Camillat

Fortael mig om Andriod...

20 indlæg i dette emne

Jeg har en Iphone, som er den foerste, der var der: Iphone 3. Ikke engang 3S, men 3! Batterie er ikke heeelt godt mere og saa kan jeg ikke faa nye app's til den, fodi den er gaaaammel  :rolleyes

 

Nu har jeg ikke lige $$$ til en ny Iphone, men maaske til saadan en Samsung Galaxy Ace 3... den er da ogsaa fiiin at se paa, saa det er rigtig fint for mig, men det der Android vs Iphone... Jeg er vist ogsaa gammel, men altsaa, hvad kan jeg forestille mig, hvis jeg nu har den Android - hvem kan fortaelle mig lidt om det? 

 

:help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har haft en Samsung Galaxy s 3 mini og det var noget plastik skrammel i min verden. Jeg er gået fra en iPhone 3GS til android og tror ikke jeg finder behov for en iPhone igen. Nu har jeg en htc one mini og den er jeg glad for. Den kan meget det samme som iphonen det er jo bare et andet styresystem og det hele hedder så bare noget andet. I stedet for app store hedder det google play og jeg synes nu at alle apps fås til android (af dem jeg bruger i hvert fald).

Man skal lige bruge lidt tid til at finde rundt nu man er vant til apple men synes det er rimelig nemt og man finder hurtigt overblikket.

Ellers er jeg nok lidt i tvivl om hvad du gerne vil vide? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft en Samsung Galaxy s 3 mini og det var noget plastik skrammel i min verden. Jeg er gået fra en iPhone 3GS til android og tror ikke jeg finder behov for en iPhone igen. Nu har jeg en htc one mini og den er jeg glad for. Den kan meget det samme som iphonen det er jo bare et andet styresystem og det hele hedder så bare noget andet. I stedet for app store hedder det google play og jeg synes nu at alle apps fås til android (af dem jeg bruger i hvert fald).

Man skal lige bruge lidt tid til at finde rundt nu man er vant til apple men synes det er rimelig nemt og man finder hurtigt overblikket.

Ellers er jeg nok lidt i tvivl om hvad du gerne vil vide? :)

 

Tak :) 

 

Jamen, det er jo netop det - hvad skal jeg vide... ? Men at det hedder Google Play istedet er jo relevant... Og at du synes din Samsung var plastik-fantastic, det er ogsaa relevant for mig - min Iphone er jo bundsolid! 

 

Er der noget, en Android ikke kan, som IPhone kan? Gaar jeg glip af noget - er de mindre stabile? Hvad med batterierne og ja, hvad ved jeg, hvad man kan spoerge om :)  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en samsung galaxy s 3 mini, og jeg elsker den! Det er uden tvivl den bedste mobil jeg har haft :) Jeg synes selv den er pæn at se på, og så kan jeg rigtig godt lide både styresystemet og dens setup - den er nem at finde ud af :)

Jeg har haft 4 forskellige htc mobiler, og alle gik i stykker på den ene eller anden måde indenfor kort tid. Den her har jeg haft i 1,5 år, Lucas har smidt den på gulvet (og fliser) et utal af gange, og den holder til det uden problemer :) Men det er self smag og behag hvad man er til, men jeg har kun ros tilovers for min samsung :)

Jeg bruger min tlf en del, og jeg lader den op hver aften - nogen gange kunne den måske godt holde en dag mere, men jeg lader altid op, for at undgå at den pludselig løber tør for strøm :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den største forskel for mig var nok at android havde et meget større udvalg af apps. De er ikke så strikse med godkendelser etc. Som Apple er, så det er nemmere at få ugivet en app til android end Apple. Dog er der nogle af de store apps, der først og fremmest blev lavet til Apple, som så ikke kune fås til android (jeg havde android for 1 1/2 år siden, så det kan være det har ændret sig siden)

Det betød dig også, at fordi der ikke var så striks kontrol med indholdet, oplevede jeg flere gange at hente apps ned, som sendte mig spam hele tiden, og et par gange måtte jeg slette hele telefonen, fordi der var kommet virus med en app jeg havde hentet.

En fordel ved android er helt klart at det er mere flexibelt. Jeg savnet widgets, hvor jeg uden at skulle ind i kalendre, kunne se min næste aftale, eller selv bestemme hvordan mit ud skulle se ud og hvor meget det skulle fylde.

Dessuden var jeg ret glad for ved android, at man kunne hente programmer, der fungerede med styresystemet, fx en widget der med et tryk lukker alle programmer.

De nye iphones synes jeg desværre er alt for skrøbelige, prisen taget i betragtning. Jeg har haft min i 1 1/2 år nu, og har 2 gange haft flækket skærm. Den ene gang fordi jeg tabte den, den anden gang opstod flængen fra den ene dag til den anden - den var det ikke om aftenen, da jeg tjekkede min telefon inden sengetid, men var der da jeg stod op om morgenen, og startede inde midt i glasset og har nu bredt sig. Det koster en formue at få nyt glas - ca 1000 kr hvis det skal gøres ordentligt - og sådan burde det ikke være, når telefonen i forvejen er så dyr.

Men der er jo en grund til at Apple sælger så godt. De ved, hvad det virker, har et pænt og enkelt design (det betyder meget for mig - hvilket er grunden til at jeg holder mig fra Windows phone) og så er der funktioner som Siri, Find Venner, iMessage etc, som jeg synes er virkelig rare at have Jeg kan se om C har læst min besked om hvornår han er hjemme, se hvor langt han er, og hvis han kører bil, kan han bede Siri om at sende og læse sms'er for ham (på engelsk). Omvendt hvis jeg står midt i maden, skal jeg ikke fedte min telefon ind for at sætte en timer, det kan jeg bare bede Siri om :D med android kan jeg hverken overvåge min mand eller føre dybe samtaler med min telefon om "what is the meaning of life?" ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den største forskel for mig var nok at android havde et meget større udvalg af apps. De er ikke så strikse med godkendelser etc. Som Apple er, så det er nemmere at få ugivet en app til android end Apple. Dog er der nogle af de store apps, der først og fremmest blev lavet til Apple, som så ikke kune fås til android (jeg havde android for 1 1/2 år siden, så det kan være det har ændret sig siden)

Det betød dig også, at fordi der ikke var så striks kontrol med indholdet, oplevede jeg flere gange at hente apps ned, som sendte mig spam hele tiden, og et par gange måtte jeg slette hele telefonen, fordi der var kommet virus med en app jeg havde hentet.

En fordel ved android er helt klart at det er mere flexibelt. Jeg savnet widgets, hvor jeg uden at skulle ind i kalendre, kunne se min næste aftale, eller selv bestemme hvordan mit ud skulle se ud og hvor meget det skulle fylde.

Dessuden var jeg ret glad for ved android, at man kunne hente programmer, der fungerede med styresystemet, fx en widget der med et tryk lukker alle programmer.

De nye iphones synes jeg desværre er alt for skrøbelige, prisen taget i betragtning. Jeg har haft min i 1 1/2 år nu, og har 2 gange haft flækket skærm. Den ene gang fordi jeg tabte den, den anden gang opstod flængen fra den ene dag til den anden - den var det ikke om aftenen, da jeg tjekkede min telefon inden sengetid, men var der da jeg stod op om morgenen, og startede inde midt i glasset og har nu bredt sig. Det koster en formue at få nyt glas - ca 1000 kr hvis det skal gøres ordentligt - og sådan burde det ikke være, når telefonen i forvejen er så dyr.

Men der er jo en grund til at Apple sælger så godt. De ved, hvad det virker, har et pænt og enkelt design (det betyder meget for mig - hvilket er grunden til at jeg holder mig fra Windows phone) og så er der funktioner som Siri, Find Venner, iMessage etc, som jeg synes er virkelig rare at have Jeg kan se om C har læst min besked om hvornår han er hjemme, se hvor langt han er, og hvis han kører bil, kan han bede Siri om at sende og læse sms'er for ham (på engelsk). Omvendt hvis jeg står midt i maden, skal jeg ikke fedte min telefon ind for at sætte en timer, det kan jeg bare bede Siri om :D med android kan jeg hverken overvåge min mand eller føre dybe samtaler med min telefon om "what is the meaning of life?" ;)

Jeg kan høre, jeg udnytter Siri alt for lidt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan høre, jeg udnytter Siri alt for lidt :D

:Lol , me too :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan høre, jeg udnytter Siri alt for lidt :D

  

:Lol , me too :D

Haha, det føles også lidt skørt at stå og snakke med sin telefon :p men især når man kører bil, og ikke skal fumle rundt med sin telefon, synes jeg det er smart, at jeg bare skal sige "text my housband I'll be home in 10 minuttes" eller "call my mom", og ikke behøver kigge på tastaturet og tage øjnene fra vejen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan slår man Siri til? Jeg bruger det nemlig aldrig, men det lyder da til at jeg burde ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Siri lyder altså smart! Jeg har iPhone4, den fungerer hun ikke med, vel?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand havde en humoren samtale med siri, hvor han lagde an på hende... Det skal altså prøves! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvem er Siri?  :help  :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en samsung galaxy s 3 mini, og jeg elsker den! Det er uden tvivl den bedste mobil jeg har haft :) Jeg synes selv den er pæn at se på, og så kan jeg rigtig godt lide både styresystemet og dens setup - den er nem at finde ud af :)

Jeg har haft 4 forskellige htc mobiler, og alle gik i stykker på den ene eller anden måde indenfor kort tid. Den her har jeg haft i 1,5 år, Lucas har smidt den på gulvet (og fliser) et utal af gange, og den holder til det uden problemer :) Men det er self smag og behag hvad man er til, men jeg har kun ros tilovers for min samsung :)

Jeg bruger min tlf en del, og jeg lader den op hver aften - nogen gange kunne den måske godt holde en dag mere, men jeg lader altid op, for at undgå at den pludselig løber tør for strøm :)

 

Tak for din mening om Samsung. Jeg har ikke haft den foernaevnte ide om, at Samsung er plastik-agtig, men at de er paene, saa jeg maa nok afsted og danne mig et indtryk heraf for mig selv :) HTC har umiddelbart ikke vaeret noget, jeg har kigget efter, men altsaa... :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den største forskel for mig var nok at android havde et meget større udvalg af apps. De er ikke så strikse med godkendelser etc. Som Apple er, så det er nemmere at få ugivet en app til android end Apple. Dog er der nogle af de store apps, der først og fremmest blev lavet til Apple, som så ikke kune fås til android (jeg havde android for 1 1/2 år siden, så det kan være det har ændret sig siden)

Det betød dig også, at fordi der ikke var så striks kontrol med indholdet, oplevede jeg flere gange at hente apps ned, som sendte mig spam hele tiden, og et par gange måtte jeg slette hele telefonen, fordi der var kommet virus med en app jeg havde hentet.

En fordel ved android er helt klart at det er mere flexibelt. Jeg savnet widgets, hvor jeg uden at skulle ind i kalendre, kunne se min næste aftale, eller selv bestemme hvordan mit ud skulle se ud og hvor meget det skulle fylde.

Dessuden var jeg ret glad for ved android, at man kunne hente programmer, der fungerede med styresystemet, fx en widget der med et tryk lukker alle programmer.

De nye iphones synes jeg desværre er alt for skrøbelige, prisen taget i betragtning. Jeg har haft min i 1 1/2 år nu, og har 2 gange haft flækket skærm. Den ene gang fordi jeg tabte den, den anden gang opstod flængen fra den ene dag til den anden - den var det ikke om aftenen, da jeg tjekkede min telefon inden sengetid, men var der da jeg stod op om morgenen, og startede inde midt i glasset og har nu bredt sig. Det koster en formue at få nyt glas - ca 1000 kr hvis det skal gøres ordentligt - og sådan burde det ikke være, når telefonen i forvejen er så dyr.

Men der er jo en grund til at Apple sælger så godt. De ved, hvad det virker, har et pænt og enkelt design (det betyder meget for mig - hvilket er grunden til at jeg holder mig fra Windows phone) og så er der funktioner som Siri, Find Venner, iMessage etc, som jeg synes er virkelig rare at have Jeg kan se om C har læst min besked om hvornår han er hjemme, se hvor langt han er, og hvis han kører bil, kan han bede Siri om at sende og læse sms'er for ham (på engelsk). Omvendt hvis jeg står midt i maden, skal jeg ikke fedte min telefon ind for at sætte en timer, det kan jeg bare bede Siri om :D med android kan jeg hverken overvåge min mand eller føre dybe samtaler med min telefon om "what is the meaning of life?" ;)

 

Meget interessant  og tusind tak, altsaa  :loveshower

 

Der er noget sort snak ind imellem, men eftersom jeg er gammel og saa umoderne med min gamle Iphone 3, saa er der virkelig meget omrking tlf. og apps, der er gaaet min naese forbi. Jeg bor jo ej heller i en by og har virkelig ikke haft nogen grund til at saette mig ind i noget, jeg ikke har vist eksisterede. Saa i min lille trygge IPhone3 kasse, har jeg levet et stille liv naar det kommer til hard- og software  :zzz

 

Nu skal det snart vaere, min gamle Sony Ericsson klapmobil er ikke saa staerk i batteriet mere. Den ligger jo ogsaa bare der med sit danske SIM kort i, saa den skal ikke bruges til noget specielt det meste af tiden. Men den plads kan den gode, gamle Iphone jo overtage og saa kan en ny telefon komme ind som primaer. Men det, du siger, er at Iphone er du egentlig ret glad for, men der er den irriterende detalje med skroebeligheden? Du vil hellere have den, fremfor en Android?

 

Jeg er meget som dig, glad for det enkle og stilfulde design ved Iphone - det er bare laekkert at se paa og maerke paa. Jeg kan maaske godt forenes med Samsung, men jeg maa ud og maerke paa dem og se, hvordan de ligger i haanden. En af M's venner gjorde mig opmaerksom paa Huawai, som han har som anden telefon ved siden af IPhone. Well, hvis jeg ikke vaelger at vente og saa at koebe en Iphone med et lidt dyrere abonnement, saa bliver det jo en android af en art. Hvis det saa er meget utilfredsstillende, saa maa Iphone 3 jo paa pension og Andrioden kan blive danskertelefonen. Vaerre gaar det ikke, men jeg har virkelig haft svaert ved at regne ud, hvad jeg saadan helt konkret skal forestille mig ved en android. Det er jeg da trods alt en anelse klogere paa nu  - selvom jeg er helt blank naar I taler om Siri :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har aldrig haft en iphone eller andre appel produkter, så kender ikke forskellen.

Jeg har altid haft android baseret og været glad for det. Appel produkter skulle vist være ret nemme at finde rundt i og android produkter lidt svære, men altså ikke noget jeg har haft et problem med.

Min mor har en iphone, det har været noget l... og med dårlig dækning og tlf ligger pludselig på m.m.

Jeg har haft nogle Samsung tlf og været glad for dem alle.

Pt har jeg en Samsung xcover hedder den vist. Også kendt som håndværker tlf da den kan tåle at ryge på gulvet og i toilettet, hvilket er godt til en der er så klodset som mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har aldrig haft en iphone eller andre appel produkter, så kender ikke forskellen.

Jeg har altid haft android baseret og været glad for det. Appel produkter skulle vist være ret nemme at finde rundt i og android produkter lidt svære, men altså ikke noget jeg har haft et problem med.

Min mor har en iphone, det har været noget l... og med dårlig dækning og tlf ligger pludselig på m.m.

Jeg har haft nogle Samsung tlf og været glad for dem alle.

Pt har jeg en Samsung xcover hedder den vist. Også kendt som håndværker tlf da den kan tåle at ryge på gulvet og i toilettet, hvilket er godt til en der er så klodset som mig :)

 

Ha ha, saa er det den, min mand skal have  :D

 

Normalt er jeg vanvittig god til at passe paa mine ting - ogsaa batterierne. Mit hardware har altid levet sindssygt laenge sammenlignet med mange andres, saa derfor naar det at blive outdated. Nevermind, tak for det input, for jeg taenker, at det bliver Samsung eller Huawai, hvis det ender med en Android. Jeg er ikke dum til teknik, saa hvis det bliver mindre logisk, goer det mig ikke noget. Det er vel ikke direkte ubrugervenligt, saa det... :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvem er Siri? :help :D

En stemmegenkendelsesfuktion, der er kommet for et par år siden. Ved at holde homeknappen nede, kan man komme med komandoer, som telefonen kan genkende og reagere på. Dog indtil videre ikke på dansk.

Man kan fx bede telefonen om at sende en SMS, ringe til en person, sætte en timer, vise vejrudsigten og spille musik fra iTunes.

Apple har gjort det med et glimt i øjet, så man kan få nogle ret interessante kommentarer tilbage. Fx kan man bede Siri kalde en for "sexy", og Siri vil så svare "ok, sexy" i stedet for ok. I går kom C til at trykke på den ved et uheld, og da Siri begyndte at svare sagde han bare "oh, shut up" - hvortil han fik "Well, that was not very nice!".

Om min næste telefon skal være android eller iphone ved jeg ikke. For principielt set er jeg ikke vildt glad for skrøbeligheden - jeg er klodset, men derfor bør den jo ikke kunne flække i min lomme, med cover på. Iphone 3gs emne ældre havde ikke samme problem, fordi glasset var indrammet, mens det for de ældre modeller er blottet i siden og dermed mere skrøbeligt.

Men jeg har bare ikke mødt en android, det ikke føltes som et "skridt tilbage", og jeg tror der er alt for meget jeg ville savne, både funktioner og design.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Samsung har lavet en mobil, hvor man kan have to SimKort i :) Den havde jeg selv da jeg boede i udlandet, var glad for den og der er kommet en ny udgave :) prøver lige om jeg kan finde den på nettet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Samsung har lavet en mobil, hvor man kan have to SimKort i :) Den havde jeg selv da jeg boede i udlandet, var glad for den og der er kommet en ny udgave :) prøver lige om jeg kan finde den på nettet :)

Edit, den nye udgave er fra HTC :

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER