Snuzhke

tøjstørrelser????

8 indlæg i dette emne

nu har jeg efterhånden fået så mange meninger om start størrelse i tøj til bebs....de fleste siger at str 56 er for lille (ved godt at det selvfølgelig kommer an på bebs's egen "start" størrelse osv). men vil da gerne lige høre jeres erfaringer...

 

Hva størrelse startede i med til bebs og hvor længe gik der før i skiftede op??? :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Med Felix startede vi i str 50 og passede det ca 3 uger. Derefter passede han størrelserne som det står i nakken :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi startede også med str. 50 - det var dog lidt stort i starten :-) Hun målte 48 og vejede 2800g

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Startede i str 56, men det var for småt i løbet af 14 dage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi startede også med 50 og brugte det 3-4 uger. Vi lånte det meste tøj i str. 50, ellers havde vi nok bare brugt str. 56 fra starten af :) Maja passede str. 56 til hun var knap 2 måneder. Gennemsnitslænden på en nyfødt er 52 cm - nogle er mindre og andre er større, men gennemsnittet er 52 :) Jeg har begge gange købt str. 56 som startstørrelse. Det meste af det virkede dog lige vel stort i starten hvor baby er noget krøllet sammen efter at have ligget i maven. (Min datter målte forresten 52 cm, da hun blev født - lige efter bogen ;))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her brugte vi str. 50 i to uger og derefter 56 i en måned. Str 62 varede også ca en måned og 68 omkring 6 uger.

Noah var 52 cm og 3890 g ved fødslen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

okay....lyder godt....kan se at flertallet har brugt str 56 i mere end to uger....så behøver jeg ikke være helt bange for den bunke det efterhånden er blevet til  :oops

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De fleste babyer kan bruge 56 i et par uger eller 4, min egen oktober dreng startede i 62, men han vejede også 6120 gram og målte 58 cm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER