Peter Plys

ekskoner

15 indlæg i dette emne

er bare så træt af min mands ekskone.

for 2 år siden blev det vedtaget i statsamtet at vi skulle betale for en mobiltlf,til Maria så hun kunne snakke med sin far.

når de ikke er her.

nu kommer det så frem at hun kun må have tlf tændt når hun er.

da hendes mor synes hun sender sms hele tiden. Har så lige været inde at tjekke tlf har kun været tændt i lige uger,de sidste 3 mdr.

Så her går vi og betaler 100 kr om mdr for en tlf som der kun bliver brugt for 20 kr på. Nu har vi så lavet abb om,men synes det er fordårligt at pigen ikke må bruge den tlf. Alle hendes veninder har også en

Maria er 12 år lillesøster på 10 år har lige fået en tlf også. Hvor det er samme regler

når de kommer her er deres tøj tit møgbeskidt eller med huller i synes det er synd og for pigerne,og heller ikke rart hvis vi skal noget

ved ikke hvad jeg vil med det her indlæg skulle hvist bare have luftet ud

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

er bare så træt af min mands ekskone.

for 2 år siden blev det vedtaget i statsamtet at vi skulle betale for en mobiltlf,til Maria så hun kunne snakke med sin far.

når de ikke er her.

nu kommer det så frem at hun kun må have tlf tændt når hun er.

da hendes mor synes hun sender sms hele tiden. Har så lige været inde at tjekke tlf har kun været tændt i lige uger,de sidste 3 mdr.

Så her går vi og betaler 100 kr om mdr for en tlf som der kun bliver brugt for 20 kr på. Nu har vi så lavet abb om,men synes det er fordårligt at pigen ikke må bruge den tlf. Alle hendes veninder har også en

Maria er 12 år lillesøster på 10 år har lige fået en tlf også. Hvor det er samme regler

når de kommer her er deres tøj tit møgbeskidt eller med huller i synes det er synd og for pigerne,og heller ikke rart hvis vi skal noget

ved ikke hvad jeg vil med det her indlæg skulle hvist bare have luftet ud

Åh ja de ekskoner er sku ikke altid lige let at have med at gøre... Min mands ekskone har indtil for et 1 års tid siden vværet noget af en stigle, det passer med, at hun for et lille års tid siden fandt en ny mand, som hun stadig ser (tilm mandens om min store glæde, da hun ikke har så travlt med at chikanere os mere)... Tidligere har hun ikke tøvet med at pudse en advokat på min mand, hvis børnepengene ikke har været gået ind til tiden hver måned (ordnes i banken via PBS) så manden går i god tro og regner med at alting er i skønneste orden indtil, der dumper et brev ind fra ekskonens advokat, hvilket ekskonen faktisk også har fået "næse" for i statsforvaltningen... Derudover oplever vi - som I gør - at børnene render i hullet, beskidt og forvasket tøj (farverne er falmet) fordi deres mor ikke GIDER at sortere tøj inden hun vasker, så det hele bliver smidt sammen i vaskemaskinen v. 30o - også undertøj... Børnene har altid haft deres eget tøj oppe hos os - som vi køber eller som børnene får i jule-/fødselsdagsgave, fordi vi egentlig synes det er lidt "flovt" at have dem med i byen i det tøj de har hjemme fra moderen, fordi der er huller i strømperne, eller den yngste på 6 år render rundt i stumpebukser her i vinterhalvåret... Det er ikke noget vi har påtalt over for moderen (eller børnene for den sags skyld) for vi vil ikke skabe en scene, men synes at det er synd at børnene skal gå i falmet og forvasket tøj med huller i - SÅ det gør de ikke oppe ved os... Noget af det der virkelig har irriteret os har været når børnene har været oppe hos os på weekend eller ferie, hvor så de sidder og klør sig i håret og vi finder ud af at de har LUS - men det ved børnene godt for det har deres mor da set <_< en sommer kunne vi afluse ungerne 3 gange, fordi moderen selv havde lus og ikke kunne få dem ud, fordi hun har kraftigt afro-hår <_< Så har moderen kunnet finde min mand ud pga. børnenes opførsel hjemme hos hende, fordi hun ikke selv er konsekvent i min opdragelse - Hvad skal min mand gøre ved det? Den store pige på 12 år har siden hun var 8 år været flittigt brugt som barnepige på hendes to yngre brødre (10 og 6 år) hjemme hos moderen og har dermed også været med til at opdrage på dem - da vi havde dem mellem jul og nytår gik hun faktisk i søvne, hvorefter manden vækkede hende stille og roligt for at høre hvad hun lavede, hvortil at hun svarede at hun var oppe for at kigge efter sin lillebror, fordi hun havde drømt at hun ikke havde passet ham godt nok :(

Ja så fik jeg også lige en masse brok ud <_<

Men moderen er blevet lidt bedre - men fik også at vide af statsforvaltningen sidste sommer, at hun var under skærpet opsyn (hvad så end det betyder)

Nå men heldigvis går det bedre nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja det er ikke spor sjovt.

her er det så gået ligemodsat da eks fandt en kæreste

hun mødte ham i sommeren 2008 i julen 2008 flyttede hun fra fyn til nordjylland med pigerne,uden at oplyse ham om det får midt i januar.

hun kan slet ikke styre den lille på 10 år og truer hende med at hun bare kan flytte ned til sin far. Hvis hun ikke vil hører efter eller svarer når der bliver talt til hende.

de først 3 år jeg levede sammen med min mand havde pigerne altid lus,det er så en god ting vi kan sige om hendes kæreste for det har de ikke mere.

men det er så også det eneste.

Maria på 12 år er blevet sygelig med at vaske hænder,så de er røde og knas tørre

vi er ved at skrive en underretning om pigerne og deres opførsel samt moderens.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender det alt for godt... Men det har I vel bemærket under mit vinterstøvle indlæg...

Her har vi også købt tøj til ungerne som de har her, for at være sikker på de har noget der svarer til årstiden, ligesom vi har udstyret dem med mobiler og betaler for deres telefoni.

Er nu glad for at høre at vi ikke er de eneste der bøvler lidt med X'er...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er jeg ked af at høre der er så mange af jer der døjer med mandens ex :( :kram

Jeg har det faktisk godt med mandens ex. Vi er venner på facebook, har hinandens mobil nummer, kan sende vittigheder mv til hinanden, og jeg har endda lovet at sy tøj til alle hendes unger (dog på hendes egen regning ;) )

Det kan dog godt irritere mig at L's datter tit kommer i slidt og forvasket tøj, da jeg ved hun får en ordenlig sjat børnepenge, da hun er alene med 3 unger, og at hun lidt for tit spørger om vi vil køre ned med N ( der er en times kørsel hver vej) Det sidste irriterer os L, da han ALTID har kunne finde en måde at hente på, uanset om han har haft bil eller ej :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Melder mig under X-kone fanen.. Selvom DE kun er ekskærester til min mand :P

Min mand har 2 piger, en pubertetsrocker på 15 år og en turbotøs på 11 år, som han har med 2 forskellige kvinder - og selvom det lyder voldsomt, så siger jeg faktisk GUDSKELOV, at han ikke har begge med samme kvinde.

Den store pige har der ALLE dage været en evig kamp med, hendes mor er virkelig indbegrebet af en strigle. Min mand og hendes forhold er så anspændt, at man slet ikke forstår, at de har formået at sætte et barn til verden - men måske er det så nu, at det skal tilføjes, at de hver blev 17 og 19 år en måned efter tøsepigen var født. Personligt er min holdning, at jeg gerne ville afholde min egen form for Robinson - så ville jeg sende madammen ud på en øde ø, og lade hende blive der, indtil jeg synes hun skulle hjem..... Det vil sige ALDRIG :badgirl

Desværre er det tydeligt, at C. opfatter sin far, som hendes mor fremstiller ham, så desværre er deres forhold ikke så godt. Men der har statsamtet nu heller ikke været særlig godt bevendt i den sammenhæng.

HELDIGVIS er forholdet til mor HELT anderledes - og det kører bare rigtig godt :) Hende kan jeg sagtens tale med, og vi er da også venner på facebook. Hun er en helt anden støbning, men der er også lige tøjproblemer derfra engang imellem - men det har vi nu, ligesom mange af jer andre, løst ved at pigebarnet har noget tøj hjemme hos os ;) F. FORGUDER sin far, og hun tigger da også om en lillebror eller lillesøster - helst lillebror, så ville hun nemlig dø af glæde ^_^ Det er sgu lidt sødt, når hun siger det :wub

Det er nu rart at vide, at man kan vende evt. frustration med jer herinde fremover - tro mig, der skal nok snart komme et hys anfald fra mig - vi forsøger nemlig at planlægge fødselsdag for manden og begge pigerne ( Pubertetsrockeren havde fødselsdag sidst i januar og Turbotøsen har på tirsdag, og min mand følger efter midt i denne måned, så det slår vi lige sammen)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dan manden og jeg hentede børnene i dag havde den yngste dreng på 6 år shorts på - det var det han ville have på i skole i morges, så det fik han selvfølgelig lov til :o vi har før hentet ham i vinterhalvåret, hvor han så har haft stumpebukser på - men i dag var det altså shorts :( men manden og jeg har en klar aftale om, at vi ikke tager drengen med før end han har skiftet til lange bukser, for man går ikke i korte bukser om vinteren... Jeg har også sagt til manden, at jeg ville påtale det for forældrene, hvis det var en af mine elever,der kom i skole i shorts om vinteren....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at hører der er andre som har problemer med mandens eks...

Her kan hun virkelig være en stor plage nogen gange...

Vi kan overhovedet ikke sammen, hvis det er mig som går ud og tager imod med bas han kommer, så er det kun meget korte besker der blider givet videre og så er det farvel...

Da manden og jeg lærte hinanden at kende fik vi hver uge en kuffert med tøj med herud, med det resultat at den ene gang kom der kun 4 sæt tøj med til en hel uge... Heldigvis havde vi da noget selv som vi kunne bruge, for ellers kunne vi da ikke lave andet end vaske tøj hele tiden...

Nu har vi så fået vores eget klædeskab til ham, for jeg har overhovedet heller ikke samme tøjsmag som eks'en og det er lidt træls så at skulle bruge hendes tøj... :(

Nogen gange er det også de mindste ting hun brokker sig over... Kan virkelig slet ikke tage hende, og kommer aldrig nogensinde til det...

Heldigvis er kæresten da blevet klogere og har fundet mig istedet for :loveshower selvtilliden fejler ingenting :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dan manden og jeg hentede børnene i dag havde den yngste dreng på 6 år shorts på - det var det han ville have på i skole i morges, så det fik han selvfølgelig lov til :o vi har før hentet ham i vinterhalvåret, hvor han så har haft stumpebukser på - men i dag var det altså shorts :( men manden og jeg har en klar aftale om, at vi ikke tager drengen med før end han har skiftet til lange bukser, for man går ikke i korte bukser om vinteren... Jeg har også sagt til manden, at jeg ville påtale det for forældrene, hvis det var en af mine elever,der kom i skole i shorts om vinteren....

lyder som om hun er som Claus eks. Da vi fik alt det sne sidste gang kom J i cowboy bukser og en vinter jakke. Deres mor ville så have hun skulle gå 5 km i det tøj og i minus 7 grader. Så vi måtte betale en taxa for at kører dem hjem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også været plaget af en ex-kone. Hun var faktisk en af grundende til at jeg forlod Xanders far for han og hans ex kunne IKKE samarbejde. Hun gjorde ALT for at styre vores liv - og han kunne ikke sige fra, for så gik det ud over deres datter :(

Nu har jeg heldigvis en mand med en ex der faktisk er god - og da jeg også har et godt samarbejde med Xanders far kunne det ikke være bedre. Men hvor jeg dog føler med jer der har de (h)ex'er i jeres liv :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og i går aftes kl. 21.30 :o kom den yngste på 6 år, så lige og sagde at hans hår kløede, og at han var blevet kæmmet efter for lus hver dag hele ugen - det havde x'en, da bare lige glemt at fortælle os - og da vi kiggede hans hår efter fandt vi da også lus - behøver jeg at sige at jeg var gal? Og det værste af det hele er, at børnene ikke selv kan gøre for, at vi ikke bliver informeret, det er jo moderens ansvar... Så her i formiddags var vi lige et smut på aoteket efter noget hydril og så får han det i håret i aften inden han skal sove....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og i går aftes kl. 21.30 :o kom den yngste på 6 år, så lige og sagde at hans hår kløede, og at han var blevet kæmmet efter for lus hver dag hele ugen - det havde x'en, da bare lige glemt at fortælle os - og da vi kiggede hans hår efter fandt vi da også lus - behøver jeg at sige at jeg var gal? Og det værste af det hele er, at børnene ikke selv kan gøre for, at vi ikke bliver informeret, det er jo moderens ansvar... Så her i formiddags var vi lige et smut på aoteket efter noget hydril og så får han det i håret i aften inden han skal sove....

det lyder bare så meget som min mands ekskone

pigerne er bare kommer her rigtig mange gange og været levende af lus

ved deres mor får de petrolium i håret når de har lus. Bryder vi os så ikke om da det er brandfarligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram :kram :kram :kram

Jeg vil bare give jer de her kram, for syntes i fortjener det.

Hold kæft hvor er i seje at blive ved med at finde jer i disse ting for at børnene skal have det godt.

Meget stor respekt til jer tøser, syntes i er rigtig seje

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det lyder bare så meget som min mands ekskone

pigerne er bare kommer her rigtig mange gange og været levende af lus

ved deres mor får de petrolium i håret når de har lus. Bryder vi os så ikke om da det er brandfarligt

Nej vi har kun gjort det den ene gang... Ja man skal ikke have det i nærheden af ild, men hvis man tager sine forholdsregler, så er der ingen problemer....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogle af jer, hvis bonusbørn er blevet konfirmeret og i så fald, hvordan delte i udgifterne??? Min bonusdatter skal konfirmeres næste år, men vi er allerede begyndt at tale lidt om hvordan og hvorledes... Vi holder konfirmationen sammen og regner med at blive knap 35 personer, hvoraf mandens og min familie (forældre, søskende og deres børn) udgør omkring 20 personer - manden og jeg har så tænkt os at betale kuvertprisen på vores familie.... Det er altså mere end halvdelen af festen vi kommer til at betale - mit spørgsmål går så på om moderen kan forlange yderligere penge fra os til dækning af fx tøj. Statsforvaltningen skriver Når barnet skal konfirmeres, kan den forælder, der afholder udgifterne ved konfirmationen, søge statsforvaltningen om, at den anden forælder bliver pålagt at betale et konfirmationsbidrag til barnet. I kan læse yderligere her grunden til at jeg spørger er at både manden og jeg ved, at hans ekskone vil forsøge at pumpe ham/os for så mange penge hun kan...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER