billige nu, så ville jeg købe en 23 og bytte hvis den er for lille om en måned/halvanden når de begynder at bruge dem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hov ser nu at valget står mellem str 22 og 23 og ikke 23 og 24 ;) har talt med dem derinde og deres bud vil også være den lille på 14,5 cm. MEN i tilfælde af at viggas fødder nu vokser en cm på 2 måneder så har jeg købt begge størrelser hjem hahaha  :lolhit der er gratis retur og ingen fragt i 2 måneder så jeg mister jo absolut ingen penge ved det og så er jeg sikker på at stå til vinter med et par der passer hvor jeg fik rabat - tænker det er det helt sikre valg  :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hov ser nu at valget står mellem str 22 og 23 og ikke 23 og 24 ;) har talt med dem derinde og deres bud vil også være den lille på 14,5 cm. MEN i tilfælde af at viggas fødder nu vokser en cm på 2 måneder så har jeg købt begge størrelser hjem hahaha :lolhit der er gratis retur og ingen fragt i 2 måneder så jeg mister jo absolut ingen penge ved det og så er jeg sikker på at stå til vinter med et par der passer hvor jeg fik rabat - tænker det er det helt sikre valg :rolleyes

Hvad mærke/model er det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad mærke/model er det?

Bykier :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER