NatC

institution - men hvor ?

5 indlæg i dette emne

K og jeg sad den anden dag og snakkede om hvorvidt vi synes Noah skal i vuggestue eller dagpleje og blev enige om at vi synes vuggestue er bedst - men uden egentlig at have noget særlig godt belæg for den holdning.

Hvad vælger I andre og hvorfor ?

 

Derudover er vi blevet spurgt om hvilken institution vi vil prioritere - men vi kender jo ikke nogen og har derfor overvejet at tage ud og besøge nogle af dem. Men hvad skal man kigge efter? hvad er godt og hvad er dårligt?

 

Puha man er altså lidt på udebane nogle gange i det her baby-ræs :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg hører godt nok ikke til her, men du får lige mit besyv alligevel. 

 

Vi har valgt vuggestue. Jeg vil gerne have at det er pædagoger der passer mit barn, og så vidt jeg er orienteret er der ikke nogen dp'ere i nærheden af os der er pædagog. Derudover er Elliot lidt af en vildbasse, så jeg er ikke sikker på han ville trives i et så lille miljø som en DP er. Til sidst synes jeg det er lidt problematisk at der max er 5 børn, for hvad nu hvis der ikke er nogen på Elliots alder? 

 

Nå, men vi valgte vuggestue, og var ude på besøg. Vi lagde vægt på anerkendende pædagogik, udeliv, økologi og sund mad og masser af natur og bevægelse. Det har vi fået! 

 

Jeg tror det er vigtigt at i gør op med jer selv hvilke værdier der er vigtige for jer. Skal det være nærvær og hjemlige rammer? Udeliv? Pædagogik? Og så kommer det jo også lidt an på barnets personlighed - en genert og tilbageholdende baby er måske ikke så god til at komme hen i en stor vuggestue? Men det kan man jo først se når baby er kommet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores pige kommer i dagpleje ligesom storebror.

Pada skriver mange gode ting. Men vil dog lige sige at min søn er en vildbasse, men får stadig rigtig meget ud af at være i dagpleje. Måske har vi bare været heldig med vores dp-mor. Hun er idræts-dp og laver mange aktive ting med børnene plus er ude stort set hele dagen medmindre det regner og stormer. I min søns dp er de pt 3 børn på 2 år og 1 på 1,5 år og de har et fantastisk sammenspil og leger super godt sammen.

Så vi tager dagpleje igen til den lille og håber på at det ka passe med start, når storebror ska i bh og hun forhåbentlig kan overtage hans plads.

Du vil høre mange forskellige meninger og nogle er til dp, mens andre til vuggestue. Det vigtigste er hvad i mener og føler. Men i ska også se på barnet og dens personlighed.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vælger vs igen tror jeg. Vi har været glad for integreret institution så det vil jeg gerne fortsætte med. Og så er det logistisk nem at aflevere samme sted og så er vi super glade for vores institution.

Jeg tror I selv skal mærke efter hvad I tror I bedst kan affinde jer med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vælger dagpleje igen. Ligesom Ria håber vi på, at lillebrøster kan overtage storesøsters plads.

Vi var skrevet op til DP fra start af, men blev skrevet op til VS da vi flyttede fordi vi gerne ville have noget tæt på. Vi var ude at besøge to VS hvor vi havde fået tilbudt plads. Den ene var vi slet ikke i tvivl om, at vi ikke ville have, der var simpelthen for få voksne til x antal børn. Den anden VS var faktisk rigtig fin og vi ville faktisk håva takket ja til den, hvis ikke vi i sidste øjeblik havde fået tilbud om at komme ud og besøge en DP som vi rigtig godt kunne lide. For mig er en DP knap så institutionsagtig som en VS. Mange er skræmt væk pga gæste-DP ved ferie og sygdom, men vores datter har kun været i gæste-DP 2 forskellige steder siden hun startede i DP for 14 måneder siden. Vi har kunnet dække en del ferie og kursus ved os selv eller mine forældre. DP'erne er sjældent pædagoger, men de kommer kursus inden for deres fag og mange af dem har desuden eraring at trække på fra deres egne børn.

Vores DP sagde, at hendes DP-børn er en del af familien, når de er der :) således sidder DP, hendes teenage drenge, hendes mand og DP-børnene sammen rundt om bordet om eftermiddagen, når de får frugt og boller.

Vores datter er lidt en vildbasse, men synes bestemt det virker til, at hun bliver udfordret og stimuleret i passende grad. DP'erne i gruppen er rigtig gode til at mødes i hinandens haver i sommerhalvåret og i vinterhalvåret går de i badminton hallen og i legestue.

Jeg kan godt lide at man afleverer og henter sit barn hos den samme voksne. Maja elsker at gå i DP og selvom det vil være lettere for os at vælge VS i den integrerede institution, hvor den store skal gå i BH om et års tid, så vælger vi altså hellere DP, da vi godt kan lide, at vores barn er i hjemlige rammer :)

Siger ikke at VS ikke er godt, vi er bare mest tryg og glad for DP :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER