Guest Felixmor

Ekstra scanning(er) - nyt 10/9

49 indlæg i dette emne

Jeg var i dag til ekstra scanning fordi nyrebækkenet var lidt for stort til MD scanning. De havde fortalt mig at der højest sandsynligt ikke ville være noget til kontrollen men at man alligevel tjekkede det.

En rigtig sød dame kom og scannede mig. Forklarede at i dag måtte nyrebækkenet være maks 10 mm og satte scanneren på. Inden hun når at sige mere siger jeg hov det er da hovedet, han ligger da på tværs. Hvilket han gjorde. Nå men nyrebækkenet målte 5,2 mm så det var jo helt perfekt. Så siger hun at når jeg nu var der ville hun tjekke størrelsen og da jeg fortalte historien om mit fostervand fra sidst målte hun også det. Han drillede hende men hun tog sig god tid. Jeg var bare glad, for det havde jeg slet ikke forventet. Fostervandet var på grænsen til at være for meget denne gang og hun skød ham til at være knap 2300 g (31+6), hvilket er 17,5 % for stor. Grænsen ligger på 15%. Spurgte ind til min sukkerbelastninger men de er rigtig fine. Så hun ringede til en læge og de var enige om, at jeg skal holdes øje med. Så om 2 uger skal jeg scannes igen af en overlæge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dejligt at nyrebækkenet var helt fint. He he en lille basse du har i vente. Ikke dårligt med endnu en scanning, men det ska jeg også selv 35+0 pga storebror var en ordentlig basse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

dejligt at nyrebæknet var i orden :)

 

Selvom årsagen til at blive tilbudt ekstra scanninger ikke altid er lige positiv, er jeg nu lidt misundelig på at I får de ekstra kig ind til baby :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at nyrebækkenet var helt fint. He he en lille basse du har i vente. Ikke dårligt med endnu en scanning, men det ska jeg også selv 35+0 pga storebror var en ordentlig basse.

Ja det var lidt af en surprise at han var så stor. Felix var jo et lille nips på 3200 g og dengang tabte jeg fostervandet. Så det er lidt den omvendte situation denne gang. Hun snakkede om det kunne være tegn på graviditets sukkersyge men det er overlægen næste gang der skal vurderer om jeg skal belastes igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

dejligt at nyrebæknet var i orden :)

Selvom årsagen til at blive tilbudt ekstra scanninger ikke altid er lige positiv, er jeg nu lidt misundelig på at I får de ekstra kig ind til baby :)

Ja det var skønt at se ham igen og glæder mig da til endnu et kig om 2 uger. Men er da mindst lige så spændt på om han fortsat er så stor og hvis hvad der så skal ske. Ville ikke være ked af en september baby :)

Sidste gang blev jeg også fulgt af en overlæge men der sidst i graviditeten synes jeg det er svært at se på billederne, da de jo bliver så store :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men husk nu at det er +/- 10 % hvad angår scanningerne. Så helt præcise er de ikk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men husk nu at det er +/- 10 % hvad angår scanningerne. Så helt præcise er de ikk.

Bare ikke plus. Så hellere minus :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha en "lille" basse :)

Godt at læse at nyrebækkenet er ok :)

Det er altid rart med ekstra scanninger, omend jeg må vove mig ud i og sige at når man kommer ind for 13-14 gang, så er det ikke så spændende længere :-/ jo indtil hjerteblinket er fundet og det er dét ;)

Mangler selv 3 eller 4 scanninger endnu ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt forstå fru måske ikke kan finde den store spænding i det mere Eva. Og når man til sidst ikke kan se så meget mere Ja så må man lytte til hvad de fortæller :)

Selv om det var 6. scanning denne gang har jeg jo ikke set ham siden md scanning så nød at hun gjorde det så grundigt. Er spændt på hvad lægen siger næste gang. Må hellere allierer mig med et sæt ekstra ører. Min mand er bortrejst i denne uge så var alene af sted denne gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt forstå fru måske ikke kan finde den store spænding i det mere Eva. Og når man til sidst ikke kan se så meget mere Ja så må man lytte til hvad de fortæller :)

Selv om det var 6. scanning denne gang har jeg jo ikke set ham siden md scanning så nød at hun gjorde det så grundigt. Er spændt på hvad lægen siger næste gang. Må hellere allierer mig med et sæt ekstra ører. Min mand er bortrejst i denne uge så var alene af sted denne gang.

Det er lige præcis dét - man må bare lytte til hvad de siger :) ih er i øvrigt spændt for på mandag, hvor jeg får en mulig dato :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er lige præcis dét - man må bare lytte til hvad de siger :) ih er i øvrigt spændt for på mandag, hvor jeg får en mulig dato :)

Det kan jeg godt forstå. Er det dato til igangsættelse eller PKS?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan jeg godt forstå. Er det dato til igangsættelse eller PKS?

Igangsættelse - som de siger, er PKS næsten ude af billedet, da hun holder vægtkurven så fint, så fint (indtil videre). Men under alle omstændigheder bliver man åbenbart ved igangsættelsen klargjort samtidig til et evt. AKS hvis de ser insulinniveauet falder drastisk eller blodsukkeret stiger voldsomt (kan ikke lige huske hvorfor)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det i morgen jeg skal have en kontrol scanning af Asger. Er spændt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det i morgen jeg skal have en kontrol scanning af Asger. Er spændt :)

Uh held og lykke :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det i morgen jeg skal have en kontrol scanning af Asger. Er spændt :)

Pøj pøj

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak Tak. Jordemoderen i går sagde at op til 22% var normalt og at mange babyer var normal i størrelse når man kom til kontrol så jeg er ikke så nervøs mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå så fik jeg jo overstået scanningen ved overlægen/fødselslægen. Samme som jeg snakkede med efter NF. Jeg havde egentlig indstillet mit naive hoved efter, at når han havde scannet mig så blev jeg frigivet og måtte vente på at Asger kommer. Sådan gik det ikke. Asger blev scannet og han står fint dybt med hovedet nedad. Dejligt at få det bekræftet. Han er nu vokset til 2800 g og er nu 19% for stor. Øv altså. Maven var stor så er nu sat i mistanke om graviditets betinget sukkersyge. Skal have en ny belastning inden ugen er omme. Indkaldelsen skal komme i min e-boks. Fostervandet der næsten var for meget af sidst var nu under normalen :( Så jeg skal scannes igen om 3 uger og indkaldelsen kommer også i min e-boks. Da det gik op for ham at jeg havde streptokokker B i min første graviditet fortalte han at jeg igen skulle have antibiotika i drop selv om det ikke er påvist denne gang. Det har jeg det egentlig fint med. Hvis jeg når at få det min. 2 gange skal jeg ikke indlægges efterfølgende. Til scanningen om 3 uger vil han så lægge den fremtidige plan alt efter hvad glukose belastningen siger og mængden af vand.

Spurgte til mine plukveer og de bekymrede ham ikke. De ville jo alligevel fra i morgen hvor jeg er 34+0 ikke forhindre end fødsel og jeg ville jo alligevel få en 3 Kgs baby ud, så det skulle nok gå. Han må dog gerne blive inde i maven indtil 36+0 for ellers må jeg ikke føde i Horsens.

Nå det blev en rodet Update herfra.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en Update og øv med endnu en belastning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var da noget af en omgang. - Det er jo dejligt at baby vokser, men selvfølgelig ikke hvis det bliver atypisk.

Håber at du kommer fint igennem belastningen og at han bliver inde i maven så lang tid som muligt :)

 

Hvordan får man/fik du konstateret streptokokker i din første graviditet? - Er det ved urindyrkning?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var da noget af en omgang. - Det er jo dejligt at baby vokser, men selvfølgelig ikke hvis det bliver atypisk.

Håber at du kommer fint igennem belastningen og at han bliver inde i maven så lang tid som muligt :)

Hvordan får man/fik du konstateret streptokokker i din første graviditet? - Er det ved urindyrkning?

Ja det er ved dyrkning. De sender det et sted hen så det tager normalt et par dage inden svar.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg haaber, du faar det, som du gerne vil have det og at lillemanden bliver derinde lidt endnu :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå Horsens er hurtige. De har lige ringet med en tid i morgen tidlig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg haaber, du faar det, som du gerne vil have det og at lillemanden bliver derinde lidt endnu :)

Tak Camilla. Kunne nu godt lide at vide om de her plukveer gør noget for kroppen. Nørj de kan nu gøre ondt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor er det også man får en tid kl. 14.50. Skal jo vente hele dagen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå indtil videre er vi strandet på sygehuset. Asgers blære er for fuld og da det ikke er første gang vil de gerne se den tømt. Så nu venter vi og bliver kaldt ind igen efter næste patient.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER