tazdiginez

Eventyr/historie - skal bruge hjælp.

21 indlæg i dette emne

Hej piger.

 

Jeg skal bruge lidt hjælp.

Som et personligt brev, vil jeg gerne lave en historie/eventyr til dagplejer.

Det skal handle om Malivas vej til den rigtige dagplejer (hun havde været i 2 før den nuværende).

 

Lidt information:

 

- Maliva startede ved 1. dagplejer på Mors, da hun var 8 måneder.

- Vi flyttede til Aarhus ikke ret længe efter.

- Maliva startede ved 2. dagplejer, som det ikke rigtigt fungerede ved. Der var for stor aldersforskel imellem børnene og Maliva og hun var heller ikke voldsomt glad ved dagplejeren.

- Dagplejerens søn får sukkersyge og hun tager 6 ugers orlov.

- Maliva møder Inge og er oprigtigt glad siden dagpleje start. 

- Inge giver plads til Maliva og Maliva har været der siden.

 

Vil i hjælpe mig? 
Den skal være færdig fredag. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der var engang en lille pige (som hed Maliva, eller skal vi holde det lidt "anonymt"?).

Denne pige var en karakter i sig selv og en rigtig humørbombe. Hun var god til rigtigt mange ting og hun var rigtigt modig. 

 

Og så er det jeg går i stå, for skal jeg fortsætte i historiemanér eller skal det laves om til et eventyr i et eventyr-univers?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

... gået i story mode :P

 

EDIT EDIT EDIT

 

Ok - fyrtøjet lidt omskrevet..

 

Der kom en lille pige marcherende hen ad landevejen: én, to! én, to!
Hun havde sin taske på ryggen og en bamse under armen. Hun havde leget soldat hele dagen og havde marcheret længe. Pludseligt stødte pigen på et hul i jorden og ved siden af hullet sad en lille hvid hund og logrede med halen. 
Hunden hoppede pludseligt ned i hullet og bjæffede op til pigen. Pigen der var meget modig, tøvede ikke et sekund og hoppede bagefter hunden.
Nede i hullet var der en kæmpemæssig hule, hvor der var tre kæmpe store døre af træ. På hver dør var der skåret et billede ind i. På den ene dør var der en hund med øjne så store som te-kopper. På den næste dør var der en hund med øjne så store som møllehjul og på den sidste dør var der en hund med øjne så store som rundetårn. 
 
 
 
- hvad så?
 
Den lille hvide hund er Inges lille Lady :) Malivas hjælper i eventyret, som hjælper hende med at finde hen til Inge... Er det dumt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh det er bare en rigtig sød (men svær!) idé :D

Jeg ville helt klar kalde dem Maliva og Inge i historien, men ikke bruge navne på de tidligere dagplejere. Jeg synes eventyr idéen er rigtig sjov, men til et rigtigt eventyr hører der jo gerne en rigtig heks, og jeg ved ikke, om det er så pænt at kalde de tidligere dp'er for hekse :lolhit Måske kunne man i stedet kalde alle tre dp'er for frøer, og da Maliva så kyssede Inge-frøen så blev hun til en smuk fe-dagplejemor?

Jeg tænker i hvert fald at det er oplagt at spille på at tredje gang er lykkens gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eller også kunne man tage lidt inspiration fra soldaten og fyrtårnet, og lave Maliva til soldaten, der kommer til tre store hunde med store kister. I den første kiste er der bronze (altså først dp), anden kiste sølv (anden dp) og sidste kiste fandt hun så guldet - Inge.

(Og så bare drop resten af fyrtøjet med at soldaten hygger hovedet af heksen, stjæler fyrtøjet, osv :D)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der må gerne rettes fejl, laves forslag osv. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eller også kunne man tage lidt inspiration fra soldaten og fyrtårnet, og lave Maliva til soldaten, der kommer til tre store hunde med store kister. I den første kiste er der bronze (altså først dp), anden kiste sølv (anden dp) og sidste kiste fandt hun så guldet - Inge.

(Og så bare drop resten af fyrtøjet med at soldaten hygger hovedet af heksen, stjæler fyrtøjet, osv :D)

FED Ide!!! :P Kan være den skulle nuppes!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er faktisk helt vild din ide om hundene osv. BBM :) 

Hmmm... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov fyrtøjet, ikke fyrtårnet :lolhit Men fedt at du kan lide idéen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov fyrtøjet, ikke fyrtårnet :lolhit Men fedt at du kan lide idéen :)

Jeg lavede samme fejl :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skide god ide.

Kan godt lide BBM forslag med kobber (ikke bronze ;) ) sølv og guld.

Pigen kan måske lede efter noget, noget hun ikke selv ved hvad er - en skat.

Og så beskrive kobberet som værende ok, til st starte med var det jo godt, men når sammenligner med sølv er det jo ikke noget særligt og prangende.

Sølv var bedre, men mønterne var ALT for store til den lille pige, ligegyldig hvordan hun vendte og drejede dem så passede de ikke ned i lommerne, de var alt for store, og faktisk ikke særlig pæne.

I den tredje kiste lå der kun en ting: et hjerte af guld og det var det eneste den lille pige havde brug for! Et varmt bankende guldhjerte der strålede af kærlighed og omsorg og rummelighed!!!

Til historien kan du jo så give et guldhjerte Maliva evt selv har malet og skrive Inge!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skide god ide.

Kan godt lide BBM forslag med kobber (ikke bronze ;) ) sølv og guld.

Pigen kan måske lede efter noget, noget hun ikke selv ved hvad er - en skat.

Og så beskrive kobberet som værende ok, til st starte med var det jo godt, men når sammenligner med sølv er det jo ikke noget særligt og prangende.

Sølv var bedre, men mønterne var ALT for store til den lille pige, ligegyldig hvordan hun vendte og drejede dem så passede de ikke ned i lommerne, de var alt for store, og faktisk ikke særlig pæne.

I den tredje kiste lå der kun en ting: et hjerte af guld og det var det eneste den lille pige havde brug for! Et varmt bankende guldhjerte der strålede af kærlighed og omsorg og rummelighed!!!

Til historien kan du jo så give et guldhjerte Maliva evt selv har malet og skrive Inge!

TAK!!! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay piger!!

Så må i komme med ændringer, forslag, rettelser o.lign.

 

Der kom en lille pige marcherende hen ad landevejen: én, to! én, to!
Hun havde sin taske på ryggen og en bamse under armen. Hun havde leget soldat hele dagen og havde marcheret længe. Pludseligt stødte pigen på et hul i jorden og ved siden af hullet sad en lille hvid hund og logrede med halen. 
Hunden hoppede pludseligt ned i hullet og bjæffede op til pigen. Pigen der var meget modig, tøvede ikke et sekund og hoppede bagefter hunden.
Nede i hullet var der en kæmpemæssig hule. Det var meget mørkt, men heldigvis havde den lille pige taget en lommelygte med i tasken. Hun var jo ikke en trænet soldat for ingenting.
Den lille pige tændte lommelygten og kiggede rundt. For enden af hulen var der en væg, med tre kæmpe store døre af træ. På hver dør var der skåret et billede ind i. På den ene dør var der en hund med øjne så store som te-kopper. På den næste dør var der en hund med øjne så store som møllehjul og på den sidste dør var der en hund med øjne så store som rundetårn. 
- Pigen og den lille hvide hund gik hen til den første dør. 
Den åbnede af sig selv og bag dørens stramme tag, var der et lille mørkt rum.
Inde i rummets midte stod en lille kiste med en masse kobber mønter i. 
Den lille pige gik hen til kisten og tog en håndfuld kobber mønter op i hånden. 
Den lille hvide hund pev og hylede og begyndte at trække i den lille piges bukseben. 
Pigen kunne mærke det nu, det var ikke rigtigt. Selvom kobber mønterne var flotte og rigeligt, så var det ikke helt rigtigt. 
Den lille hvide hund og pigen trådte endnu engang ud i den store hule.
- Pigen og hunden stod nu overfor den anden dør. Døren åbnede sig ligesom den første gjorde, og bag døren mødtes hunden og pigen af et rum der var en anelse større end det første. 
Lige som før, stod der en kiste midt i rummet, dog var denne fyldt med sølv mønter. 
Sølvet glimtrede og var så smukt i skærret fra pigens lommelygte. Hun var meget betaget af sølv mønterne og stod længe og legede med dem. 
Efter noget tid, begyndte den lille hvide hund igen at pive og hyle og pigen undrede sig, hvorfor ville den lille hund dog væk, fra noget så smukt og så særpræget som disse smukke sølv mønter?
Hun forsøgte at tage en sølv mønt med, men den var for stor og klodset og uden lommelygtens skær, var den egentligt ikke særligt pæn. 
Hunden begyndte at trække pigen i buksebenet igen og pigen fulgte med. 
- De stod igen i hulen med de store døre og hunden løb hen til den sidste dør, hvor den ivrigt kradsede på døren.
Pigen gik derhen og døren åbnede sig. Inde bag døren mødte de et helt andet syn end de forrige. Det var et stort lyst paradis! Der var frugt træer, buske med bær og bække med rindene vand. Der var fugle der kvidrede og bier der sværmede om blomsterne på engen. 
Inde midt i paradiset var der en høj med en kiste på og den lille hvide hund løb op på højen og satte sig ved kisten. 
Pigen fulgte langsomt bagefter, meget betaget af dette paradis-rum. 
Hun når til højen og kigger i kisten.
- Nede på kistens bund, lå der et enkelt guld hjerte og bankede. Det var fyldt med kærlighed, omsorg, overskud og rummelighed. 
Selvom den lille pige ikke havde nogen idé om hvorfor den lille hund havde ført hende her hen, så vidste hun at hjertet var hendes til at tage. Det var så smukt og denne gang var det rigtigt. Pigen mærkede intet forkert hun tog hjertet til sig og gik ud af paradiset med hjertet i hænderne. Dørene lukkede sig bag hende som hun gik ud og hun stod nu i hulen igen.
- Den lille pige kravlede op fra hulen i dybet og ud af hullet i jorden. 
Da hun var oppe og stod på græsset, lukkede hullet sig for øjnene af hende, men pigen havde stadig det smukke guld hjerte i hendes hænder. 
Pigen marcherede hjem igen, med hjertet af guld i hænderne og ekstra kærlighed, omsorg, overskud og rummelighed: én, to! én, to!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih hvor smukt!!!! (Blev lige lidt hormonella rørt)

En rettelse: "hun når til højen og kigger i kisten" er en anden tid end det andet. Det sprang lige i mine øjne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih hvor smukt!!!! (Blev lige lidt hormonella rørt)

En rettelse: "hun når til højen og kigger i kisten" er en anden tid end det andet. Det sprang lige i mine øjne.

Det har jeg allerede rettet :P Det sprang også i øjnene på mig ved 2. læsning

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har kaffe-belagt et stykke papir, som skal tørre til i morgen og så skal enderne brændes og derefter skal M og jeg tegne et fint hjerte på det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har kaffe-belagt et stykke papir, som skal tørre til i morgen og så skal enderne brændes og derefter skal M og jeg tegne et fint hjerte på det :)

Perfekt!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det bare et godt eventyr :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Taak! Det havde ikke været muligt at skrive det uden de gode forslag!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kobbermønter og de andre mønter er sammensatte ord, ligeså med frugttræer, så de skal ikke deles to.

Egentligt skal ændres til egentlig.

Næstsidste sætning skal hendes hænder ændres til sine hænder.

Der mangler flere kommaer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sååååå fint :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER