Elisamus

skyggestreg - er den så positiv?

21 indlæg i dette emne

Hej BK

 

jeg skulle have min mens. i går og jeg tager 2 graviditets test. og man kan ane en meget utrydelig streg på dem begge. Okay tænkte jeg, jeg prøver bare igen her til morgen og den er noget mere synlig end dem fra i går men ikke 100% synlig som kontrollen.

Men hvad betyder det når der er en skygge streg og den er blevet mere synlig fra i går til i dag? Er jeg gravid eller ej...

 

Jeg kan først få en tid ved min egen læge om 1,5 uge og jeg føler der 100 år til før jeg kan få be eller afkræftet resultatet. 
jeg vil til min læge og ikke en af uddannelses lægerne som er tilknyttet den læge praksis hvor jeg har læge, for hun hjalp mig igennem den spontane abort jeg havde i marts, og hun kan os svare på de spørgsmål jeg har omkring anti d indsprøjtning nu hvor jeg har blodtypen B RH -

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Teststregen skal ikke være lige så synlig som kontrolstregen for at den er positiv.... En streg er en streg! Men hvis det er en helt, helt svag streg, uden farve (det er sådan set farven der afgør det) kan man risikere det er en såkaldt skyggestreg, og dermed et falsk positivt resultat. Men hvis stregen bliver tydeligere fra dag til dag, så er der vist ikke nogen tvivl om at du skal være mor ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Umiddelbart vil jeg da sige at den er god nok - uden dog at have set billeder. Men eftersom den bliver tydeligere. Håber og krydser :-)

 

Angående tid hos din læge.... Kan godt forstå du gerne vil tale med din egen læge efter dit forløb men på nuværende tidspunkt er den eneste måde du kan få det bekræftet ved at få taget blodprøver for at se om dit HNG (tror jeg nok det hedder) tal stiger. 

 

Kan du ikke ringe og tale med din læge og høre om du kan få taget de her blodprøver? Så kan du ihvertfald få sat tingene igang. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

min læge har telefon tid man-fre fra 8.00-9.20 og ikke på andre tidsounkter. jeg snakkede med sekretæren i dag og hun sagde at min læge først har en tid om 1,5 uge, så forklarede jeg hvad det drejede sig om og min bekymring omkring min forgående abort. ja det kunne hun sef. godt se, men hendes råd var at ringe og snakke med lægen på mandag, der kunne lægen  jo hverfald prøve at svare på mine spørgsmål. Lige nu ærger det mig at jeg ikke længere arbejder på en biokemisk afd, så jeg kunne tage blodprøven på mig selv. 

 

jeg ville gerne ligge et billed op med jeg har en iphone 4 hvor kameraet ikke er så godt i, så tror billedet bliver for utydeligt hvis jeg ligger det op.... 

jeg kan nok ikke dy mig for at tage en test eller flere i løbet af weekeden. :oops    :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde to dage med skyggestreger (svage streger uden farve), før der ikke var nogen tvivl om, at der var en streg ved 4+0. Så hvis der er noget, så skal der også nok komme en tydeligere streg i løbet af weekenden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ud fra din beskrivelse lyder den god nok :)

Er ked af at høre du tidligere har mistet :( hvor langt var du? Og hvad savner du svar på? Er selv rhd- og bioanalytiker der har været på immunologisk under uddannelsen ;) så ved da lidt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ud fra din beskrivelse lyder den god nok :)

Er ked af at høre du tidligere har mistet :( hvor langt var du? Og hvad savner du svar på? Er selv rhd- og bioanalytiker der har været på immunologisk under uddannelsen ;) så ved da lidt

Min frygt går vel "bare" på at hvis barnet er RH positiv (manden er b Rh + og jeg selv Rh - ) at der så vil ske rehsus immunisering... Jeg ca 7 uger henne...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har to rhd pos børn :) ingen immunisering, risikoen er meget lille heldigvis :)

Tidligere blev barnets blodtype bestemt fra navlesnorsblod efter fødslen og så fik man anti d indenfor 72 timer.

Nu kan man bestemme barnets type ved en blodprøve på mor i uge 28 (mener jeg) og så får man anti d både før og efter fødslen hvis barnet er pos :)

Man skal også have anti d ved abort efter uge 8+

Men generelt er risikoen lille da der skal ske en overførsel af blod fra baby til mor :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der vil desuden aldrig kunne ske noget ved første barn (medmindre man har dannet antistoffer ved en blodtransfusion)... Alle forholdsreglerne er for at forhindre at der sker noget ved efterfølgende børn :) og selv ved immunisering kommer de fleste igennem med sunde børn (der er meget lægerne kan gøre :) )

Held og lykke med det hele :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der vil desuden aldrig kunne ske noget ved første barn (medmindre man har dannet antistoffer ved en blodtransfusion)... Alle forholdsreglerne er for at forhindre at der sker noget ved efterfølgende børn :) og selv ved immunisering kommer de fleste igennem med sunde børn (der er meget lægerne kan gøre :) )

Held og lykke med det hele :)

 

tak for svar, det var nu os pga min SA i marts hvor jeg var ca i 7.uge at jeg var bekymret...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så skal du ikke være bekymret :)

Det er først fra 8+ man skal have anti d hvis man mister, der er simpelthen ikke nok blod i fostret før til at lave immunisering :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

var ved lægen i går og fik tage en blodprøve. Mit HcG niv. var 15 i går, så de vil gerne have jeg kommer igen i morgen for får testet det igen, hvis den stiger gerne til det dobbelte så jeg 100 % gravid, for som min læge sagde når den er så lav er den ikke helt sikker aligevel. 
Jeg er vist ikke selv i tvivl om eftermiddagen og så hele aften  får det den meste væmmelig kvalme....  :loveshower 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan jo også være meget tidligt endnu :) krydsede fingre herfra :D

Er selv så småt begyndt med kvalme.... Både godt og skidt... Det er aldrig sjovt med kvalme men det er jo et godt tegn ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa :)

 

Jeg har selv lige stået i samme situation & det vidste sig at min ægløsning har lagt senere end jeg troede, & at jeg derfor havde testet for tidligt. & jeg er gravid  :bunny

Jeg fik min læge til at tage en blodprøve! 

 

Held & lykke herfra  :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min frygt går vel "bare" på at hvis barnet er RH positiv (manden er b Rh + og jeg selv Rh - ) at der så vil ske rehsus immunisering... Jeg ca 7 uger henne...

Jeg blev rhesusimmuniseret under sidste graviditet, så der kan jeg måske være behjælpelig med lidt svar hvis der bliver behov.

Og så krydser jeg fingre for at du er gravid :) :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar, imorgen eller rettere idag for den er over 00.00 er jeg i 5+0 så er meget spændt på hvad blodprøven siger i morgen ( får først svar fredag) men hvornår var i til første læge besøg og fik lavet vandre journal?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tog lige en g. test og den er ikke positv, i tirsdags var mit hcg 15 og burde være ca det dobbelte i dag og håbede derfor at kunne teste positiv. samtidig har de vildeste mestruations lignede smerter og rød/brunt udflåd så nu er jeg bare så bange for at denne gravitet ikke bliver til noget aligevel.

efter jeg tabte et barn i marts vil jeg slet ikke kunne holde ud at tabe igen. jeg har tid ved lægen kl 14 til at få taget en ny blodprøve så må vi se om mit hcg er gået op eller ned. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

og nu er jeg begyndt at bløde....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv... Lyder desværre som en bio så :'(

Kender dog mange ( mig selv inkl) der er blevet gravide lige efter bio/tidlig sa.... Så op på hesten ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det var en biokemisk graviditet, mit hcg i dag er kun 3.... lort med lort, nu havde jeg lige glædet mig over det var lykkes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER