MissH

37+0, kedsomhed, erfaring...

25 indlæg i dette emne

Hej!

 

Ja, nu er jeg 37+0 uger henne, og ventetiden er laaaang.

Babytasken er pakket, værelset er klar, fryseren er fyldt op med mad til efter fødslen. Jeg har set alle gode serier på Netflix, læst en masse bøger, gjort hovedrent (hvilket jeg gør én gang om ugen lige pt.), lavet barnedåbsinvitationer (laver dem selv i 3D-format). Vi er bare helt klar. Hvad skal jeg dog få tiden til at gå med nu? :)

Har indstillet svømningen, da jeg får lægkramper og bare synes det er blevet lidt for hårdt. 

 

Og er der nogen af jer, der fødte 37+0 eller her omkring? Vil gerne høre lidt fra jer, hvis det er.  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jamen dog en aktivitet :D fedt !! Hvor er det sejt der er styr på det hele :)

Nej jeg har selv gået hhv. 9 og 14 dage over med de to første, men jeg håber da for dig at du snart får din baby i armene, så du kan få tiden til at gå med at kigge på dit guld, for tro mig, det kan der gå lang tid med <3

Og så skal du også huske at slappe af :) det er ikke sikkert der bliver meget tid til det når baby først ankommer :) Held og lykke med det hele i hvert fald.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er du vild RESPEKT!!!

Jeg er ikke halvt færdig ig er i uge 36

Jeg mangler:

Det sidste på juniors værelse

Herunder et par krea projekter

Rengøring (synes jeg kan starte forfra når jeg er færdig)

Så har jeg en del aftaler rundt omkring samt undersøgelser. Og barnedåben er jeg slet ikke begyndt at tænke på måske jeg skulle det

Du er velkommen til at komme herhjem og overtage et par af projekterne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan altid bruge tiden på at lære at hækle/strikke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her fødte jeg godt nok først 40+5, men det kom temmelig meget bag på os, da der ingen tegn på noget var.

Men en aften, hvor vi kedet os, og var trætte af at vente, prøvede vi at trykke på sp6 punktet, og fandme om der ikke så småt kom gang i veerne et kvarter efter. Det var kl 12 om aftenen og kl 4 om natten var vi på vej mod sygehuset...

Så det kan du da altid prøve, det startede ihvertfald vores fødsel.. Punktet er et stykke over akillessene, prøv evt at Google det, så du trykker det rigtige sted... Hos mig var det noget ømt at blive trykket der...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her fødte jeg godt nok først 40+5, men det kom temmelig meget bag på os, da der ingen tegn på noget var.

Men en aften, hvor vi kedet os, og var trætte af at vente, prøvede vi at trykke på sp6 punktet, og fandme om der ikke så småt kom gang i veerne et kvarter efter. Det var kl 12 om aftenen og kl 4 om natten var vi på vej mod sygehuset...

Så det kan du da altid prøve, det startede ihvertfald vores fødsel.. Punktet er et stykke over akillessene, prøv evt at Google det, så du trykker det rigtige sted... Hos mig var det noget ømt at blive trykket der...

Lige til det her vil jeg sige, at det nok er smart at vente til TS er nået til de 40 uger, godt nok er man indenfor normal termin fra de 37, men der er en grund til at det hedder 40 uger, så den lille er helt klar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige til det her vil jeg sige, at det nok er smart at vente til TS er nået til de 40 uger, godt nok er man indenfor normal termin fra de 37, men der er en grund til at det hedder 40 uger, så den lille er helt klar :)

Lige min tanke. Også fordi man får jo lyst til at prøve når man lige læser om de punkter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige min tanke. Også fordi man får jo lyst til at prøve når man lige læser om de punkter jeg måtte hvertfald lige stoppe mig Selv, ellers havde jeg googlet og prøvet punkterne. 3,5 uger for tidligt.

Dertil kan jeg også fortælle at en zoneterapeut eks. ofte nægter at lave fødselsfremmende zoneterapi før man er nået det 40+ :) Men det er da fristende ;) Jeg tænker bare på den lille i mavsen, de kommer når de kommer :P :rolleyes 

 

Eks. har jeg en veninde der gik i fødsel i uge 35, den lille var levedygtig og havde det fint, men hun har haft nogle problemer efterfølgende, hvilket de formoder den tidlige fødselsalder, så derfor er der da endnu mere grund til at holde på dem til de vil ud - eller til at lægerne siger god for det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Strik, hækle, læse nogle nye bøger, gå nogle ture (hvis du kan), evt. lave noget mere til dåben ? 

 

Jeg kedede mig også helt ekstremt den sidste tid, så kan sagtens forstå dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dertil kan jeg også fortælle at en zoneterapeut eks. ofte nægter at lave fødselsfremmende zoneterapi før man er nået det 40+ :) Men det er da fristende ;) Jeg tænker bare på den lille i mavsen, de kommer når de kommer :P :rolleyes

Eks. har jeg en veninde der gik i fødsel i uge 35, den lille var levedygtig og havde det fint, men hun har haft nogle problemer efterfølgende, hvilket de formoder den tidlige fødselsalder, så derfor er der da endnu mere grund til at holde på dem til de vil ud - eller til at lægerne siger god for det :)

Skal nok lade være med at trykke nogle steder

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noget af det bedste jeg gjorde for mig selv i den sidste ventetid var at komme til zoneterapi et par gange. Hun forsøgte også at hjælpe fødslen i gang da jeg var 39+ og skulle sættes i gang pga sukkersyge, men der skete ingenting... men jeg fik det bedre hver gang så syns bestemt det var det værd.

 

Ellers gik vi mange små ture og så tv serier, og fik fyldt fryseren med nem mad til efter fødslen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville nu også selv vente til termins datoen - men nu var spørgsmålet jo hvad hun ku gøre for at sætte gang i tingene, og det er jo en mulighed...

Selv ville jeg også vente, men kender godt utålmodigheden.. Så jeg svarede jo egentlig bare på hendes spørgsmål... :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min erfaring er nu også at man ikke kan gøre alverden for at sætte fødslen i gang. (Bortset fra hvis man blir sat i gang på hospitalet af den ene eller anden grund.) Så det bedste man kan gøre er at få den sidste ventetid til at være så behagelig man nu kan, og så være tålmodig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres besvarelser. Må nok vente lidt endnu med at trykke på de der punkter, men det lyder ret fristende! ;) Haha..
Nu er der da nogle gode forslag til, hvad jeg ellers kan få tiden til at gå med. Tror dog ikke at hækling og strikning lige er mig, men andre kreative områder kunne jeg jo prøve at udforske.
Nætterne er lange, synes jeg. Så jeg slapper også meget af om dagen på sofaen, fordi der er mange vågne timer om natten.. Men sådan tror jeg bare det er :D  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt du er aktiv :) Det letter din fødsel ;) 

 

Da jeg selv var så langt henne tog jeg stadig på arbejde, jeg kunne simpelthen ikke få tiden til at gå derhjemme, så jeg arbejdede op til 2 dage før termin. Men elsker nu også mit job, og har ikke fysisk hårdt arbejde, så det kunne sagtens lade sig gøre. 

Det håber jeg også lidt denne gang. 

 

Ellers så mindes jeg, at jeg brugte tiden på at gå nogle lange ture, rydde op i mærkelige ting (loftet blev om-organiseret), gamle feriebilleder blev sat i mapper etc. etc. 

 

Men held og lykke med den kommende fødsel, inden du får set dig om, så ligger du der på fødestuen ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er der da nogle gode forslag til, hvad jeg ellers kan få tiden til at gå med. Tror dog ikke at hækling og strikning lige er mig, men andre kreative områder kunne jeg jo prøve at udforske.

Har du overvejet scrapbooking? :)

Jeg gik 11 dage over tid, så ingen tidlig fødsel her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle af mine projekter: 

 

- Lave fotobog fra brylluppet færdig

- Fotobog af Olivia's første år

- finde inspirationsbilleder til fotografering af mig som gravid, vores datter og familiebilleder

- sy bog/legetøjsholder til sengen

- samle min graviditetstråd i en beretning

- en masse projekter til kreative ting i hjemmet

- finde lækre brugte ting til baby

- Læse nogle rigtig gode bøger

- strikke en masse 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Scrapbooking? Hehe.. Hvad er det? En form for dagbog? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gad også godt, at jeg havde et job, så tiden kunne gå lidt tjept. Men jeg har gået arbejdsløs siden 1. maj, så jeg har efterhånden været 'hjemmegående' i lang tid ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Scrapbooking? Hehe.. Hvad er det? En form for dagbog? :)

Jeg har lavet scrapbooking over Felix 1. år, vores bryllup og har fra min polterabend. Det er billeder sat i en bog på en kreativ måde. Jeg elsker mine og synes de er dejlig personligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gad også godt, at jeg havde et job, så tiden kunne gå lidt tjept. Men jeg har gået arbejdsløs siden 1. maj, så jeg har efterhånden været 'hjemmegående' i lang tid ;)

 

det kender jeg godt, jeg har været ledig siden midten af maj... og jeg er kun i 11+0 og synes den ene dag tager den anden og man får ikke lavet dagens gode gerning selvom man har masser af tid...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay.. Jeg skriver dagbog. Men ikke hver dag, men når der sker noget 'nyt' eller når vi har været til jordemoder eller læge. :) Og så er jeg også begyndt at skrive i Barnets Bog, da der er er nogle sider omkring graviditeten, vægten, m.m. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, tiden som ledig er en underlig tid.. Selvom man ingenting laver, synes jeg nemt man kunne føle sig stresset over, at man netop ikke laver noget ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Mange tak Mamasan :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER