Mette A.

Sen barnedåbsbrunch?

6 indlæg i dette emne

Vi påtænker at invitere vores gæster til brunch på en restaurant efter kirken, når lillebror skal døbes - men... vi er først færdige i kirken omkring kl. 12.15-12.30, så vi vil kunne være på restauranten ca. kl. 12-30-12.45... Synes I at det er for sent at spise brunch på det tidspunkt, så er den jo næsten kl. 1 om eftermiddagen? Eller ville I som gæster til en barnedåb synes det var helt ok?

 

Vi er så også meget i tvivl om kagen. Hvis vi vælger denne løsning, vil der ikke være mulighed for at tage vores egen dåbskage med - der vil desuden være kage og wienerbrød inkluderet i brunchen. Kan man holde en barnedåb uden en rigtig dåbskage? Vi havde en til Lise's dåb og det virker lidt forkert ikke at have det til lillebror's også...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det med dåbskager er jo, trods alt, en relativ ny tradition, så jeg synes ikke man skal have det :) vi havde fx ikke. Tilgængelige tager jeg revanche til 1 års fødselsdag ;) Om I synes det hører sig til, er jo en anden sag.

Brunch kl 13 lyder liiidt sent, men hvis i melder det ud til folk, synes jeg da det er fint nok :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg syntes sagtens man kan invitere til brunch på det tidspunkt.. Det gjorde vi nemlig selv til BG's barnedåb!  :P Vi havde heller ikke dåbskage og der var ingen som savnede den...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I min famile er dåbskager slet ikke brugt. Jeg vil ikke sige, at det direkte vil være upopulært (det ER jo kage), men jeg tror faktisk de fleste (udover mig og min far, der begge elsker at gå overboard :D) vil synes, at det er lidt overkill. Så jeg ser SLET ikke kagen som et must!

Men jeg kan godt forstå, at du har det lidt mærkeligt med at droppe det, når I havde til Lises :chin: Omvendt har jeg det selv sådan, at der BLIVER forskel mellem børnene, så nogle ting får de begge og nogle får kun den ene. Og hvis det ikke er muligt på restauranten, så er det jo en fair grund. :)

Brunch kan man IMO begynde på indtil kl 14. Sådan er det på samtlige caféer og restauranter, jeg kender. Så dåbsbrunch kl 13 synes jeg lyder super, det ville jeg ikke studse over. :) (og om det så var kl 18, så ville jeg spise det og nyde det alligevel :D)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde ingen kage, og tror olle nogen savnede det. Der var jo lidt wienerbrød til brunchen til den søde tand.

Hvis bare I skriver i invitationen det er til brunch synes jeg sagtens I kan gøre det - men jeg elsker også brunch, måske jeg er lidt farvet af det? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder jo som om at det kan vi sagtens tillade os at gøre. Det med at tage revanche ved 1-års dagen er en god idé, der havde vi kun alm. lagkage ved Lises, men kunne jo gøre mere ud af lillebrors kage som kompensation!

Tak tøser :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER