Mulle

Vendingsforsøg og PKS

38 indlæg i dette emne

Hej piger

Vores lille pige ligger med numsen nedad, og derfor skal vi nu til at snakke vendingsforsøg og PKS indenfor de næste par uger. Vi har fået at vide, at vi får en indkaldelse til en scanning om en uges tid, og derefter ved jeg ikke rigtig, hvad der så skal ske...

Er der nogle af jer, der har stået i samme situation og kan fortælle lidt om det?

Lykkedes vendingsforsøget? Og hvordan oplevede i det?

Hvordan oplevede i det planlagte kejsersnit og tiden derefter?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg var igennem vendingsforsøg over to omgange. Det lykkedes i sidste forsøg så fik en normal fødsel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forresten så kan hun jo stadig nå at vende sig endnu. Min knægt lå og kørte rundt. Ubeslutsomme knægt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke prøvet vendingsforsøg. Min datter lå godt nok også i UK stilling, men pga. helbredsproblemer med mig, var det alligevel meningen jeg skulle have pks.

Jeg har dog en veninde der har forsøgt venindsforsøg, hun sagde det ikke var så slemt endda, men det lykkedes ikke og hun fik pks. Jeg tænker dog det er ret individuelt hvordan det føles.

 

Jeg fik akut kejsersnit første gang og planlagt anden gang, begge gange på Hillerød hospital.

 

Jeg synes det planlagte primært var en god oplevelse. Jeg var til samtaler pga tidligere aks, hvor lægerne ville høre hvordan jeg ville føde anden gang. Jeg blev indkaldt til en del møder omkring dette. Det var min hensigt at føde "normalt", men kunne efterhånden som graviditeten spændte af se, at det ikke var realitisk. Så til et af de møder, sad jeg og lægen og besluttede min datters fødseslsdag. Jeg fik datoer at vælge imellem fra jeg var i uge 38. Det var lidt syret ;)

Det hele var stille og roligt og alle var i godt humør. Hvorimod mine oplevelser med det akutte var at det hele skulle ske hurtigt, hvilket der jo så også var en grund til.

Så selve kejsersnittet var fint, dog var det en mærkelig oplevelse, selv at gå ned til operationsbordet, tage det tøj der nu skulle af af og så lægge sig, velvidende at man snart havde et barn til og ikke selv kunne gå ud af døren fra operationsstuen.

Jeg havde en del fostervand og de sagde at min datter blev født på en bølge :), det betød dog desværre også, at hun slugte en masse fostervand, hvilket i forvejen er en risiko ved kejsersnit. Det betød at hun skulel have ilt og suges, dette gjorde de den første halve time af hendes liv. Jeg fik set hende meget kort på operationsstuen også blev hun kørt på neonatal og jeg på opvågning. De var smadder søde på opvågning og havde god kontakt med neonatal og kom med opdateringer om hvordan hun havde det.

Jeg skulle kunne mærke mine ben, før jeg kunne komme til min datter og jeg havde kun lige mærket dem, så blev jeg kørt til min datter. Der var stor forståelse for, at det var hos hende jeg ville være. På neonatal var de også gode og jeg lå med min datter i mange timer, imens hun fik ilt. Ilten blev taget af hende efter en halv dages tid.

 

Jeg kom mig hurtigt efter mit akutte kejsersnit og var hurtigt oppe og gå. Det havde jeg absolut også regnet med jeg ville være ved det planlagte, men jeg havde sindsygt ondt i maven.

Der var desværre ikke den store forståelse for lægerne og jeg fik at vide at det var fordi jeg ikke turde. Det gjorde jeg så absolut og ville bare op og hjem. På en eller anden måde kom jeg op og jeg kom hjem, men med store mavesmerter, jeg kunne ikke vende mig i sengen. Jeg blev efterfølgende undersøgt og de kunne ikke med 100 % sikkerhed sige hvad det var. Jeg havde dog nogle indikationer på en infektion i underlivet og jeg fik antibiotika. Efter en 14 dages tid, faldt det tilbage til det normale. Jeg har selv en teori om, at det var fordi der var blevet rodet rigtig meget med tarmene, og det var dem der gav mig de smerter, men det er en hjemmestrikket teori.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar - det er dejligt at høre, hvordan andre har oplevet det :)

Jeg synes det er ret spændende, hvad de næste uger bringer. Og jeg ved, at hun stadig selv kan vende sig, men jeg tror bare ikke så meget på det, da hun har ligget på samme måde i 3-4 måneder. Så jeg tænker hun finder sig rigtig godt tilpas i den stilling hun ligger i :D

Jeg er så ret meget i dilemma med mig selv, om jeg overhovedet ønsker et vendingsforsøg, hvis det når dertil, eller om jeg helst vil have et PKS. Det skal lige siges, at jeg har kæmpet meget med angst for at føde naturligt under hele graviditeten, og derfor kraftigt har overvejet PKS tidligere i graviditeten også. Derfor kan jeg ikke lade være med at tænke, om det måske er "meant to be" med et PKS. Samtidig vil jeg selvfølgelig også mit barn det bedste, og føler dårlig samvittighed, hvis jeg ikke satser på en naturlig fødsel :( Jeg ved også, at et PKS ikk er lutter lagkage, og at der er længere helingstid bagefter. Så jeg føler mig bare meget splittet mellem min angst og min fornuft :(

Der er vidst ikke andet for, end at se hvad der sker her de næste par uger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ligegyldigt hvad du vælger vil det være det bedste for dig og baby ❤️

Det nytter jo heller ikke noget at du vælger normal fødsel og så er piv bange hele vejen igennem. Så vil alle dine kræfter gå til din angst istedet for fødslen. Så er det bedre med et PKS. Kun du kan føle hvad der er bedst for dig - ligegyldigt hvad alle andre siger...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke prøvet vendingsforsøg, men havde det lidt som dig med fødslen. Det endte i AKS, hvilket var en god oplevelse.

Jeg tror dog jeg på en eller anden måde blokerede mentalt for fødslen, fordi jeg slet ikke var afklaret med det. Så hvis du vælger at føde selv, vil jeg anbefale at du også bliver mentalt klar. Så tror jeg det bliver lettere :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ligegyldigt hvad du vælger vil det være det bedste for dig og baby ❤️

Det nytter jo heller ikke noget at du vælger normal fødsel og så er piv bange hele vejen igennem. Så vil alle dine kræfter gå til din angst istedet for fødslen. Så er det bedre med et PKS. Kun du kan føle hvad der er bedst for dig - ligegyldigt hvad alle andre siger...

Tak, det er rart med lidt forståelse :) Generelt synes jeg folk er meget imod kejsersnit, så det kan være svært at have det, som jeg har haft det.. Nu må vi se om hun alligevel vender sig, og ellers tror jeg simpelthen, at jeg har det bedst med at bede om et PKS. Selvom jeg heller ikke ligefrem nyder tanken om at skulle bedøves og skæres op :(

Jeg har ikke prøvet vendingsforsøg, men havde det lidt som dig med fødslen. Det endte i AKS, hvilket var en god oplevelse.

Jeg tror dog jeg på en eller anden måde blokerede mentalt for fødslen, fordi jeg slet ikke var afklaret med det. Så hvis du vælger at føde selv, vil jeg anbefale at du også bliver mentalt klar. Så tror jeg det bliver lettere :kram

Jeg har virkelig forsøgt at forberede mig mentalt på fødslen, men det er super svært. Har læst om fødsler, set dokumentar om fødsler, hørt om andres fødsler og øvet vejrtrækning og sådan, men angsten forsvinder desværre ikke, og har virkelig svært ved at se mig selv føde. Så jeg tror lidt at jeg også blokerer for fødslen, ligesom du gjorde, fordi tanken om den simpelthen er så svær.

Nå, men ligemeget hvad, så overlever jeg nok :) Nu er det bare virkelig spændende om lillepigen får vendt sig, eller om vi skal til at forberede os på et kejsersnit :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De prøvede at vende min dreng da jeg var 40+3, han sad fast med numsen dybt og hovedet imellem mine ribben og han var STOR.

Det lykkedes ikke, det var der heller ingen der forventede. Men jeg vil sige, at selvom det var SÅ problematisk så gjorde det virkelig ikke ondt. Det var noget værre møv, men det gjorde ikke ondt. Jeg kunne også hele tiden sige fra.

Jeg fik kejsersnit. Jeg turde ikke føde ham i UK, tænk hvis hovedet ikke kunne komme ud?

Der er intet i vejen for at jeg føder selv næste gang. De ser helst at der går et år mellem ens graviditeter, jeg har 15 mdr i mellem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu ved jeg godt at du har besluttet dig mere eller mindre for pks, hvis hun ikke vender sig, men vil bare lige sige at jeg selv fødte min datter med numsen først og det gik helt fint og ukompliceret :) Så det kan altså sagtens lade sig gøre. Samtidig så var jeg ikke nervøs på noget tidspunkt under fødslen for at det skulle gå galt, for jeg var fuldt mandsopdækket med 9-10 mennesker omkring mig og de havde alt klar til at kunne foretage et aks med det samme, hvis det blev nødvendigt (hvilket det jo så ikke gjorde), så det ville jo stort set være det samme som et pks.

Samtidig blev lillepigen skarpt overvåget under hele fødslen, så jeg fik løbende at vide hvordan hun havde det og hun havde det fint hele vejen igennem.

 

Derfor valgte jeg at forsøge at føde selv, da vi jo var forberedte på et evt. kejsersnit undervejs og jeg kunne til hver en tid bede om at få det, hvis jeg ikke synes det gik. Men det endte altså med at blive en rigtig god fødsel!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har læst dine besvarelser og tænker "vælg det PKS" det skal være en god oplevelse!!!

Jeg har det omvendt :p er nervøs for PKS/AKS men altså jeg nåede da dertil under fødslen at da de sagde at operationsstuen stod klar til mig så var det ok! For så havde jeg gjort ALT hvad jeg kunne! Men det lykkedes med hård kop i sidste forsøg og jeg må indrømme at jeg var bedøvende ligeglad med at de sagde "du må kun presse når du har presseveer" for jeg havde kæmpet SÅ længe!!! (8 cm åben kl. 22 - født kl. 9.13).

Nå min pointe er at der er INTET i verden der siger at en naturlig fødsel er det bedste for DIG! Læs om det, find informationer og bliv tryg i DEN beslutning!

Det er DIN fødsel - husk det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har læst dine besvarelser og tænker "vælg det PKS" det skal være en god oplevelse!!!

Jeg har det omvendt :p er nervøs for PKS/AKS men altså jeg nåede da dertil under fødslen at da de sagde at operationsstuen stod klar til mig så var det ok! For så havde jeg gjort ALT hvad jeg kunne! Men det lykkedes med hård kop i sidste forsøg og jeg må indrømme at jeg var bedøvende ligeglad med at de sagde "du må kun presse når du har presseveer" for jeg havde kæmpet SÅ længe!!! (8 cm åben kl. 22 - født kl. 9.13).

Nå min pointe er at der er INTET i verden der siger at en naturlig fødsel er det bedste for DIG! Læs om det, find informationer og bliv tryg i DEN beslutning!

Det er DIN fødsel - husk det!

Tak for dit svar.

Og du har nok helt ret i, at det nok er det bedste for mig! Det er bare så svært at holde fast i når alle jordemødre, læger og kvinder i det hele taget, prøver at presse en naturlig fødsel ned over en :(

Vi har været til scanning i dag, som var en rigtig øv oplevelse! Vi følte os virkelig dårligt behandlet af sur læge og en endnu mere gnaven sygeplejerske! :(

Lillepigen lå stadig forkert, og jeg har besluttet at i så fald, ville jeg have et PKS. Simpelthen fordi, at jeg nok et eller andet sted hele tiden har ønsket det pga min angst, og nu, hvor naturen vil, at hun vender forkert, så føles det bare som det mest rigtige for mig. Men det virkede ikke til at falde i specielt god jord. De formåede at få mig til at føle mig skyldig og forkert og som om, at jeg ikke ville min datter det bedste. Vi fik smidt en tid til et PKS i hovedet med en meget rodet og sur "forklaring" af forløbet ved et kejsersnit. Og så blev vi ellers sparket ud af døren med meddelelsen om, at hvis hun havde vendt sig på dagen, ville kejsersnittet blive aflyst.

Vi er helt målløse over den behandling og er meget enige om, at det var simpelthen ikke ok!

Så nu er jeg bare frustreret, ked af det og føler skyld over mit planlagte kejsersnit :( Føler ikke engang en glæde ved at kende hendes formodede fødselsdag, men det kommer forhåbentlig når oplevelsen lige har lagt sig lidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for dit svar.

Og du har nok helt ret i, at det nok er det bedste for mig! Det er bare så svært at holde fast i når alle jordemødre, læger og kvinder i det hele taget, prøver at presse en naturlig fødsel ned over en :(

Vi har været til scanning i dag, som var en rigtig øv oplevelse! Vi følte os virkelig dårligt behandlet af sur læge og en endnu mere gnaven sygeplejerske! :(

Lillepigen lå stadig forkert, og jeg har besluttet at i så fald, ville jeg have et PKS. Simpelthen fordi, at jeg nok et eller andet sted hele tiden har ønsket det pga min angst, og nu, hvor naturen vil, at hun vender forkert, så føles det bare som det mest rigtige for mig. Men det virkede ikke til at falde i specielt god jord. De formåede at få mig til at føle mig skyldig og forkert og som om, at jeg ikke ville min datter det bedste. Vi fik smidt en tid til et PKS i hovedet med en meget rodet og sur "forklaring" af forløbet ved et kejsersnit. Og så blev vi ellers sparket ud af døren med meddelelsen om, at hvis hun havde vendt sig på dagen, ville kejsersnittet blive aflyst.

Vi er helt målløse over den behandling og er meget enige om, at det var simpelthen ikke ok!

Så nu er jeg bare frustreret, ked af det og føler skyld over mit planlagte kejsersnit :( Føler ikke engang en glæde ved at kende hendes formodede fødselsdag, men det kommer forhåbentlig når oplevelsen lige har lagt sig lidt.

Det er bare ikke ok!!! Var det din konsultations jordemoder? For hvis ikke så ville jeg ringe og snakke med hende!

Du fortjener et godt forløb og hvis du føler dig presset ud i noget så bliver det ALDRIG en god oplevelse!!! Nu har du jo tiden og så bed om at de holder fast i den lige meget hvad :kram og så må du godt finde hormonella frem og pointere at det er DIN fødsel! For det er det altså!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er jeg ked af at du skulle have en sådan oplevelse. Jeg havde også oplevelser med åndsvagt sundhedspersonale i 1 graviditet. Det var som om når jeg nu var 1 gangs gravid, så var jeg lidt anstrengene og var nok bare lidt nervøs. Da jeg i 2 graviditet kom til sundhedspersonalet med samme symptomer som i 1, var der ingen grænser for hvor alvorligt man tog mig.

 

Jeg håber du holder fast i, hvad du mener er bedst for dig. Jeg havde det godt med mit pks og jeg tænkte det samme som dig, at der var en grund til hun lagde sig som hun gjorde, min datter lå også i UK.

Det var en svær beslutning for mig, men at hun lå sådan gjorde det nemmere og endnu nemmere da hun kom ud og det viste sig, at hun havde navlestrengen 2 gange rundt om halsen og det var derfor hun lå i UK. Så blev jeg bare endnu mere glad for min beslutning. Jeg siger ikke din datter ligger sådan pga navlestrengen, men blot at med mig var der så mange ting der indikerede at det var det rigtige og jeg var i tvivl næsten fra start om jeg skulle have pks eller ej. Så jeg forstår dig rigtig godt og jeg er ked af at sundshedspersonalet ikke forstår at det ikke er en nem beslutning, men kan være den rigtige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bare ikke ok!!! Var det din konsultations jordemoder? For hvis ikke så ville jeg ringe og snakke med hende!

Du fortjener et godt forløb og hvis du føler dig presset ud i noget så bliver det ALDRIG en god oplevelse!!! Nu har du jo tiden og så bed om at de holder fast i den lige meget hvad :kram og så må du godt finde hormonella frem og pointere at det er DIN fødsel! For det er det altså!!!

Nej, det var det ikke. Hun er kun til at få fat i om onsdagen, og der har vi så en tid på næste onsdag, hvor vi vil snakke vores oplevelse igennem med hende! Synes bestemt heller ikke, at det var en okay behandling! Jeg ved ikke om min jordemoder kan bestemme, at der skal holdes fast i tiden, men jeg kan jo prøve at høre hende, hvad der skal til. Jeg tænker, at det nok er en lægelig beslutning...? Jeg må se om en masse hormonella tårer kan hjælpe på sagen - det virkede jo dog ikke ret godt på den "flinke" læge i dag!

Men tak for kram, det hjælper ihvertfald lidt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er jeg ked af at du skulle have en sådan oplevelse. Jeg havde også oplevelser med åndsvagt sundhedspersonale i 1 graviditet. Det var som om når jeg nu var 1 gangs gravid, så var jeg lidt anstrengene og var nok bare lidt nervøs. Da jeg i 2 graviditet kom til sundhedspersonalet med samme symptomer som i 1, var der ingen grænser for hvor alvorligt man tog mig.

 

Jeg håber du holder fast i, hvad du mener er bedst for dig. Jeg havde det godt med mit pks og jeg tænkte det samme som dig, at der var en grund til hun lagde sig som hun gjorde, min datter lå også i UK.

Det var en svær beslutning for mig, men at hun lå sådan gjorde det nemmere og endnu nemmere da hun kom ud og det viste sig, at hun havde navlestrengen 2 gange rundt om halsen og det var derfor hun lå i UK. Så blev jeg bare endnu mere glad for min beslutning. Jeg siger ikke din datter ligger sådan pga navlestrengen, men blot at med mig var der så mange ting der indikerede at det var det rigtige og jeg var i tvivl næsten fra start om jeg skulle have pks eller ej. Så jeg forstår dig rigtig godt og jeg er ked af at sundshedspersonalet ikke forstår at det ikke er en nem beslutning, men kan være den rigtige.

Ih, hvor dejligt med en, der har prøvet lidt det samme. Jeg tror også, at jeg skider på den sure læge og sygeplejerske, og holder fast i mit PKS. Jeg blir jo så bare lidt frustreret over, at det kan risikere at blive aflyst igen, men så må jeg jo tage det til den tid :( jeg føler præcis som dig, at man som 1. Gangs gravid bliver spist af med, at "man bare er lidt nervøs, og det er alle andre 1. Gangs gravide også".

Det har været en super, super svær beslutning, og det er jo også derfor, at jeg først vælger den løsning nu, hvor at hun rent faktisk ligger i UK stilling. Jeg ser bestemt ikke kejsersnit som en nem løsning, for det ved jeg godt, at det ikke er. Men som tingene har udartet sig, føler jeg den som den mest rigtige for mig.

Er der egentlig nogle af jer, der ved om det er normalt at datoen for PKS'et ligger MEGET tæt på terminsdagen?? Jeg har hørt fra alle andre, at det er 7-10 dage før, men det er det bestemt ikke i vores tilfælde...

Så er det bare vi ikk kan lade være med at tænke om den sure læge og sygeplejerske med vilje har lagt det SÅ tæt på termin, i håbet om at hun vender sig inden, og det bliver aflyst! Ved godt jeg nok er skør nu, men blir helt paranoia ovenpå den behandling! :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik tilbudt datoer fra jeg var i uge 38+0. Jeg havde hver tirsdag og torsdag at vælge imellem, da det er der man laver pks på Hillerød.

Jeg endte med at vælge uge 39+0.

Jeg mener den sidste dato jeg kunne vælge var 39+2, men kan ikke helt huske det længere.

Jeg ved ikke om det er normalt at gå så tæt på termin, men forstår godt din paranoia.

:Kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder også meget mere normalt. Vores ligger dagen før termin... Synes godt nok det er at strække den noget, men der var ikke noget at diskutere der!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder også meget mere normalt. Vores ligger dagen før termin... Synes godt nok det er at strække den noget, men der var ikke noget at diskutere der!

Mystisk... Hvilket hospital er du tilknyttet?

Min lillesøster fik for nylig et kejsersnit uden nogen diskussion på grund af baby med røven i sædet. Hun fik ikke lov at trække den længere end til halvanden uge før termin.

Jeg fik i øvrigt selv et "akut" kejsersnit (ikke at det hastede spor, men ud ville han altså ikke trods ve-drop mv) - no problem - det gik fint, jeg helede lynhurtigt, og har ikke andet"mén" end et falmende ar i hårgrænsen. Junior er sund og rask og har været et nemt barn fra starten. På den lidt ekstra lyse side, så er der jo mange hvis babyer må en tur til kiropraktor efter at være blevet godt og grundigt mast og presset under fødslen - den udfordring har en lille pks-baby ikke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik tilbudt datoer fra jeg var i uge 38+0. Jeg havde hver tirsdag og torsdag at vælge imellem, da det er der man laver pks på Hillerød.

Jeg endte med at vælge uge 39+0.

Jeg mener den sidste dato jeg kunne vælge var 39+2, men kan ikke helt huske det længere.

Jeg ved ikke om det er normalt at gå så tæt på termin, men forstår godt din paranoia.

:Kram

Hov lille rettelse, det var fra uge 37+0 jeg fik tilbud om og fik kejsersnit uge 38+0 og havde ikke fået lov at gå til uge 39. Så baseret på mit pks må jeg sige de kører den langt til termin.

Fik du nogen forklaring, det giver jo ikke nødvendigvis mening at vente med risiko for at du selv går i gang og du så skal have "akut" kejsersnit i stedet.

Det virker mystisk og lidt som om de har set sig sure.

Øv :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes i hvert fald du skal snakke med din jordemoder om det! Det virker altså lidt mystisk det hele!!! De skal jo ikke træffe valgene for dig, de skal oplyse dig om risiko osv og selv vendings forsøg har risiko. Ja en alm fødsel har også risiko - det er vi mange der kan skrive under på!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mystisk... Hvilket hospital er du tilknyttet?

Min lillesøster fik for nylig et kejsersnit uden nogen diskussion på grund af baby med røven i sædet. Hun fik ikke lov at trække den længere end til halvanden uge før termin.

Jeg fik i øvrigt selv et "akut" kejsersnit (ikke at det hastede spor, men ud ville han altså ikke trods ve-drop mv) - no problem - det gik fint, jeg helede lynhurtigt, og har ikke andet"mén" end et falmende ar i hårgrænsen. Junior er sund og rask og har været et nemt barn fra starten. På den lidt ekstra lyse side, så er der jo mange hvis babyer må en tur til kiropraktor efter at være blevet godt og grundigt mast og presset under fødslen - den udfordring har en lille pks-baby ikke :)

Hov lille rettelse, det var fra uge 37+0 jeg fik tilbud om og fik kejsersnit uge 38+0 og havde ikke fået lov at gå til uge 39. Så baseret på mit pks må jeg sige de kører den langt til termin.

Fik du nogen forklaring, det giver jo ikke nødvendigvis mening at vente med risiko for at du selv går i gang og du så skal have "akut" kejsersnit i stedet.

Det virker mystisk og lidt som om de har set sig sure.

Øv :kram

Jeg er tilknyttet Aalborg sygehus.

Synes også, at det er virkelig mystisk og føler mig bare så dårligt behandlet! Har også kun hørt, at andre har fået PKS 7-10 dage inden termin, og ikke senere.

Forklaringen fra sygeplejersken var, at det var den eneste ledige dag til PKS... Og lægen fik lige indskudt, at der jo er sommerferie, såååå....

Forstår heller ikke, hvorfor de hellere vil risikere et akut kejsersnit, andet end at jeg igen i mit lille hoved tænker, at de har set sig sure på mig :(

Men dejligt at høre, Lise, at du også har haft en god oplevelse med ks :) og du har helt ret, at man da så måske undgår kiropraktor til baby og sådan :)

Jeg tænker lidt om man mon kan klage over datoen for PKS til nogle?? Tror i det, og hvor ville i henvende jer, hvis det var??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv for en oplevelse. Når det hele lige har lagt sig om et par dage ville jeg helt klart klage. Ingen skal behandles på den måde.

Nej det er absolut ikke normalt at et PKS ligger så tæt op ad din terminsdag. Det lyder helt ude i hampen for du risikere jo netop at fødslen går igang. Og endnu mere absurd er det når baby ligger i UK.

Ring til din normale Jordmoder eller en anden og bed om en forklaring.

Derudover synes jg server vildt der er så stor forskel fra sygehus til sygehus. På Herlev pressede de nærmest på for at jeg valgte PKS hvis ikke jeg ville have vendingsforsøg eller hvis det ikke virkede. På riget ved jeg de går meget op i angst omkring fødsler og har mange samtaler med den gravide - men i sidste ende er det helt op til den gravide og vælge.

Hold fast i dit valg men pres på for at få en tidligere dato så du ikke risikere pludselig at gå i fødsel af dig selv.

Kæmpe kram din vej

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu skriver du, din JM kun træffes om onsdagen- er du fra Distriksordningen? Du kan jo fange dem på vagttelefonen, hvis det er, så må du snakke med dem derfra..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes i hvert fald du skal snakke med din jordemoder om det! Det virker altså lidt mystisk det hele!!! De skal jo ikke træffe valgene for dig, de skal oplyse dig om risiko osv og selv vendings forsøg har risiko. Ja en alm fødsel har også risiko - det er vi mange der kan skrive under på!

Ja, lige præcis! En fødsel er jo altså heller ikke helt ufarlig! Jeg tror jeg må prøve at ringe til jordemodercenteret i morgen og høre om de kan hjælpe mig, for jeg kan først få fat i min egen jordemoder om en uge, og det synes jeg måske er liiiige lang tid nok...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER