Solvej99

Dilemma omkring mulige skoldkopper

5 indlæg i dette emne

I forgårs legede Theo med en dreng fra vores ejendom. Pludselig siger moderen til den anden dreng, at hun tror han har skoldkopper :blink Hun viser mig, at han har knopper på ryggen med blærer og fortæller, at han også har nogle i munden.

På det tidspunkt havde de allerede leget sammen i et kvarters tid, og jeg kunne ikke lide at flå Theo væk fra legen. Så de legede videre en halv times tid. Tror I han kan nå at være blevet smittet?

Jeg har været inde og læse om skoldkopper og de kan bryde ud 10-20 dage efter man er blevet smittet. Vi risikerer altså, at han får det, mens vi er på ferie på Bornholm <_< Problemet er, at vi skal afsted med min nevø, der er lidt over 1 år og ikke har haft det endnu. Hvad pokker gør vi, hvis Theo får det og vi allesammen skal bo i samme hus? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville starte med at ringe til nevøens forældre og høre dem ad. :) Hvis han er over 1 år, så vil forældrene måske have det ok med at han bliver smittet, så de kan "få det overstået", og hvis det først bryder ud 10-20 dage efter smitten, så ødelægger det jo i hvert fald ikke hans Bornholmstur :)

Om Theo overhovedet kan være blevet smittet har jeg slet ikke forstand på. :unsure

Håber ikke det ødelægger jeres tur, hvis han er :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der har flere gange været skoldkopper på Ericas stue uden hun er blevet smittet, så jeg synes det er synd hvis du udelukkende handler på at han er smittet.

Jeg ville vente og se. Hvis han er blevet smittet, så kan det jo også være han er en af dem, der ikke er påvirket af dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså vil lige tilføje at vi først er på Bornholm med dem i uge 31 ;) Altså om 14 dage. Min bekymring går på, hvis Theo så har det i udbrud der <_<

Men jeg vil i hvert fald lige høre min bror ad. Og så krydse fingre for at Theo ikke er blevet smittet :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det lyder som en god idé, at ringe til din bror og høre.

 

Men om Theo er smittet, måske. Min søn var udsat en del gange for smitte før han fik det. Da han fik det var der ikke udbrud i børnehaven, det kom med ham. Jeg er ret sikker på han blev smittet af en rask smittebære og det er jo svært at gardere sig i mod.

Min datter blev smittet da min søn havde det. Sønnike var lige omkring de 5 år og min datter var omkring 9 mdr. Ingen af dem var særlig medtaget. Jeg synes det var rart bare at få det overstået, så skulle vi ikke tænke mere over det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER