blomst27

Startour Thailand flyvtur med eller uden mad?

13 indlæg i dette emne

Hej piger-

 

vi skal til Thailand med Cecilia til Jul, hvor hun er 22 mdr og har følgende "udfordring" ( det er total luksusproblem, men vil bare gerne høre jeres input)

 

Vi flyver ca kl 1330  og lander kl 6 lokal tid. dvs vi sover en stor del af rejsen.

Vores billet er eks. mad, dog får man en lille sandwich. Hvis vi bestiller varm mad koster det 199 kr/voksen/tur og 169kr/barn/turm dvs 1134 kr alt i alt.

 

Nu er flymad jo som regel aldrig godt, så jeg tænker virkelig om vi ikke skal lave noget selv i stedet og spise varm mad til frokost i lufthavnen inden vi rejser

 

F.eks kunne vi spise noget pasta, grøntsager etc. så Cecilia får et dejligt, nærende varmt måltid og så tage en masse mad med i flyveren ( må man gerne). her tænker jeg lækkre boller, f.eks købt i lagkagehuset i lufthavnen, Babybel oste, frugt,( skåret æble, bananer, blåbær, druer etc) ærter, dampede gulerødder, rosiner, noget lækkert sundt hjemmebag, ala sunde bananmuffins- er det helt gak?

 

Ved bare ikke om jeg synes det er fedt at spise virkelig dårlig flymad til så mange penge- eller om jeg hellere vil have lækkert mad med, som jo godt må koste, men altså så er det i det mindste godt?

PÅ vejen hjem kan det være vi skal tage maden, da jeg ikke har samme mulighed for at lave/forberede det hele

 

Jeg er aldrig fløjet charter før ( og gør det også kun fordi alm. fly havde været MEGET dyrere) så måske nogen kan fortælle lidt?

 

Tak på forhånd :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Bum bum, jeg ved ikke, om du kan bruge det til så meget, men vi fløj netop den tur med det selskab på vores bryllupsrejse, og jeg husker maden til at være ganske udemærket. Vi havde så godt nok købt en opgraderet menu (jeg kan overhovedet ikke huske, hvad den hed eller bestod af desværre) og det var også tilbage i 2011...

Vi fik også flymad med Startours sidste år, dog på en noget mindre flytur (til Mallorca), og det husker jeg også til at være fint nok.

Jeg kan godt følge dig i, at det er mange penge, og at man gerne vil have ordentlig mad, men personligt synes jeg ikke, at maden er så ringe, at jeg ville slæbe en masse med selv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville bestille mad i hvert fald på vej hjem! Da vi var afsted rejste vi med Apollo og fløj med Thai Air fik vi faktisk okay mad. Silke Elia fik glasmad men jeg fuldammede jo ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville bestille mad til jer selv ud og hjem - og tage bonusmad med til Cecilia. Om ikke andet, saa noget, hun kender og er glad for, naar I er undervejs. Jeg husker ikke maden med Thai Air som vaerende virkelig laekker eller virkelig daarlig, saa den har ikke vaeret mindevaerdig, men bestemt ikke daarlig. Jeg mener, at jeg selv havde snacks med i tilfaelde af "adr" - var jo 4 mdr. henne med Noah dengang og ville ikke gaa ned paa mad ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På så lang en flyvning ville jeg bestille mad også selvom flymad ikke er det bedste, så er det jo spiseligt.

 

God tur :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går mod strømmen og stemmer for egen mad, det lyder LÆKKERT det du foreslår. Og det er helt sikkert det jeg selv ville vælge!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vi fløj den tur mener jeg ikke at man selv måtte have mad med? :unsure

Anyway så synes jeg at maden var fin og jeg ville ikke selv gide at sidde og rode med egen mad ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det lyder lækkert alt det du foreslår men jeg ville ikke gide sidde og mokke med alt det. Skåle og bøtter og poser. Hvordan vil du holde det koldt, skal du så også have en lille køleboks med?

Alt for meget besvær i mine øjne, ville tage en pakke kiks og nogle bananer med og så sætte min lid til den almindelige flymad :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar piger-

 

Det er jo ikke Thai airways  vi flyver med men Startour, og tror der er ret stor forskel MEN det har vist sig at :

 

Man med startour ikke kan booke/købe mad til børn under 2 år!!!! :blink  :huh  Fordi de jo ikke spiser særlig meget sagde den ellers meget søde mand i kundeservice. Hm.-....altså Cecilia spiser godt nok meget og fin nok at nogle børn under 2 ikke gør, men det må da være op til de enkelte at vælge/fravælge det? der kan heller ikke købes noget på flyvet andet en sandwich, så jeg tror vi kører med den hjemmelavede model til hende i hvert fald. og så måske mad til os, så kan hun jo også få noget af det hvis det er.

Mht køling af det så tager jeg selvf. ikke kød med etc. men mere ost som altså godt kan holde udenfor køleskab i nogle timer.

 

Igen, tak for input!!! :babystol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor mærkeligt at man ikke kan købe mad til børn under 2 :blink Så tror jeg også, at jeg havde taget med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Flyvningen har jeg ikke de store erfaringer med, men vi har for nyligt købt nogle fryser-boller, som man smører fra frost, og så tøer de op, så de er klar efter et par timer. Så fungeret brødet som fryseelement. Tror det er hatting, det laver det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor mærkeligt at man ikke kan købe mad til børn under 2 :blink Så tror jeg også, at jeg havde taget med :)

Det kunne vi hellere ikke da vi fløj til gran Canaria hvilket jeg også undrede mig meget over....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ogsaa haft juicebrikker paa frys og saa har de fungeret som koele-elementer i en lillebitte koeletaske, som netop kan indeholde en dagsmadpakke til Noah paa tur, inkl frugt og snacks. Bare et tip :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER