Nitzen1987

Vækstscanning - kan man undgå at se kønnet

9 indlæg i dette emne

Efter dagens lægebesøg er jeg blevet henvist til en vækstscanning. Hvornår jeg skal til scanning ved jeg ikke endnu. Vi vil jo ikke vide kønnet på forhånd. Men er det helt umuligt at få en scanning så sent i graviditeten uden at kunne se babys køn? Jeg er 33+4 i dag og tænker, at der går 2-3 uger inden jeg skal scannes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror at hvis du siger det til scannings"damen" inden..... Altså at det er vigtigt for jer ikke at kende kønnet, så kan hun jo sige at "nu skal i lige kigge væk" når hun er i det område :)

Alternativt kan man jo sige til hende at hun ikke må nævne noget, og så slet ikke få den "store skærm" tændt.... Så det kun er hende der kan se noget...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men jeg vil jo også bare gerne se den lille, når nu vi skal afsted ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men jeg vil jo også bare gerne se den lille, når nu vi skal afsted ;)

Det kan jeg godt forstå! :) Det vil man da ikke misse :wub

Men mon ikke hende der scanner kan tage hensyn til det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev også scannet både da jeg var 28+5 og 37+0, da jeg var gravid med C... nævnte begge gange at vi ikke ville vide det.

Som JustMe siger er baby også bare så stor at den fylder hele skærmen, vi kunne i hvert fald ikke se noget... Men jeg ved heller ikke hvad jeg skulle se efter :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev skannet 3 gange mhp. Vækst da vi ventede M. Og sagde hver gang, hvis ikke jeg blev spurgt, at vi ikke ville vide kønnet. Vi kunne intet se, men som du ved var der en der talte over sig, så vi havde en ide om, at det godt kunne være en pige der gemte sig ;) Men ved da selvfølgelig ikke om man kan se tappen på drengene... Jeg kunne kun se den til MD da hun gjorde opmærksom på det :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ska scannes i morgen, så der kan jeg lige tjekke hvor meget man kan se. Er 35+0 i morgen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev scannet 33+6 og det var bestemt ikke noget lægen brugte tid på at kigge efter i mit tilfælde. Men ville da lige nævne det :)

Men ja de fylder meget og det er få ting jeg kan genkende så som rygsøjle og hovedet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde du været til min scanning i dag, så havde du intet kunnet se. Men der var også en skærm der var i stykker, så det var kun lægen der havde en skærm plus hun fyldte godt ud i billedet. På intet tidspunkt blev kønnet nævnt, men jeg tror heller ikke han kiggede efter det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER