Mille-pigen

Forliggende moderkage

6 indlæg i dette emne

Var til MD scanning i dag og alt var fint - lige bortset fra at jeg har en forliggende moderkage, altså en moderkage som ligger meget lavt, så jeg skal til en ny scanning i uge 32. Da jeg spurgte jordemoderen om det var normalt, tøvede hun lidt, men hun sagde at moderkagen i det fleste tilfælde selv ville flytte sig til normal position inden fødslen - hvis ikke, så skal jeg have PKS. Er der andre som har en forliggende moderkage denne gang eller har prøvet det tidligere og er der grund til bekymring? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

På besøg.

Sådan lagde min moderkage i første graviditet Og den flyttede pænt med op som maven voksede. Kan ikke forstå hun tøver. Det er helt normalt og alle bliver tilbudt et tjek senere i graviditeten.

Tillykke med den fine scanning

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var til MD scanning i dag og alt var fint - lige bortset fra at jeg har en forliggende moderkage, altså en moderkage som ligger meget lavt, så jeg skal til en ny scanning i uge 32. Da jeg spurgte jordemoderen om det var normalt, tøvede hun lidt, men hun sagde at moderkagen i det fleste tilfælde selv ville flytte sig til normal position inden fødslen - hvis ikke, så skal jeg have PKS. Er der andre som har en forliggende moderkage denne gang eller har prøvet det tidligere og er der grund til bekymring? :)

Jeg er fra november gruppen og min moderkage lå også foran fødselskanalen. Den har flyttet sig så jeg kan føde normakt. Min jordmoder sagde at i langt de fleste tilfælde flytter den sig. Det var meget få hvor den ikke gjorde. Så tror ikke du skal bekymre dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres besøg og for jeres kommentarer  :) Dejligt at vide at det er helt normalt, så jeg slipper for bekymring. Hvis det skulle ende med PKS så er der jo heller ikke noget at gøre ved det, men håber da på at det hele flasker sig så jeg kan få lov at føde normalt. Og tak - det var så skønt at se hende igen og fascinerende at se rygsøjlen, hjertekamre og hjernen - det er slet ikke til at forstå, at det er vores lille pige  :7himmel  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Mille

 

Jeg har ingen erfaring med det, men jeg har hørt og læst at moderkagen sagtens kan rykke sig som ugerne går.

Så  jeg tror ikke at du skal være bekymret - der er god tid til næste scanning :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er fra decembergruppen og her ligger moderkagen også lavt, skal derfor til kontrol scanning i uge 30. Jordemoderen sagde dog også, at jeg ikke skulle være nervøs, da den i rigtig mange tilfælde rykker sig. :) Hun sagde dog,at jeg skulle være ekstra opmærksom på blødning ... Krydser fingre, vil helst ikke have kejsersnit nemlig ...

H

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER