Dikte

Hvornår mindskes spontan abort risiko?

7 indlæg i dette emne

Hej!

 

Jeg er 10+5 uger henne. Er det ikke i 12. uge, altså 11+, at man er nogenlunde sikker mht. risikoen for at abortere? Jeg havde ikke planer om at fortælle min familie noget før efter nakkefoldsscanning, men jeg kan næsten ikke vente længere nu, og overvejer at fortælle det i 12. uge. 

Er der andre end mig omkring 11. uge der endnu ikke kan mærke livmoren over kønsbenet? Jeg mærker efter hver dag, og er en anelse utålmodig! :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Risikoen for SA, falder så snart du har set et blinkende hjerte.. SA sker rigtig nok som regel inden de første 10 uger, men der er jo så stadigvæk risiko for en MA... Og den risiko er der jo, til man har set et bankende hjerte også..

Så umiddelbart, kan man ikke rigtig sige man er sikret for de ting, på noget tidspunkt..

Man siger at hvis man har set hjerteblink efter uge 8, er der 95% chance for at få et levendefødt barn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok. Tak skal du have! Jeg synes bare jeg har hørt at folk ofte venter med at fortælle nyheden til uge 12 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gør de også, men det er fordi det er der man er til NF, og der man ser et sundt og rask barn :)

Vi fortalte det selv i sin tid, i uge 7/8, da vi havde købt en tidlig scanning og havde set et lille blinkende hjerte :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super. Mange tak :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Højrisiko ugerne er så vid jeg husker uge 6, 7 og 8. Tænker at grunden til at mange venter til efter uge 12 med at fortælle det er, at de fleste har været til NF-scanning på det tidspunkt og få konstateret, at det er et sundt og rask barn de venter sig + mange jo ikke har været til scanning og set hjerteblink før da. Men jo risikoen for abort aftager væsentligt efter uge 12

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, Nitzen! :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER