Little Miss

Mad til ungerne - hjælp

19 indlæg i dette emne

Jeg HADER og lave mad og her om sommeren er det endnu værre her i varmen. Manden og jeg spiser normalt masser af salater men hvad så med lillemanden?

 

Han har jo brug for lidt mere guf... Især nu hvor han stadig er en lille prut der kun vejer 10 kg trods sine idag 22 mdr.

 

Please kom med jeres fantastiske input til hvad jeg kan gøre når nu jeg bare gerne vil være kanin og sidde og tygge lidt i min melon salat  :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

hvad med at lave en masse børnevenligt tilbehør til fryseren ? jeg tænker pizzasnegle, frikadeller, madmuffins mm.

Det kan han jo sagtnes få sammen med den salat i spiser :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God ide. Vi har også eksempelvis kødsovs til spaghetti og sovs men er bare så ide forladt. Må vist hellere få lavet nogle deller til fryseren

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia elsker rugbrød, så det får hun ofte. Og så har vi også altid en røvfuld frikadeller (både af svin, kylling og fisk) i fryseren, da det er noget af det eneste kød hun vil spise. Og så bare gnavegrønt når vi får salater :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

majskolber og kyllingebryst hitter også herhjemme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hjemmelavet pizza (lavet de der dej-ruller) og pitabrød med hjemmerørt tunsalat er store hit herhjemme (hos knap 3-årig).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super gode forslag. Kom endelig med flere :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kold kartoffelsalat er dejligt om sommeren - og nemt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi laver ofte en omgang blandet grønt i ovenen. Den anden dag var det bare blomkål, gulerødder og rødløg i både, masser af olivenolie og frisk timian.

Theodor elsker grove grøntsager han selv kan sidde med, og han er også glad for dem kolde dagen efter :) gerne med en klat mayo eller fed dressing.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Karla elsker de der billige grøntsagsblandinger man køber på frost. Hvis vi skal have noget, hvor vi ved at hun nok ikke kommer til at spise så meget af det, så laver jeg en håndfuld af dem, og så er hun lykkelig :D Giver dem først et opkog, og steger dem i smør med krydderier bagefter, så de ikke bliver så kedelige.

Ellers ser de andre kommet med nogle gode forslag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvad med at lave en masse børnevenligt tilbehør til fryseren ? jeg tænker pizzasnegle, frikadeller, madmuffins mm.

Det kan han jo sagtnes få sammen med den salat i spiser :)

Har du forresten nogle opskrifter du vil dele?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia elsker rugbrød, så det får hun ofte. Og så har vi også altid en røvfuld frikadeller (både af svin, kylling og fisk) i fryseren, da det er noget af det eneste kød hun vil spise. Og så bare gnavegrønt når vi får salater :)

Carl Emil får også engang imellem rugbrød men har det lidt skidt med det når han også får rugbrød til frokost i dagplejen :-( Derfor ville jeg gerne finde nogle alternativer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hjemmelavet pizza (lavet de der dej-ruller) og pitabrød med hjemmerørt tunsalat er store hit herhjemme (hos knap 3-årig).

Hvad putter du på af topping til pizzaen? Har prøvet med tunsalat. Det vil han ikke spise :-( 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kold kartoffelsalat er dejligt om sommeren - og nemt ;)

Hvor længe er det sådan en omgang kartoffelsalat kan holde sig i køleskabet?

 

Vi laver ofte en omgang blandet grønt i ovenen. Den anden dag var det bare blomkål, gulerødder og rødløg i både, masser af olivenolie og frisk timian.

Theodor elsker grove grøntsager han selv kan sidde med, og han er også glad for dem kolde dagen efter :) gerne med en klat mayo eller fed dressing.

Det laver vi også engang imellem men det er bare ikke så hurtigt... Men god ide med til dagen efter. Og især den fede dressing og mayo er vi glade for herhjemme til lillemanden så han snart kan få lidt sul på kroppen ;-) Men der er bare ikke noget kød... Så må jeg tage en frikadelle ud af fryseren.

 

Karla elsker de der billige grøntsagsblandinger man køber på frost. Hvis vi skal have noget, hvor vi ved at hun nok ikke kommer til at spise så meget af det, så laver jeg en håndfuld af dem, og så er hun lykkelig :D Giver dem først et opkog, og steger dem i smør med krydderier bagefter, så de ikke bliver så kedelige.

Ellers ser de andre kommet med nogle gode forslag :)

Når du nu skriver opkog..... spørger hende der ikke burde befinde sig i et køkken.....????

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aner ikke hvor længe det sådan max kan holde sig, et par dage vil jeg tro

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aner ikke hvor længe det sådan max kan holde sig, et par dage vil jeg tro

 

Det er mere fordi jeg så vidt muligt forsøger at holde mig fra kartoftler, pasta og ris så det vil kun være Carl Emil og måske farmand der spiser det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Carl Emil får også engang imellem rugbrød men har det lidt skidt med det når han også får rugbrød til frokost i dagplejen :-( Derfor ville jeg gerne finde nogle alternativer.

Silke Elia elsker bare rugbrød og foretrækker det oftest i stedet for varm mad :) Og hun får det også til frokost..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når du nu skriver opkog..... spørger hende der ikke burde befinde sig i et køkken.....????

Hældes frosne ned i spilkogende vand og skal så kun have et minutstid alt efter str.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er guacamole et kæmpe hit til alt, du kan også prøve om han kan li humus.

Andre ting der hitter herhjemme er frikadeller, kyllingelår el kyllingefilet, som han kan få sammen med gnavegrønt. Pasta eller bulgur er jo også altid fint som supplement til salat eller ris blandet med ærter/majs/peberfrugt.. Alternativt kunne du lave en bagt kartoffel med godt med smør el dressing til, det passer jo sig selv i ovnen (og kan godt genmes og opvarmes dagen efter)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER