MajbritL

Gæster - mad - kvalme

7 indlæg i dette emne

Hej Alle.

 

Jeg står i et lille dilemma, og håber nogle har nogle gode fif eller ideer.

Vi står og skal have gæster på lørdag, et vennepar.

Vi har inviteret dem ud fordi han har hjulpet os en hel del nu her hvor vi har købt hus, og det takker vi ham for med en god middag.

Jeg er rigtig glad for at lave mad, og jeg laver altid tre retter når vi får gæster.

Men her de sidste dage har jeg døjet rigtig meget med kvalme og sure opstød, jeg kan ikke stå/sidde op ret længe ad gangen og kan kun spise havregryn med mælk :/

Vi regner med at vi fortæller dem at vi er gravide på lørdag (vi skal til nf på mandag). Så hvis jeg ikke spiser så meget er det ligegodt.

Det er mere det med at stå i køkkenet, som jeg slet ikke kan overskue...

Vi har snakket om at bestille mad udefra, problemet er bare at vi bor i sæby, en lille by syd fra frederikshavn hvor man ikke kan opsore ok god mad til kun 4 personer .. :(

Har været ude i at, lave kartofler i ovenen og få min mad til at stege bøffer og lave noget "jensen" sovs. Men så mangler vi stadig forret og dessert... Buuuh :(

 

Nogle ideer? 

 

BH Majbrit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Måske kan I købe noget varmrøget laks (vores Kvickly har det i delikatessen) og anrette det på en bund af salatblade til forret?

Dessert kan være købte chokolade- eller nøddekurve med god is og friske bær.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvad ellers med brugsens fredags menu?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med at lage en islagkage eller blødende chokoladekage. Begge ting kan laves i forvejen og chokoladekagen skal bare bages kort fra frost.

Man kan også lave lakseruller og fryse dem ned. Så tages de op, skæres og tør op.. kan serveres på salat med noget lækkert brød til

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med at tage en let løsning og lave en lækker tzatziki og købe noget lækkert brød som forret.

Ang. Hovedret ville jeg smide en steg i ovnen sammen med kartofler og rodfrugter også lade det passe sig selv :)

Desserten kunne evt. være pandekager med frisk frugt og is. De kan jo laves i forvejen og blive varmet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER