xCeciliex

Uønsket barnløshed :(

11 indlæg i dette emne

Hej :)

Vi har nu prøvet at blive gravide i 6 måneder. 

Vi spiser sund kost, dyrker motion regelmæssigt, jeg spiser massere af vitaminer med ekstra folsyre, ryger ikke og ja så har vi massere af sex hele tiden og ikke kun omkring ægløsningen. Jeg er kun 21, så alderen burde ikke være et problem. Vi starter fertiltietesbehandling i december 2014, hvis vi ikke har opnået en graviditet.

Jeg har lidt uregelmæssig menstruation, men kun med et par dage pr. cyklus.

De første 3 måneder tænkte jeg meget over det, men nu tænker jeg mest på mit studie og tænker at det må komme når det kommer.  

Jeg vil meget gerne høre jeres historier, hvor længe det to jer at blive gravide? og om der er nogen der sidder i sammen situation som os. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det tager normalt op til et år at blive gravid - og det uden det er unormalt :)

Så det er tidligt i begynder at tale om behandling..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Umiddelbart synes jeg ikke 6 mdr. lyder af meget. Selvfølgelig ønsker man at det går stærkt når man først er i gang men 1 år er helt normalt.

Vi måtte vente 16 mdr. før jeg blev gravid med lillebror i maven.

Pøj pøj med projektet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det ved jeg, det er heller ikke behandling i den forstand men mere en undersøgelse af mig og min kærestes fertilitet :)

Og tak for jeres besvarelse, det er også bare så svært når min kæreste gjorde hans ekskæreste gravid på ingen tid, og nu sidder vi her. Så tænker man der er noget galt med en selv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her tog det 10 mdr! Ro på - selvom jeg sagtens forstår utålmodigheden! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang lidt over 1 år :) 2. Gang 5 mdr. Med aktive forsøg, P-pillerne røg juni måned sidste år, så egentlig 9/10 mdr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg/vi har også forsøgt i et halvt år nu og jeg er også meget utålmodig. Jeg er så endda lige 10 år ældre end dig og er derfor endnu mere bekymret for, om der kan være noget galt eller det skal tage endnu længere tid.

Men som flere andre skriver, så kan det sagtens tage op til et år og ingen læge gider overveje at se på en før det år er gået.

Det lyder ikke som om du kan gøre så meget andet end det du allerede gør. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ved jeg nu ikke. Vi har prøvet siden oktober 2013 og pga mine voldsomt afvigende cyklusser (sidste cyklus på 127 dage) er vi allerede i gang på holbæk fertilitetsklinik med alle de indledende prøver og undersøgelser.

Pøj pøj med projektet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det ved jeg, det er heller ikke behandling i den forstand men mere en undersøgelse af mig og min kærestes fertilitet :)

Og tak for jeres besvarelse, det er også bare så svært når min kæreste gjorde hans ekskæreste gravid på ingen tid, og nu sidder vi her. Så tænker man der er noget galt med en selv :)

Min mand har også børn fra et kikset forhold, og det var hæsligt, da vi så gik igang med at få barn sammen, og der INTET skete - så svært.

Vi blev tjekket efter et års tid, og hvor jeg var i fin stand (udover den fremskredne alder af dengang 33), så viste det sig, at min mands sædkvalitet var pænt skidt... Go figure...

Anyway, jeg ville bare lige pippe, at jeg godt forstår, at det er svært.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er begge som Jer- unge, motionerer, spiser sundt og varieret, ryger ikke og drikker sjældent... never the less prøvede vi i halvandet år uden held. Et års tid kan sagtens være normalt. Vi blev så tjekket og det viste sig, at min mands soldater var knap så stærke og at mit stofskifte var for lavt. Nu er vi så i startet i behandling, og håber, at der sker noget snart. To år efter at vi begyndte... uden held.

Sagt med andre ord: det kunne være meget værre

:/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som andre skriver så er et år +/- ganske normalt. Og en cyklus der svinger et par dage betegnes (desværre) ikke for uregelmæssig :) Vi blev tjekket efter et år, og selvom vi snart har været i gang i 5 år, er der stadig ikke sket noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER