Vilsågerne<3

Kender i det?? :(

18 indlæg i dette emne

Hej piger.

 

Åh, jeg er frustreret.

Der er simpelthen gået for meget PB i livet herhjemme. Vi vil det begge to SÅ gerne. Men her på det sidste, har min mand bare ikke kunne komme når vi har sex, fordi vi har gjort det så meget på det sidste, og fordi han føler et kæmpe pres, fordi alt jo egentlig bare drejer sig om, at han skal "levere".

 

I går havde jeg ægløsning, og vi prøvede 3-4 gange. Men hver gang måtte vi til sidst opgive. Jeg har virkelig prøvet alt hvad jeg kunne, for at det skulle virke så naturligt og romantisk som muligt, men alligevel ligger det jo bare sådan underbevidst, at det ikke rigtigt er fordi vi har lyst til sex, men at det bare er en pligt. (Altså fordi det SKULLE være i går, og fordi vi har gjort det så meget på det sidste)

 

Det er rigtig synd for ham. Han føler jo vildt meget skyld. Og jeg er jo også rigtig ked af, at vi ikke fik gjort det i går, og jeg tør ikke rigtigt lægge op til noget i dag, for jeg tror ikke helt, at det har ændret sig.

 

Han har aldrig haft problemer med at komme før. Aldrig. Det er bare pga. det pres der ligger for tiden.

 

Jeg er jo ret sikker på, at jeg nok ikke er blevet gravid denne gang. (Vi havde sidst gennemført sex i fredags, og min ægløsning var i går)

men jeg kan næsten ikke overskue næste måned, hvor vi igen skal have sex på kommando hver anden dag. :(

 

Er der nogen der kender det, eller måske bare har et godt råd til, hvordan vi får gjort vores sexliv naturligt igen, specielt op til ægløsning, hvor jeg synes det er svært at få det til at være naturligt?

 

Kh <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:kram Øv det lyder ikke særlig sjovt :( Vi har kun været i gang i to måneder, så vi har ikke problemer (endnu?) men jeg har alligevel gjort mig nogle tanker :)

Forslag:

-Spring en måneds pb over. Enten, hvor I vedtager, at I IKKE må have sex (man vil jo tit have det, man ikke kan få ;)) eller, hvor I vitterligt bare gør det, når I oprigtigt har lyst.

- Bild ham ind, at din ÆL ligger en uge senere, end den i virkeligheden gør. Og at det derfor er "ligemeget" om I har sex, men at du bare gerne vil have det, fordi du har lyst til ham.

- Prøv at holde op med at tænke på det som pligtsex, tænk i stedet at pb er en dejlig "undskyldning" for at I kan tage jer mere tid til hinanden.

- Tal evt. om der skal noget fornyelse til, måske nogle fantasier, der skal udleves. Der er ingen, der siger, at man ikke må have det sjovt, mens man laver baby ;)

- Beslut jer for, at nogle gange, når I har sex handler det kun om dig. Så er det vigtigt at DU kommer og ligegyldigt om manden gør.

:goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lytter med for vi har samme problem her. Har været igang lææænge og er i behandling. Seks cyklus ud af 14 har han heller ikke kunnet på den specielle dag. Så vi er lige ved at droppe det hele.

Jeg føler så det er fordi jeg ikke er tiltrækkende nok og så går der først ged i den. Har dog kunne klemme noget ud til IUI.

Gode råd Barma. Tak.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, jeg forstår dig godt. Hos os har det også hedder komando-sex i ÆL perioder. Og nogle gange med div. udfordringer for manden.

 

Jeg prøvede nogle gange at lade være med at fortælle manden præcis, hvornår jeg havde ÆL. Ugen op til så gav jeg bare besked på, at de næste 7-10 dage, så skulle vi gerne sexe hver eller hveranden dag. Hvis det så ikke lige lykkedes den ene dag, så gjorde det det måske dagen efter. Nogle gange var vi begge også så uoplagte og trætte, at vi gav os selv fri en dag, og så lovede hinanden, at vi skulle prøve igen dagen efter. Først når ÆL var bekræftet med ÆL-test og perioden var overstået, gav jeg manden besked om, at nu kunne vi godt slappe lidt af igen.

 

Udover at lade være med at fortælle ham præcis hvornår det er, så har jeg desværre ikke nogle gode råd. Men jeg har stor sympati med dig. For hos os har PB bestemt ikke været en gave til vores sexliv. Håber at det snart lykkes for jer! :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh jeg er virkelig glad (misforstå mig ikke) for at høre, at jeg ikke er den eneste der har det sådan. (Eller VI ikke er de eneste)

 

Det er en rigtig god idé, ikke at fortælle ham om ÆL. Det vil jeg helt sikkert lade vær med i næste måned. Jeg er ikke i tvivl om, at han synes jeg er tiltrækkende. Det er bare pga. det pres der ligger, at han ikke kan. Men jeg kan godt forstå, hvis man kan begynde at få sådan nogle tanker. Men Solvej, det tror jeg virkelig ikke du skal være bange for.

 

Tusind tak for råd. Jeg føler mig allerede en smule mere optimistisk. (og så håber jeg bare inderligt, at der er nogle sædceller der har kunne overleve siden fredag, men man skal nok ikke være for optimistisk. Så bliver man bare skuffet)

 

<3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har aldrig fortalt min kæreste hvornår min ÆL ligger. Vi havde sex 2 gange med 2 dages mellemrum. Og ingen sex 1 uge op til. Så var jeg sikker på han havde fået "ladt" godt op husk at sæd kan leve i op til 3 dage i skeden, måske mere. Så ingen grund til at sexe hver dag. Som sagt vi gjorde det 2 gange. Jeg blev gravid i første cyklus. Uden nogen positiv ÆL tests.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh jeg er virkelig glad (misforstå mig ikke) for at høre, at jeg ikke er den eneste der har det sådan. (Eller VI ikke er de eneste)

Det er en rigtig god idé, ikke at fortælle ham om ÆL. Det vil jeg helt sikkert lade vær med i næste måned. Jeg er ikke i tvivl om, at han synes jeg er tiltrækkende. Det er bare pga. det pres der ligger, at han ikke kan. Men jeg kan godt forstå, hvis man kan begynde at få sådan nogle tanker. Men Solvej, det tror jeg virkelig ikke du skal være bange for.

Tusind tak for råd. Jeg føler mig allerede en smule mere optimistisk. (og så håber jeg bare inderligt, at der er nogle sædceller der har kunne overleve siden fredag, men man skal nok ikke være for optimistisk. Så bliver man bare skuffet)

<3

Ved også godt det kun er pga pres. Jeg er sårbar og hormonelt ustabil under behandling så er det hele lidt sværere. Han ved desværre præcist hvornår ÆL er pga alle sprøjterne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen jeg har bare læst, at man skal sørge for at have sex nogle dage før fertilitetsperioden, så han kan få "skudt" de evt. døde sædceller ud, hvis det fx er noget tid siden, at han er kommet sidst. Det er måske bare en myte?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen jeg har bare læst, at man skal sørge for at have sex nogle dage før fertilitetsperioden, så han kan få "skudt" de evt. døde sædceller ud, hvis det fx er noget tid siden, at han er kommet sidst. Det er måske bare en myte?

Skal og skal, nogle bliver gravide ved at have sex én gang ;) Men jeg har også hørt, at det er sundt for sædkvaliteten med nogenlunde jævnlig udskiftning. Til gengæld tænker jeg ikke, at det er sundt, hvis det stresser ham.

Måske kunne det være en løsning, at snakke om at han "ordnede det selv" engang imellem? Det kunne måske give mindre pres, og det er jo ligemeget hvor sædcellerne inden ÆL havner ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det kunne nok være en god idé. I hvert fald lige den dér ene gang før fertilitetsperioden.

 

Tusind tak for svar :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har aldrig fortalt min kæreste hvornår min ÆL ligger. Vi havde sex 2 gange med 2 dages mellemrum. Og ingen sex 1 uge op til. Så var jeg sikker på han havde fået "ladt" godt op husk at sæd kan leve i op til 3 dage i skeden, måske mere. Så ingen grund til at sexe hver dag. Som sagt vi gjorde det 2 gange. Jeg blev gravid i første cyklus. Uden nogen positiv ÆL tests.

Det kræver han ikke onanerer ;)

Jeg tror på at sex hver anden/tredje dag er optimalt. Og jeg fortæller heller aldrig manden hvornår sandsynligheden er størst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej med dig :kram 
Jeg tror rigtig mange forhold oplever det i oplever når PB er igang. Jeg oplevede det selv i min sidste cyklus. Min kæreste fortalte mig hvilket enormt pres han følte det var at skulle levere varen og at sex nærmest blev et produktionsritual, og det fik mig virkelig også lige til at overveje hvordan jeg bar mig ad i ÆL perioden. 

Og som nogen af de andre skriver, så prøv at lade være med at fortælle ham hvornår du har ÆL. Og sørg for også at have godt med sex når ikke du har ÆL. De fleste mænd kan alligevel ikke regne ud hvornår på måneden det er :D  

Det jeg også gør er at vi har sex ca. hver 3. dag og når så jeg er i ÆL perioden så hver 2./hver dag. På den måde tænker han ikke at jeg kun vil have sex fordi det er NU det er NU! :D  Og ja, så varmer jeg ham lige lidt op ved at sige når jeg kommer hjem fra arbejde "iiih! hvor har jeg bare tænkt meget på dig i dag. Jeg har simpelthen haft så meget lyst til dig" (eller noget i den stil) og så føler han at det er sex der kun skal til fordi jeg har lyst til sex og ikke kombineret med at jeg har ÆL :whistling 
 

For mig virker det med at jo mere sex vi har, jo mere virker det også naturligt at have det under ÆL ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Igen, tusind tak for svar. Troede faktisk ikke, at der var nogle, der ville kunne sætte sig ind i min/vores situation.

 

Det er en rigtig god idé det med at prøve at have sex ofte og naturligt udenfor ÆL-perioden. Mit problem er dog lidt, at han nu direkte har bedt om lidt fred, indtil næste ÆL, fordi han føler at han skal levere så meget i den periode, så han nærmest har brug for at få "hvilet" lidt.
 Men jeg må bare prøve at få det ind på en naturlig måde, så vi stadig vil kunne have sex naturligt og ofte alligevel. :)

Desuden tror jeg, at jeg har været LIDT for ihærdig med sex under denne ÆL. Måske behøves det ikke såååå ofte :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kæreste og jeg stod i den samme situation for 5 uger siden... Slutning af Juli/start august har fokus været for stort på PB da vi nærmede ægl periode og det har lagt stor pres på min kæreste at han ikke kunne levere... Vi var begge meget ked af situationen men det hjalp meget at få tale ud om det og vi har været ærlige overfor hinandens følelser i situationen.

Min ægl prognose lå mellem 2 - 9 august med selve ægl dage som faldt på den 6. Den 4. havde jeg en "næsten positiv" ægl test og havde gjort ham opmærksom på dette. Vi prøvede på at sexe samme dag om aften men fik en krise og gik i panik over han ikke kunne præstere og levere. Dagen efter, dvs den 5. skrev jeg en sød morgen besked til ham hvor jeg fortæller ham at, jeg alligevel ikke tror mere på at vi når det med baby for denne mrd da jeg vil flytte fokus fra det og vi bare kan nyde hinanden Og bare have dejlige sex fordi vi har lyst til hinanden... Jeg sluttede med at "Savner også bare det".

Jeg fik en positiv response fra ham og samme dag/aften (5/8) tog han selv initiativ og vi sexede... Det samme gjort vi den 6 og 8. august. Og noget tyder på mit ægt blev befrugtet den 6. og sat dig fast allerede den 10. Jeg var ikke i tvivl, ligesom ved min første graviditet kunne jeg mærke den. ( Niv eller stik i hoften... Kæmpe stik ned i underlivet om aften).

Den 16/8 (3+3) kunne jeg teste svag positiv og siden har testen udviklet sig flot... Jeg er i morgen 5+0

Kan kan godt betale sig at flytte fokus og slappe helt af... Det er nemmere sagt end gjort... Det ved jeg!! For min kæreste tror jeg at min besked til ham har betyde at nu var han ikke i centrum lægere og at fokus ikke længere var rettet mod ham, og forventningen om at han SKAL kunne præstere og levere var skruet ned!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kæreste og jeg stod i den samme situation for 5 uger siden... Slutning af Juli/start august har fokus været for stort på PB da vi nærmede ægl periode og det har lagt stor pres på min kæreste at han ikke kunne levere... Vi var begge meget ked af situationen men det hjalp meget at få tale ud om det og vi har været ærlige overfor hinandens følelser i situationen.

Min ægl prognose lå mellem 2 - 9 august med selve ægl dage som faldt på den 6. Den 4. havde jeg en "næsten positiv" ægl test og havde gjort ham opmærksom på dette. Vi prøvede på at sexe samme dag om aften men fik en krise og gik i panik over han ikke kunne præstere og levere. Dagen efter, dvs den 5. skrev jeg en sød morgen besked til ham hvor jeg fortæller ham at, jeg alligevel ikke tror mere på at vi når det med baby for denne mrd da jeg vil flytte fokus fra det og vi bare kan nyde hinanden Og bare have dejlige sex fordi vi har lyst til hinanden... Jeg sluttede med at "Savner også bare det". Jeg tænkt der at da det var 1. Cyklus og 1. forsøg så prøver vi bare igen i 2. Cyklus da det på det tidspunkt så håbløs ud pga situationen.

Jeg fik en positiv response fra ham og samme dag/aften (5/8) tog han selv initiativ og vi sexede... Det samme gjort vi den 6 og 8. august. Og noget tyder på mit ægt blev befrugtet den 6. og sat dig fast allerede den 10. Jeg var ikke i tvivl, ligesom ved min første graviditet kunne jeg mærke den. ( Niv eller stik i hoften... Kæmpe stik ned i underlivet om aften).

Den 16/8 (3+3) kunne jeg teste svag positiv og siden har testen udviklet sig flot... Jeg er i morgen 5+0

Kan kan godt betale sig at flytte fokus og slappe helt af... Det er nemmere sagt end gjort... Det ved jeg!! For min kæreste tror jeg at min besked til ham har betyde at nu var han ikke i centrum lægere og at fokus ikke længere var rettet mod ham, og forventningen om at han SKAL kunne præstere og levere var skruet ned!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fantastisk. Tusind tusind tak for det råd. Og hvor skønt at du er blevet gravid. :D Stort tillykke med det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fantastisk. Tusind tusind tak for det råd. Og hvor skønt at du er blevet gravid. :D Stort tillykke med det!

Mange tak... Pøj pøj til jer ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER