Sija-baby

Hvor meget tøj til den lille ny?

37 indlæg i dette emne

Hehe, H&M er da også bredt ;) Eller det er nok meget normalt i det - men William ligner nu en posedame i det.

Og hans shorts faldt ned hele tiden - men selv med stofble, så er ham altså også smal!

Det gjorde de også på Carl Emil. Men det fede er de kan spændes ind med de knapper indvendigt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er sjovt, du er langt fra den første, jeg har hørt sige, at småfolk er bredt i størrelsen, men min erfaring er at det er meget smalt. :chin: Og så kan man tænke, at det er fordi, min dreng var en tyk baby (og det var han ;)), men h&m sad fint på ham. :)

Jeg synes også at småfolk virkede mere smalt til Lasse og han var jo også en basse!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er svært at sige hvor meget man skal bruge til lille ny baby... fordi det afhænger meget af om man har et barn der gylper, tisser/skider igennem osv. Lise gjorde ingen af delene og hendes tøj blev næsten aldrig beskidt. Hun svedte heller ikke, så hun behøvede faktisk ikke ret meget tøj. De kravler jo heller ikke rundt i den aldre, så udover de førnævnte ting er der ikke meget, som kan grisse dem til. Så er det mere vores behov for at klæde dem forskelligt på fra dag til dag. Derudover kommer det også an på hvor meget man vasker - om man er typen der vasker næsten hver dag eller kun en gang om ugen.

 

Jeg ville nøjes med at købe nogle få basale ting og så supplere op efterhånden som man finder ud af hvor meget tøj man bruger. Den første uge brugte Lise slet ikke noget tøj. Der lå hun bare hud mod hud og så havde hun lige en dyne omkring sig. Hun fik sit allerførste sæt tøj på da hun var præcis en uge gammel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nu hvor vi snakker babytøj, hvor er det så billigst at købe det henne når vi snakker bassis tøj?

hvis ikke du er sart med at dit barn skal have brugt tøj på, så har mødrehjælpen ofte noget super fint babytøj til meget små penge. Det er nemlig det jeg har tænkt mig at gøre. For man kan hurtig købe sig fattig i str.50-62.. Som de jo vokser drøn hurtig ud af. Min dreng vejede 9 kg da han var 3 mdr ( 100% modermælk ) så han var oppe i en str.68 der. Hvis det overhovedet var nok. Men babyer er jo forskellige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde købt en masse til vores søn i str. 56. Altså alt alt alt for meget. Da han så blev født var han 50 cm lang og vejede 3 kg. Med andre ord, tøjet var KÆMPE til ham, så på vej hjem fra hospitalet røg vi i en H&M og købte str. 50 ;) Her mindes jeg at jeg købte ca. 5 bodyer med korte ærmer og tilsvarende med lange, 3 par bukser, 5 par bluser, strømper og nattøj, og så var han vist dækket godt ind den første tid. :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det med størrelsen er enormt svært - har kommoden fyldt med tøj fra str 56 og op (min søster er gået amok med at shoppe brugt baby tøj men har ikke helt styr på det med størrelser

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det med størrelsen er enormt svært - har kommoden fyldt med tøj fra str 56 og op (min søster er gået amok med at shoppe brugt baby tøj men har ikke helt styr på det med størrelser

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du ved du skal føde senest 37+2, ville jeg have lidt mere i str. 50...

Ja jeg har godt nok overvejet det... Må nok heller ud og shoppe lidt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg har godt nok overvejet det... Må nok heller ud og shoppe lidt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg har godt nok overvejet det... Må nok heller ud og shoppe lidt

Pipper lige, at papfar har tilbud på uld på deres hjemmeside. De har både bodyer og heldragter i merino uld, til ingen penge, men de har kun i str. 50.

Jeg har lige bestilt og modtaget og kvaliteten er suuper!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers send manden når I har set hendes størrelse :)

Ja det har jeg også overvejet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pipper lige, at papfar har tilbud på uld på deres hjemmeside. De har både bodyer og heldragter i merino uld, til ingen penge, men de har kun i str. 50.

Jeg har lige bestilt og modtaget og kvaliteten er suuper!

Takker det må jeg lige få set på

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER