Carcassonne

Flyve som gravid og byferie

8 indlæg i dette emne

Hej folkens.

 

Min mand og jeg fik en bryllupsrejse til Paris af min far, og den planlægger vi at ligge i oktober(evt. til 1. november så man får La Toussaint med), men hvordan er det at flyve når man er gravid? jeg vil være 23 uger henne d. 1. november, så hvad jeg lige hurtigt kan se er der ingen begrænsninger fra flyveselskaberne, så længe at det er før uge 28 (er jo så heller ikke særlig langt til Paris). Har jeg overset nogle regler? 

 

Hvordan er byferie når man er gravid?:)  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Byferie er som udgangspuntk fint når man er gravid, man skal dog være opmærksom på at man ikke nødvendigvis kan gå og stå lige så meget som man plejer. Da jeg var gravid med Simon var i i Paris i uge 20 og i Budapest i Uge 30. Vær opmærksom på at enkelte flyselskaber har andre regler for hvor sent man må flyve, men 23 uger burde ikke være noget problem.

 

En anden ting er at i skal huske at tjekke med jeres rejseforsikring om afbestillingen gælder hvis der pludselig er noget med graviditeten, da de fleste graviditetsgener som f.eks. bækkenløsning ikke tæller som akut opstået sygdom iforbindelse med afbestilling, da graviditeten, jo er en kendt tilstand.... Men også om de stadig dækker lægehjælp/hjemtransport, skulle der ske noget mens i er afsted.

 

Vi flyver til Dublin i næste uge, og jeg glæder mig helt vildt, vil selv være 22+1 med tvillinger, og har ingen gener eller skrubler ved at skulle afsted.

 

Af gode råd vil jeg blot nævne: kompressionsløbestrømper til flyveturen, og evt til de dage i kommer til at gå meget og så at drikke masser af vand før og under flyveturen, da luften er meget tør i flyet.

 

Rigtig god fere!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Byferie er som udgangspuntk fint når man er gravid, man skal dog være opmærksom på at man ikke nødvendigvis kan gå og stå lige så meget som man plejer. Da jeg var gravid med Simon var i i Paris i uge 20 og i Budapest i Uge 30. Vær opmærksom på at enkelte flyselskaber har andre regler for hvor sent man må flyve, men 23 uger burde ikke være noget problem.

 

En anden ting er at i skal huske at tjekke med jeres rejseforsikring om afbestillingen gælder hvis der pludselig er noget med graviditeten, da de fleste graviditetsgener som f.eks. bækkenløsning ikke tæller som akut opstået sygdom iforbindelse med afbestilling, da graviditeten, jo er en kendt tilstand.... Men også om de stadig dækker lægehjælp/hjemtransport, skulle der ske noget mens i er afsted.

 

Vi flyver til Dublin i næste uge, og jeg glæder mig helt vildt, vil selv være 22+1 med tvillinger, og har ingen gener eller skrubler ved at skulle afsted.

 

Af gode råd vil jeg blot nævne: kompressionsløbestrømper til flyveturen, og evt til de dage i kommer til at gå meget og så at drikke masser af vand før og under flyveturen, da luften er meget tør i flyet.

 

Rigtig god fere!

 

Tak skal du have:)

 

Lige bt. har vi ingen rejseforsikring, så skal have fundet en som er billig og som selvfølgelig dækker de rigtige ting inden vi bestiller en tur :).

 

Jeg har dog boet i Frankrig i 4 måneder så selve deres system dernede føler jeg mig ret tryg ved, er kun i forhold til hjemtransporten (havde heller ikke forsikring der, men ville jo heller ikke hjælpe mig meget at kunne blive sendt hjem hvis jeg brækkede et ben når jeg sku være der i 4 måneder:P) Ser det dog som vigtigt nu hvor jeg er gravid.

 

Har du nogle anbefalinger?:) Lyder til at I rejser meget:)  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har gennem min fagforening der har en aftale med tryg (IDA-forsikring), så hvis i er medlem af nogle fagforeninger, så prøv at tjekke om ikke de har nogle rabatordninger.

 

Alternativt kan det være at i kan få et godt tilbud, hos det selskab, hvor i har jeres inboforsikring mv. Prøv at surfe lidt på nettet og så ringe rundt til de forskellige inden i bestiller. Alternativt kan man gennem nogen rejsebureauer bestille en rejseforsikring der bare dækker den gældende rejse sammen med rejsen, men der villle jeg nok også lige ringe til dem og høre hvad betingelserne og dækningen var i forhold til graviditeten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var i Paris, da jeg var gravid med vores søn. Mener jeg var i uge 28. Vi fløj med Air France, og de er vist ikke så sippede ;) Man må vist flyve helt op til uge 38 uden nogen lægeudtalelse med dem. Ellers husker jeg det som, at det mest normale er 4 uger før termin. De britiske flyselskaber kan dog være lidt mere emsige. Men tjek op på det. Det står som regel på deres hjemmeside.

 

Det gik fint for mig at gå meget rundt i Paris. Og det er jo bare en fantastisk by :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var i Dublin, da jeg var omkring 20+0, og jeg følte mig ikke besværet før jeg tog afsted, men jeg kunne ikke holde til at gå helt så meget (heller ikke tempoet), som jeg ellers typisk gør, når jeg rejser, men der er jo metro alle vegne i Paris, så den kan I jo bare bruge. Tit er rejseforsikring billig som tillæg til jeres indboforsikring - nogle har det endda allerede uden at vide det:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har lige været 5 dage i Berlin fra jeg var 23+1 til 23+6. Jeg kunne godt mærke at jeg skulle tænke over hvad fodtøj jeg havde på når vi gik så meget rundt - tror vi gik en 5-10 km hver dag ihvertfald, og der var kondisko at foretrække frem for ballerina sko som jeg plejer at kunne gå i. Jeg gik klart langsommere og kunne helt sikkert godt mærke min krop om aftenen og var meget træt hver dag. Men alt i alt var det en fantastisk tur, og jeg nød godt af hotel med pool hvor jeg var nede at svømme efter de lange gåture og få slappet af i kroppen ved at være vægtløs.

 

Mht. forsikring, så tjekkede jeg faktisk slet ikke vores inden :oops og havde da heldigvis ikke brug for den. Vi tog bus derned (10 timer) og tog hjem (7 timer)

 

Rigtig god ferie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar :)

 

Jeg regner også med at gå mindre end jeg plejer :) Og så bare gå og hygge med lidt stop på cafeer osv. hvilket Paris jo er perfekt til :).

 

 

Jeg kom også senere til at tænkte på indbosforsikring som i siger, men glemte lige at den vi har egentlig ophøre nu idet at vi har den igennem min mands fagforening som han lige har opsagt..... Så nu er jeg på jagt efter både en indbosforsikring og rejseforsikring :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER