****

Skal/Skal ikke

34 indlæg i dette emne

Hej tøser. Har nok brug for et lille råd.

 

Kæresten og jeg har lige overstået 3 IUI forløb uden resultat.

Vi har nu været til samtale hos CFC omkring IVF behandling. Da det er i det private, og vi har gennemgået de sidste behandlinger der, er der ingen ventetid på det videre IVF forløb. Jeg regner med at min periode starter den 9. juli (28 dage)

 

Da jeg gerne vil lidt længere ned i vægt (pt 94 kg. :( ) til 88 kg. er her mit spørgsmål:

 

Skal jeg tage midt første forsøg nu (inden sommerferien) eller vente til september, hvor vægten gerne skulle være på det ønskede resultat?

 

Baggrundsviden:

Jeg er 40 år. Har været sammen med min partner i 14 år og forsøgt at få barn i 10 år. Vi har besluttet at tage en behandlingspakke på 3 omgange.

 

Håber at I har nogle gode input :)

 

Jeg skal sige at jeg havde glædet mig til at 'holde' fri i 3 måneder, men er egentlig også klar til at komme igang med den 'rigtige' behandling for os....

 

Lidt forvirrede tanker herfra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Bare kom i gang!!! Vægten kan altid komme. Hvis du føler for det, skal du bare forsøge nu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes I skal komme igang :) Du kommer,

Formentlig, til at tage på alligevel i graviditeten, så kan du tage hele skidtet i et hug efter fødslen ;)

Jeg er 33, bliver 34, inden vores nr. 2 kommer til verden. Vi har netop overstået en uge i helvede efter dårlig NF, hvor forskellen fra vores datter (da jeg ventede hende var tallet 1:11XXX) og nu 2,5 år senere var det 1:75. Det skulle godt nok ikke være min alder der spillede ind, men derimod blodprøven fra da jeg ventede min datter, men alligevel. Vi har da talt en del om, at tiden måske var løbet fra os. Så er glade for at vi ikke skal have flere. Det er ikke for at gøre dig bange, men blot for at give et eksempel på, at tiden kan være kostbar. Manden og jeg har været sammen i 9 år, 7 år da vi fik lavet vores datter, så vi havde ligesom venter på det rette øjeblik, hvor vi var klar.

Håber du har mod på det, så I kan få ønskebarnet :kram2

Også tag vægten bagefter :) Tænk hvis det er denne gang heldet er med jer :bd Eks. Så havde vi altid sagt, at vi ville undgå en juletermin, fordi det ville være synd for M. Og ikke mindst for barnet der ender med fødselsdagen der. Desværre har jeg heller ikke super nemt ved at blive gravid, så vi blev enige om, at det var dumt at spilde en måned, hvis skæbnen nu mente det var der- jeg har nu termin 23.12.2014 :D

Så kom i gang :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kære Stine 74

Jeg tænker at hvis det var mig så ville jeg slå til nu :) Jeg er pt på ufrivllig pause pga ferien men som du også siger, så er det rart med lidt fri for alting, dog faldt jeg lige ned i et sort hul fordi vores forsøg mislykkedes men er nu ok igen og glæder mig til at starte op.. Men du skal da følge din mavefornemmelse  :) pøj pøj med beslutningen

 

ps ved ikke hvorfor men i øjeblikket kan jeg ikke svinge en død kat (det gør jeg tit :D ) uden at møde enten nybagte kvinder i 40èrne eller gravide såååå der er håb for os halvgamle  :D  :D  :D  :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Stine, bare kom igang som de andre siger. Jeg har tabt mig to kg på to uger, ved at stramme endnu mere op, så du kan godt nå de trods alt få kg du mangler. Jeg håber virkelig det lykkes for jer med IVF. Vi starter igen i august, får fjernet polyppen næste uge. Regner med at vi får en bedre testgruppe næste gang, sammen med dig.

Også dig Tusnelda.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres søde input. Hælder nok også mest til at vi starter op om små 10 dage, men rart lige at kunne vende det lidt med jer :)

 Så må vi se. Jeg kan næsten nå at få et resultat inden jeg tager af sted på ferie....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kære Stine 74

Jeg tænker at hvis det var mig så ville jeg slå til nu :) Jeg er pt på ufrivllig pause pga ferien men som du også siger, så er det rart med lidt fri for alting, dog faldt jeg lige ned i et sort hul fordi vores forsøg mislykkedes men er nu ok igen og glæder mig til at starte op.. Men du skal da følge din mavefornemmelse  :) pøj pøj med beslutningen

 

ps ved ikke hvorfor men i øjeblikket kan jeg ikke svinge en død kat (det gør jeg tit :D ) uden at møde enten nybagte kvinder i 40èrne eller gravide såååå der er håb for os halvgamle  :D  :D  :D  :D

 

Det er jeg ked af at høre tusnelda :(

Håber virkelig for jer, at det snart vil lykkes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Stine, bare kom igang som de andre siger. Jeg har tabt mig to kg på to uger, ved at stramme endnu mere op, så du kan godt nå de trods alt få kg du mangler. Jeg håber virkelig det lykkes for jer med IVF. Vi starter igen i august, får fjernet polyppen næste uge. Regner med at vi får en bedre testgruppe næste gang, sammen med dig.

Også dig Tusnelda.

jaaaaaaaaaaa  :)  :)  :)  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jeg ked af at høre tusnelda :(

Håber virkelig for jer, at det snart vil lykkes.

Håber det lykkes for os alle  :) og tak søde 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Stine, bare kom igang som de andre siger. Jeg har tabt mig to kg på to uger, ved at stramme endnu mere op, så du kan godt nå de trods alt få kg du mangler. Jeg håber virkelig det lykkes for jer med IVF. Vi starter igen i august, får fjernet polyppen næste uge. Regner med at vi får en bedre testgruppe næste gang, sammen med dig.

Også dig Tusnelda.

Du kan regne med mig :)

Og håber at du får den bedste ferie  :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan regne med mig :)

Og håber at du får den bedste ferie :kiss

Tak og i lige måde!! :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forøvrigt Stine er det privat klinik i bliver behandlet på eller det det offentlige ? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forøvrigt Stine er det privat klinik i bliver behandlet på eller det det offentlige ? 

Vi er i behandling på Copenhagen Fertility Center. Så vi er i det private.

Da jeg var fyldt 39½ år, inden vi henvendte os til riget i anden omgang med henblik på ivf, fik vi beskeden at de ikke kunne hjælpe os, da deadlinen var overskredet med 3 mdr. Vi mente ellers at det var 40 år, der var fristen. Det tog lige en aften for mig, hvor min verden ramlede fuldstændig og jeg stortudede. Men blev også vred. Ikke så meget over at de har deres regler, men mere deres måde at formidle budskabet på. Det var ikke den bedste.

Så er bare så lykkelig for, at vi er i stand til at kunne betale os til videre behandling i det private. Ved slet ikke hvordan jeg ville have reageret, hvis vi ikke havde haft midlerne til det  :wacko

 

Hvad med jer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er i behandling på Copenhagen Fertility Center. Så vi er i det private.

Da jeg var fyldt 39½ år, inden vi henvendte os til riget i anden omgang med henblik på ivf, fik vi beskeden at de ikke kunne hjælpe os, da deadlinen var overskredet med 3 mdr. Vi mente ellers at det var 40 år, der var fristen. Det tog lige en aften for mig, hvor min verden ramlede fuldstændig og jeg stortudede. Men blev også vred. Ikke så meget over at de har deres regler, men mere deres måde at formidle budskabet på. Det var ikke den bedste.

Så er bare så lykkelig for, at vi er i stand til at kunne betale os til videre behandling i det private. Ved slet ikke hvordan jeg ville have reageret, hvis vi ikke havde haft midlerne til det  :wacko

 

Hvad med jer?

Jeg ville sgu også blive vred over at blive mødt så firkantet, der er også en overlæge på vores klinik (Hillerød hospital ) som meget overlegent sagde at jeg skulle ikke forvente for meget pga min alder (38 år) og mit svar var at man sgu da ikke svinge en død kat uden at ramme nybagte mødre i 40èrne  :D

Mine ældste søstre (halvsøstre på fars side) har fået børn sent og kvinderne på min mors side har alle fået efternølere da de var i 40èrne ..Det kan godt lade sig gøre basta  :) Så vi klør bare på ikk Stine ? 

 Vi har 2 icsi forsøg endnu men har også talt om sæddonor så vi lader alt være åbent, jeg er ikke klar endnu til at slippe ønsket om en fælles baby.. 

Hvornår begynder du på nedregulering ? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville sgu også blive vred over at blive mødt så firkantet, der er også en overlæge på vores klinik (Hillerød hospital ) som meget overlegent sagde at jeg skulle ikke forvente for meget pga min alder (38 år) og mit svar var at man sgu da ikke svinge en død kat uden at ramme nybagte mødre i 40èrne  :D

Mine ældste søstre (halvsøstre på fars side) har fået børn sent og kvinderne på min mors side har alle fået efternølere da de var i 40èrne ..Det kan godt lade sig gøre basta  :) Så vi klør bare på ikk Stine ? 

 Vi har 2 icsi forsøg endnu men har også talt om sæddonor så vi lader alt være åbent, jeg er ikke klar endnu til at slippe ønsket om en fælles baby.. 

Hvornår begynder du på nedregulering ? 

 

Øh nedregulering? haha! Jeps, jeg har total styr på det  :blink  Jeg er blevet sat til den korte behandling i ivf regi.

Tror muligvis at det er fordi jeg har helt almindelig cyklus, ingen pco, ingen stofskifteudsving. Altså generelt rimelig tip top (som man nu kan være) Har dog en delvist lukket æggeleder. Men det er vist også det. Men der er ingen naturlige forklaringer på, hvorfor min graviditet udebliver. Så jeg bliver ikke sat i overgangsalder (er det ikke det du mener med nedregulering?) 

 

Så umiddelbart hedder forløbet scanning en gang i den kommende uge, medicinering til at producere en hulens masse æg, derefter udtagning og befrugtning og tilbage i mavsen på mig. Det er om ikke andet hvad jeg ved....men du må meget gerne give info, hvis der er noget jeg ikke helt har fattet haha!

Og jo. Ligegyldig hvad de læger siger, klør vi på med fuld skrald  :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øh nedregulering? haha! Jeps, jeg har total styr på det  :blink  Jeg er blevet sat til den korte behandling i ivf regi.

Tror muligvis at det er fordi jeg har helt almindelig cyklus, ingen pco, ingen stofskifteudsving. Altså generelt rimelig tip top (som man nu kan være) Har dog en delvist lukket æggeleder. Men det er vist også det. Men der er ingen naturlige forklaringer på, hvorfor min graviditet udebliver. Så jeg bliver ikke sat i overgangsalder (er det ikke det du mener med nedregulering?) 

 

Så umiddelbart hedder forløbet scanning en gang i den kommende uge, medicinering til at producere en hulens masse æg, derefter udtagning og befrugtning og tilbage i mavsen på mig. Det er om ikke andet hvad jeg ved....men du må meget gerne give info, hvis der er noget jeg ikke helt har fattet haha!

Og jo. Ligegyldig hvad de læger siger, klør vi på med fuld skrald  :P

Hvor bliver det bare spændende :-) ja nedregulering er overgangsalderne :-) Jeg har jo heller ingen problemer og en fuldstændig regelmæssig cyklus men de vil lave lang behandling fordi så kan de bedre styre ægmodningen og vidst også noget med alderen og mængden af æg osv.... anyway håber vi snart står med 2 streger  :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor bliver det bare spændende :-) ja nedregulering er overgangsalderne :-) Jeg har jo heller ingen problemer og en fuldstændig regelmæssig cyklus men de vil lave lang behandling fordi så kan de bedre styre ægmodningen og vidst også noget med alderen og mængden af æg osv.... anyway håber vi snart står med 2 streger  :yay

Hmmm. Lidt skægt at man vælger forskellige løsninger til rimelig ens forløb. Ved godt at jeg er ældre end dig :) men alligevel.

Ja. To streger til os kunne være det største der kunne ske!

Giv en melding når du ved mere om hvornår m.v.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm. Lidt skægt at man vælger forskellige løsninger til rimelig ens forløb. Ved godt at jeg er ældre end dig :) men alligevel.

Ja. To streger til os kunne være det største der kunne ske!

Giv en melding når du ved mere om hvornår m.v.

Ja Stine du er viiildt meget ældre end mig  :D og jeps  info kommer når jeg ved mere  :) og i lige måde  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kom min mens i dag. Jeg skal derfor på klinikken i morgen til scanning og snak om det videre forløb. Så det bliver lidt spændende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kom min mens i dag. Jeg skal derfor på klinikken i morgen til scanning og snak om det videre forløb. Så det bliver lidt spændende.

Så begynder det hvor spændende pøj pøj  :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så begynder det hvor spændende pøj pøj  :kiss

Tak...ja det bliver helt vildt at komme igang!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå Stine hvordan gik scanningen  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå Stine hvordan gik scanningen  :)

Jamen der var jo ikke så meget lige i denne omgang. Scanningen var ok, men det var kun for at se om alt var som det skulle være. Jeg er startet op med Gonal-f 200 ml over 6 dage. Og skal til anden kontrol på tirsdag. Her regner jeg med at jeg skal starte på medicin nummer 2. Så ved mere efter på tirsdag :)

 

Hvordan går det med dig. Hvornår skal du starte op?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen der var jo ikke så meget lige i denne omgang. Scanningen var ok, men det var kun for at se om alt var som det skulle være. Jeg er startet op med Gonal-f 200 ml over 6 dage. Og skal til anden kontrol på tirsdag. Her regner jeg med at jeg skal starte på medicin nummer 2. Så ved mere efter på tirsdag :)

 

Hvordan går det med dig. Hvornår skal du starte op?

jamen jeg venter på mens som udebliver og det er mærkeligt, meget meget svag gravidtest men jeg tænker at det er en bio som det desværre plejer at være. Men når mens starter skal jeg melde mig til scanning og nedregulering dag 21 i cyklus  :)

Fedt at det er gået igang for jer  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jamen jeg venter på mens som udebliver og det er mærkeligt, meget meget svag gravidtest men jeg tænker at det er en bio som det desværre plejer at være. Men når mens starter skal jeg melde mig til scanning og nedregulering dag 21 i cyklus  :)

Fedt at det er gået igang for jer  :)

Ajj for søren! Er du på det stadie! Det er da spændende...hvornår skulle du have haft mens? Fortæl fortæl :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER