Guest Sukkergrisen

Ny scanning

50 indlæg i dette emne

Billede fra idag.

Ingen neg. kommentarer, jeg orker det altså ikke!

Når jeg endelig har fået humøret tilbage efter en træls weekend.

Generelt holder vi en rigtig pæn og sober tone herinde på babyklar, samtidigt med at vi siger vores mening. Det betyder at vi sagtens kan være uenige om ting og diskutere - også uden at tale grimt og nedladende til hinanden.

 

At Ønskebebs kommer med sit syn på sagen ud fra de oplysninger du selv har givet her i tråden, synes jeg på ingen måde berettiger dig til at skrive som du gør. At kalde hende "lille frøken" og skrive "Hvis ikke du ved noget om det, så synes jeg ikke du skal beskylde mig for noget du faktisk ikke aner en pind om!", synes jeg er unødvendigt!

 

Hvis du ikke orker negative kommentarer, så synes jeg ærlig talt at du skal holde dem for dig selv. 

 

Og så stort tillykke med scanningen. Spændende med tvillinger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Generelt holder vi en rigtig pæn og sober tone herinde på babyklar, samtidigt med at vi siger vores mening. Det betyder at vi sagtens kan være uenige om ting og diskutere - også uden at tale grimt og nedladende til hinanden.

At Ønskebebs kommer med sit syn på sagen ud fra de oplysninger du selv har givet her i tråden, synes jeg på ingen måde berettiger dig til at skrive som du gør. At kalde hende "lille frøken" og skrive "Hvis ikke du ved noget om det, så synes jeg ikke du skal beskylde mig for noget du faktisk ikke aner en pind om!", synes jeg er unødvendigt!

Hvis du ikke orker negative kommentarer, så synes jeg ærlig talt at du skal holde dem for dig selv.

Og så stort tillykke med scanningen. Spændende med tvillinger :)

Åh, du formulerede lige det jeg ikke kunne.... :)

Ingen er ude på at "svine dig til" eller hvordan man nu skal sige det.... Men det er jo et forum og alle har ret til sin mening, uden at blive kaldt alt muligt af den grund :)

Jeg tror du skal være forsigtig med ikke at være for nærtagende :)

Jeg håber du finder dig til rette her (for her ER faktisk rigtig hyggeligt ;) )

Og dejligt at høre med scanningen, det må have været frygteligt med den uvished.... Håber alt godt for begge spirer :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sletter bare den her tråd og min profil. Gider ikke det her sure pis med alle åbenbart! Jeg ku vel ligeså godt dø. Det ville sikkert glæde alle. Og ja i siger nu sikkert, ej hvor er latterlig at høre på, men det er så jeg føler det! Tak fordi i har gjort min trælse weekend forlænget! TUSIND TAK!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sletter bare den her tråd og min profil. Gider ikke det her sure pis med alle åbenbart! Jeg ku vel ligeså godt dø. Det ville sikkert glæde alle. Og ja i siger nu sikkert, ej hvor er latterlig at høre på, men det er så jeg føler det! Tak fordi i har gjort min trælse weekend forlænget! TUSIND TAK!

Tæl til 10 og glæd dig over god scanning + stigning i hcg :kram du lyder lidt ude af balance, hvilket de fleste nok vil være efter sådan en omgang, men derfor er det alligevel lige voldsomt nok, at du skriver sådan. Ikke alle er enige her, og det er der normalt også fint plads til uden, at det tages personligt. Uanset om du sletter profil eller ej, så pøj pøj. Jeg er sikker på, at vi alle - uanset hvad vi måtte mene om den første scanning - håber for dig, at der kommer en eller to lækre unger ud af al den usikkerhed, du har oplevet :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tæl til 10 og glæd dig over god scanning + stigning i hcg :kram du lyder lidt ude af balance, hvilket de fleste nok vil være efter sådan en omgang, men derfor er det alligevel lige voldsomt nok, at du skriver sådan. Ikke alle er enige her, og det er der normalt også fint plads til uden, at det tages personligt. Uanset om du sletter profil eller ej, så pøj pøj. Jeg er sikker på, at vi alle - uanset hvad vi måtte mene om den første scanning - håber for dig, at der kommer en eller to lækre unger ud af al den usikkerhed, du har oplevet :bd

:ditto :kram

Håber du vil give forummet en chance til. Selvom vi ikke altid er enige, ønsker vi altid hinanden det bedste :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tæl til 10 og glæd dig over god scanning + stigning i hcg :kram du lyder lidt ude af balance, hvilket de fleste nok vil være efter sådan en omgang, men derfor er det alligevel lige voldsomt nok, at du skriver sådan. Ikke alle er enige her, og det er der normalt også fint plads til uden, at det tages personligt. Uanset om du sletter profil eller ej, så pøj pøj. Jeg er sikker på, at vi alle - uanset hvad vi måtte mene om den første scanning - håber for dig, at der kommer en eller to lækre unger ud af al den usikkerhed, du har oplevet :bd

Enig :)

Og mht graviditetens længde, så regner man ved fertilitetsbehandling ægudtagningsdagen som dag 14 - og altså var du på dagen for ægudtagning 2+0. Hvor langt det så betyder, at du var ved de to skanninger - og ved positiv blodprøve og graviditetstest skal jeg ikke kunne sige. Men umiddelbart skal du jo som minimum have været omkring 4+0, altså ca 14 dage efter ægudtagning, da de tog blodprøven i Skive. Det er i hvertfald det mest normale.

Men det er sådan, at man regner det ud i forbindelse med fertilitetsbehandling, da man ikke altid kan bruge den normale fremgangsmåde med menstruationens første dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så vokser mit nok bare langsomt. Men det vokser og stiger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så vokser mit nok bare langsomt. Men det vokser og stiger.

Og det er godt :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og det er godt :kram2

Ja det er.

Jeg fx vejede osse kun 2600g og 48 cm da Jeg blev født. Så skal det jo nok heller ikke gå så hurtigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så vokser mit nok bare langsomt. Men det vokser og stiger.

Det er i hvertfald rigtigt godt, at hcg er steget :) har du gjort dig tanker om tvillinger? Det var jeg meget spændt på, om jeg skulle have, da jeg vidste, at der var 2 æg klar, da jeg blev insemineret...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er i hvertfald rigtigt godt, at hcg er steget :) har du gjort dig tanker om tvillinger? Det var jeg meget spændt på, om jeg skulle have, da jeg vidste, at der var 2 æg klar, da jeg blev insemineret...

 

Som vi sagde idag i thisted, at hvis 2 var det eneste vi ku få, så var det bare med at tage alle sammen. Vil faktisk rigtig gerne ha tvillinger. Hvis vi nu ikke kan selv efterfølgende. så har de også altid en at lege med. Og har heldigvis alle dem jeg skulle have brug for til at hjælpe, hvis det skulle være.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som vi sagde idag i thisted, at hvis 2 var det eneste vi ku få, så var det bare med at tage alle sammen. Vil faktisk rigtig gerne ha tvillinger. Hvis vi nu ikke kan selv efterfølgende. så har de også altid en at lege med. Og har heldigvis alle dem jeg skulle have brug for til at hjælpe, hvis det skulle være.

Det lyder godt. Jeg var lidt skræmt ved tanken, selvom vi selvfølgelig tog det med, hvis det blev udfaldet. Godt I er glade for tanken og har støtte :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder godt. Jeg var lidt skræmt ved tanken, selvom vi selvfølgelig tog det med, hvis det blev udfaldet. Godt I er glade for tanken og har støtte :)

 

Min svigermor er osse selv tveægget tvilling. + hun er tidligere sygeplejerske.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er.

Jeg fx vejede osse kun 2600g og 48 cm da Jeg blev født. Så skal det jo nok heller ikke gå så hurtigt.

Ja det var jo ikke alverden.... Lidt noget andet en min første med 4250g :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som vi sagde idag i thisted, at hvis 2 var det eneste vi ku få, så var det bare med at tage alle sammen. Vil faktisk rigtig gerne ha tvillinger. Hvis vi nu ikke kan selv efterfølgende. så har de også altid en at lege med. Og har heldigvis alle dem jeg skulle have brug for til at hjælpe, hvis det skulle være.

Det lyder da rigtig godt :D Jeg drømmer tit om tvillinger, synes der er noget virkelig fantastisk over det :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det var jo ikke alverden.... Lidt noget andet en min første med 4250g :D

Eller min på 4630 :D (og jeg var ellers selv en lille fis på 2900, så måske går tvilligerne pludselig amok med at vokse :D)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved min ts sagde de at det var +/- en uge så man kan ikke regne med det før nf. Blev sat 5 dage frem ved nf i forhold til ts.

Tillykke med tvillingerne. Er selv tvilling og selv om jeg jo ikke har prøvet andet har vi altid haft stor fornøjelse af hinanden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dette billede siger at man skal lægge 38 uger til ens ægudtagning. Og det passer med at jeg er i uge 6 idag. Og det passede med det den viste igår

post-8459-0-04501000-1406697228_thumb.png

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dette billede siger at man skal lægge 38 uger til ens ægudtagning. Og det passer med at jeg er i uge 6 idag. Og det passede med det den viste igår

Og en graviditet siger man er 40 uger, selvom man egentlig ikke er gravid endnu før ægløsning eller ægopsætning, så det vedhæftede bekræfter, at man teknisk set ville tælle dig som 2+0 (eller 2 uger henne), da du fik sat æg op, men der er jo så noget der tyder på, at det går langsomt hos dig, men da dit hcg stiger, så bliver der forhåbentlig stadigvæk en blivende graviditet ud af det :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og en graviditet siger man er 40 uger, selvom man egentlig ikke er gravid endnu før ægløsning eller ægopsætning, så det vedhæftede bekræfter, at man teknisk set ville tælle dig som 2+0 (eller 2 uger henne), da du fik sat æg op, men der er jo så noget der tyder på, at det går langsomt hos dig, men da dit hcg stiger, så bliver der forhåbentlig stadigvæk en blivende graviditet ud af det :goodluck

 

Hvis man begynder at tælle 38 uger frem fra d.18.juni, så passer det altså med 6 uger idag.

Og derfor var jeg 5+6 igår, som passer med 3 mm..det vælger jeg at tro på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis man begynder at tælle 38 uger frem fra d.18.juni, så passer det altså med 6 uger idag.

Og derfor var jeg 5+6 igår, som passer med 3 mm..det vælger jeg at tro på.

Jamen man tæller 38 uger for at finde terminsdatoen. Terminsdatoen ligger 40 uger efter 1.mensdag, hvilket er lidt usikkert, så derfor er det mere retvisende at sige, at man er 2+0 og dermed har 38 af de 40 uger tilbage, ved æglæsning/insemination/ægopsætning. Spørg en læge eller læs på nettet, hvis du ikke tror på at en graviditet er 40 uger i lægetermer, selvom de første 2 er før befrugtning

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

bare lige en lille hurtig kommentar herfra.

Først stort tillykke med graviditeten - super dejligt :)

 

Dernæst skal jeg bede dig om at svare ordentligt i din tråd. Synes dit første svar til ønskebebs ikke var helt efter den standard, som vi rigtigt gerne vil have herinde.

Det er muligt, at Ønskebebs har taget fejl af din situation, men giv hende et pænt og ordentligt svar. Ingen er efter dig, så lad være med at være efter de andre, ok?

 

Så får vi det alle meget bedre herinde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har altså heller ikke sagt noget derefter. Jeg smutter bare her. Alt jeg siger er åbenbart forkert, og alle modsiger mig. Skide dårligt forum! Aldrig kendt magen til sådan en omgang! Farvel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok - det er måske nok den bedste løsning for dig, jeg ønsker dig held og lykke med din graviditet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke dog et sprog :(

Jeg håber det bedste for din graviditet - og hvis du læser svarene igen, så tror jeg faktisk, at folk bare forsøgte at hjælpe dig, fordi du ikke lod til at vide så meget omkring bl.a. beregning af graviditetsuge.

Formentlig er der bare tale om en "langsom starter", men det finder du jo ud af ved de kommende skanninger.

Held og lykke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER