tazdiginez

Kylling v2 - Ballademagerens ankomst <3

7 indlæg i dette emne

Hej Logan.

 

Som ved din storesøster, skriver jeg hermed en beretning om din ankomst til verden.

 

Du var længe ventet. Selvom du ikke var et ønske-barn, så var du lavet af kærlighed og derfor og naturligvis også ønsket!

Din far, søster og jeg selv havde forventet din ankomst nytårsaften og vi blev da også en smule bekymrede, da der kom plukveer allerede juleaften! 

Juleaften kom og gik og nytåret med og du meldte stadigt ikke din ankomst. 

Jeg havde en formodning og et håb om, hvordan fødslen skulle foregå, men jeg vidste ganske udemærket at en fødsel er noget enhver kvinde i denne verden, bare ikke er noget hun sådan kan planlægge.

 

Ser du - med din søster plaskede jeg rundt i vandet under åbnings-fasen og havde det ret så rart med det. Det tog også en del længere tid at føde hende, end dig. Din søsters fødsel varede maaaange timer (ca. 72/74 timer fra 1. ve til hun var ude). Jeg fødte hende dog på briksen og ja, resten kan du få en anden dag :)

Så jeg var egentligt rimeligt sat på en "hyggelig" fødsel ved dig. Jeg ville gerne føde dig i vand og ville bestemt ikke have nogle former for smertestillende. Det skulle være naturlig smertelindring og jeg havde pakket afslappende musik med og øvet på mine vejrtrækninger. Jeg havde forberedt mig så meget på en så "zen" fødsel som det overhovedet var muligt.

 

Jeg skriver dette 6 måneder efter din ankomst, så jeg følger min lægejournal og min hukommelse, så godt jeg kan; men her kommer det.

Beretningen om din ankomst til denne verden:

 

Den 3/1-2014

Jeg er 40+1 og er ved tjek ved jordemoderen.

Din far og storesøster er med og jeg har nu i et døgn, haft nogle milde veer. Jeg trækker vejret godt og jordemoderen beskriver mine veer som liggende på 1/10 på smerteskalaen. Vi snakker om hvor meget jeg glæder mig til fødslen og til at have dig i mine arme. Hun sender mig hjem med besked på at ringe ved 8 minutters mellemrum imellem veerne og et håb om en god fødsel. 

 

Din storesøster bliver hentet af morfar og skal være der indtil du er født.

 

Den 4/1-2014

Jeg har nu 8 minutter imellem veerne og ringer til fødegangen. 

Jeg har ingen vandafgang eller tegnblødning haft og veerne er blevet stærkere. Slimproppen er gået af flere omgange og jeg får en ve imens jordemoderen er i telefonen. Jeg får besked på holde ud lidt endnu, men sent aften, ringer vi igen til fødegangen pga. kraftige veer. 

Jeg kommer til fødegangen og tjekkes af en jordemoder OG en studerende og der er ikke sket en flyvende papskid, så jeg får en sovecocktail og bliver sendt hjem. Din far og jeg kører forbi en MacD. på vejen hjem og får noget trøstemad.

Din far var ret imponeret over at jeg lod den studerende mærke mig, da han troede at jeg ville sige nej til sådan noget, men hey- de skal da også lære det på én eller anden måde.

Jeg kan huske at jeg var så ked af det. Ked af det fordi jeg var så dårlig til at håndtere smerterne og ked af det fordi der ikke skete noget som helst. Jeg syntes det var så uretfærdigt og tarveligt af min krop, at snyde så meget. Specielt fordi veerne var steget i styrke.

 

Den 5/1-2014

Det er midt nat og jeg tror at min vand er gået - eller jeg tror at det siver. 

Så vi ringer til fødegangen og jeg får besked af jordemoderen at få sovet lidt og så ringe igen klokken 6, hvis jeg ikke har født inden.

 

- Som aftalt ringer vi til fødegangen tidligt morgen. Her spørger jordemoderen ind til veerne og vandet og veerne er kraftige + jeg stadig siver.
Hun beder os om at komme til tjek, men at vi ikke behøver at skynde os ud af døren.

Så jeg tager et bad imens din far pakker bilen. Jeg får utallige af stærke veer og jeg prøver så godt, som jeg kan at håndtere det med vejrtrækningerne. 

Vi kører igen mod Skejby sygehus fødeafd. og det føltes som en evighed at komme derud.

Det gør SÅ ondt at sidde med veer i en bil, der er ingen bevægelsesfrihed og der bumper og bulrer under én imens. Det er ikke anbefalingsværdigt ;)

 

Vi ankommer ved fødegangen ved 6.30 tiden og der er ventetid. 

Mine bukser er drivvåde og jeg sveder som en okse - selvom jeg næsten lige har været i bad. 

Der er en anden kvinde med veer som kommer ind før mig og jeg kan huske at jeg er meget frisk imellem veerne. 

Efter at have ventet i noget der føltes som 30 minutter, kommer der en jordemoder ind og mærker.

Jeg er 4 cm. åben (!!!) - jeg har åbnet mig 4 cm. på 2 dage med intense veer. Jeg var noget skuffet, men dog lettet over at jeg nu var i det man kalder - aktiv fødsel.

Vi kunne nu blive og vi fik en fødestue tildelt.

 

Vi bliver præsenteret til en anden jordemoder end den jeg havde til kontrol. 

Det gjorde mig en smule ked af det, fordi jeg så godt kunne lide min i forevejen tildelte jordemoder, men det kunne der desværre ikke gøres om på. Min jordemoder præsentere sig og så blender hun ligesom i baggrunden og tager notater. 

Jeg får kraftige veer og jeg fortæller hende igen og igen, at jeg meget gerne vil i karret. 

Hun vil ikke komme vand i karret og vil ikke høre på min ønsker for fødslen. Hun kommer med en masse dumme forslag til at gøre mig det behageligt under en ve, men intet hjælper. Jeg græder og er i kæmpemæssige smerter uden pauser. Jeg har ve-storm. 

Klokken 7 var jeg 4 cm. åben og i aktiv fødsel - klokken 10.10 stod jeg op under vestormen og resten af vandet gik. 

Jeg blev undersøgt og var nu 8-8,5 cm. åben. 

Ca. 20 minutter senere var jeg fuldt udvidet, dog uden presseveer.

10 minutter senere, klokken 10.41, er du, min lille trold, født. 

Du kom ud i én presseve - det var rekorden for hvad jordemoderen havde set. 

Jeg prøvede at presse med på et par almindelige veer og det eneste der kom ud af det, var lidt bæ. Jordemoderen troede at jeg ikke pressede til. Hun sagde at jeg skulle presse mere til og da hun sagde dette - kom der en rigtig presseve og jeg brølede så højt som jeg kunne, hun bad mig om at slippe i veen, men jeg kunne ikke stoppe og ud kom du.
Du skreg stort set med det samme, du skulle bare kickstartes til det. Jordemoderen stoppede en lillefinger i munden på dig og nev dig lidt, men så skreg du også - højt! 

Du kom op til mig med det samme og jeg kunne slet ikke forstå at du allerede var her. 

Det hele var gået så stærkt - jeg havde stadig bh og trøje på, hårelastik i håret og mine røde fodboldsokker fyldt med fostervand, på. 

Det var så uvirkeligt det hele og midt i det hele blev alarmsnoren trukket i.

 

Ser du skat.. Nogle gange sker der ting, som man slet ikke havde forudset. Ting som ikke er så rare og kan virke farlige. 

Det der skete for mig? Ja, det var farligt - for jeg mistede blod, meget blod.

Jordemoderen beskrev det senere som at jeg var en åben vandhane. De skulle stoppe det med det samme!

 

Nå, tilbage til beretningen:

Efter der var blevet trukket i snoren, kom der en læge, og adskellige sygeplejerske ind.

Jeg fik lagt an til drop og jeg blev stukket i og rodet med og din far havde dig i armene imens.

Han prøvede at bevarer roen, men jeg kunne se på ham at han var bekymret.

Din far kan godt forstå det meste læge-sprog og han kunne tyde, at den var helt gal.

Jeg blev mere og mere bleg og selvom jeg forsikrede din far om at jeg havde det godt, så troede han ikke helt på det.

 

Efter jordmoder, læge og sygeplejersker havde bakset med mit underliv i hvad der føltes som alt for længe, fik jeg endelig dig over i mine arme igen. Jeg var stoppet med at fosse og blødte nu helt normalt. 

Jeg blev syet sammen og havde fået en ordentligt flænge pga. din hurtige ankomst. 

Din far og jeg indlægges til observation af mig i et døgn efterfølgende.

 

Efter din fødsel er jeg så adrenalin-fyldt og boostet af lykke, at jeg hopper og danser og man kan nærmest ikke se, at jeg lige har været tæt på dødens klinge. 

Jeg mistede næsten 1 liter blod på under 2 minutter og jordemoderen har senere fortalt mig, at det var ret tæt på en tur på operationsbordet. Jeg var blot glad for at de stygge veer var overstået og at du var ved os nu. 

 

Den 7/1-2014 udskrives vi fra sygehuset og kommer hjem med dig.

 

Selvom det var en ret hård fødsel både fysisk og psykisk, så er du, ligesom din søster; det bedste der er hændt mig!

Jeg er så ked af at vi ingen billeder fik af din ankomst, men med hele forløbet, var der simpelthen bare ikke tid til det.

Jeg håber du forstår og at jeg har givet et visuelt indtryk af, hvordan din fødsel forløb sig.

 

Det var en så surrealistisk oplevelse at føde dig og jeg er sikker på, at med den entré du havde til verden, så skal du nok blive til noget stort en dag :)

 

Du er min lille super-mand og jeg fortæller dig det hver dag.

Du er min helt for du redder mig dagligt igennem dine smil og din latter.

Jeg elsker dig så højt, at min hjerte smadres i tusinde stykker og plastres sammen igen - på daglig basis.

Tiden er dyrebar og jeg forsøger at tage alle detaljerne med i mit lille univers af dig og mig, så når jeg en dag er gammel og grå, kan huske tilbage på alle disse stunder med dig.

Jeg glæder mig til at lære dig alt om verdenen, livet og til at være din mor.

Jeg glæder mig til at se dig vokse, se dig gro som individ og se dig lære.

Jeg vil være din mentor og din guide og ligesom din ankomst til verdenen, så ved jeg at der vil være svære perioder i dit liv og det er i disse perioder, hvor jeg som din mor, vil være stærkest.

Du skal vide at du altid vil være i mit hjerte - ens mors kærlighed kan ikke destrueres - uanset handling.

Jeg vil ALTID elske dig min skat og husk på det!

 

Jeg vil slutte denne beretning af og gå ind og give dig et stort smækkys på panden; bare fordi :kiss

Logan, du er elsket og værdsat - højere end du aner.

 

- Din mor.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

ÆV for en dum jordemoder altså :( :( :( :gal 

 

Kan godt forstå det har taget så lang tid for dig at få skrevet beretningen.! Men i sidste ende kom der jo en smukling ud af det :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Smuk beretning. Jeg fik er visuelt billede, er jeg sikker på, Logan også gør :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:wub  :wub  :wub

Hvor er det smukt skrevet! Sikke en omgang, men hvor er det bare det hele værd  :wub Tak fordi du delte!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skoen beretning  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejlig beretning! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super dejlig beretning. Bliver helt rørt...:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER