Mama Lou

2 år og svært ved at koncentrere sig?

33 indlæg i dette emne

Aldrig, jo- hun har bidt mig, een gang for lang tid siden.. Tror faktisk det var lige før jul, hvis ikke det er længere tid siden :unsure Men ellers har hun ikke gjort det.. Dengang hun gjorde det med mig, tog jeg fat i manden, for han grinte af det og mente jeg overreagerede på det! M. Blev selv bidt i DP sidste år, kan ikke huske hvornår, men hun blev bidt af den pige der er 3 mdr ældre end M. Så jeg kender frustrationen som forældre til barnet der er blevet bidt :(

Og tak, Barbamama :kiss

Jamen det ER da frustrerende! Både for forældre til barnet, der har bidt og forældre til barnet, der er blevet bidt. Men jeg mener jo altså, at barnet er uskyldigt. Man kunne snakke om, at barnet reagerede, hvis der var et eller andet helt tosset i hjemmet, men det er jo ikke tilfældet hos jer, og som sagt er det jo netop sket i dp før! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er ikke helt enig med BBM om at indrage pædagogen - syntes det er at slå et stort brød op. De FLESTE børn bider en gang eller to eller i en kort periode det er meget naturligt og du er BESTEMT ingen dårlig mor, du er FANTASTISK og din datter er STADIG skøn og dejlig og uskyldig!

Og bare lige for st slå fast med syvtommer søm så er INGEN børn onde!!! Heller ikke dem der bidder, slår, kradser og sparker BUM!!!

I min verden er bid ikke værre end niveri og krads fordi det for børn er fuldstændig de samme mekanismer/omstændigheder/følelser/frustrationer/eksperimenteren med grænser der er i spil. For voksne er det af uransagelige årsager bare det værste EVER??? Hvis der går hul skal der selvfølgelig ringes til lægen mht muligheden for infektion men eller kan det dælme gøre præcis lige så ondt hvis ikke mere at blive kradset og nebet. Pointen er at det er uhensigtsmæssige strategier der skal standses og erstattes med hensigtsmæssige strategier. (Undskyld fag personen i mig tog lige over :oops )

Jeg syntes godt du kan foreslå DP at putte M først og håbe på problemet så løses af sig selv.

Måske Spørge hvad proceduren er i DP når børn bidder (Google "børn bidder børn" der er rigtig meget god Info der kan give dig ro i sjælen og give gode forslag til hvordan DP kan gribe det an hvis hun ikke allerede har en god indgangsvinkel)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke helt enig med BBM om at indrage pædagogen - syntes det er at slå et stort brød op. De FLESTE børn bider en gang eller to eller i en kort periode det er meget naturligt og du er BESTEMT ingen dårlig mor, du er FANTASTISK og din datter er STADIG skøn og dejlig og uskyldig!

Og bare lige for st slå fast med syvtommer søm så er INGEN børn onde!!! Heller ikke dem der bidder, slår, kradser og sparker BUM!!!

I min verden er bid ikke værre end niveri og krads fordi det for børn er fuldstændig de samme mekanismer/omstændigheder/følelser/frustrationer/eksperimenteren med grænser der er i spil. For voksne er det af uransagelige årsager bare det værste EVER??? Hvis der går hul skal der selvfølgelig ringes til lægen mht muligheden for infektion men eller kan det dælme gøre præcis lige så ondt hvis ikke mere at blive kradset og nebet. Pointen er at det er uhensigtsmæssige strategier der skal standses og erstattes med hensigtsmæssige strategier. (Undskyld fag personen i mig tog lige over :oops )

Jeg syntes godt du kan foreslå DP at putte M først og håbe på problemet så løses af sig selv.

Måske Spørge hvad proceduren er i DP når børn bidder (Google "børn bidder børn" der er rigtig meget god Info der kan give dig ro i sjælen og give gode forslag til hvordan DP kan gribe det an hvis hun ikke allerede har en god indgangsvinkel)

Det er jeg faktisk enig i :) Det med at tage kontakt til pædagogen kom af, at det var mit indtryk at dp gjorde det til et problem (og at jeg måske generelt kunne have lyst til at vende dp's syn på børnene med en pædagog ud fra hvad Ønskebebs har fortalt om hende), og i så fald ville jeg hellere drøfte det med pædagog end med dp. :)

Men jeg er helt enig i, at børn desværre nogle gange bider og at hvis det "går over af sig selv" så er det super. Jeg fik bare indtrykket af, at der var noget "på spil" eftersom det er et mønster, der gentager sig. Men hvis det bare skulle "prøves af" og ikke sker igen, så synes jeg heller ikke, at pædagogen er nødvendig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jeg faktisk enig i :) Det med at tage kontakt til pædagogen kom af, at det var mit indtryk at dp gjorde det til et problem (og at jeg måske generelt kunne have lyst til at vende dp's syn på børnene med en pædagog ud fra hvad Ønskebebs har fortalt om hende), og i så fald ville jeg hellere drøfte det med pædagog end med dp. :)

Men jeg er helt enig i, at børn desværre nogle gange bider og at hvis det "går over af sig selv" så er det super. Jeg fik bare indtrykket af, at der var noget "på spil" eftersom det er et mønster, der gentager sig. Men hvis det bare skulle "prøves af" og ikke sker igen, så synes jeg heller ikke, at pædagogen er nødvendig :)

Jeg tror også vi har en nogenlunde ens "pædagogisk" indgangsvinkel :p men ville i hvert fald selv lige se tiden an ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror også vi har en nogenlunde ens "pædagogisk" indgangsvinkel :p men ville i hvert fald selv lige se tiden an ;)

Det tror jeg også. Og jo, det er nok fornuftigt nok at slå koldt vand i blodet :) Det vigtige for mig var nu også, at det ikke er fordi M eller Ø på nogen måde er forkerte, hvilket jeg nok læste mellem linjerne at dp lagde op til. Men hvis vi ikke bare snakker bid, men at det er et generelt problem at M "langer ud" efter de andre børn, så synes jeg godt at pædagogen alligevel kan være relevant til at se på, hvad der sker mellem børnene. I stedet for at dp "sætter stærkt ind" efter M.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tror jeg også. Og jo, det er nok fornuftigt nok at slå koldt vand i blodet :) Det vigtige for mig var nu også, at det ikke er fordi M eller Ø på nogen måde er forkerte, hvilket jeg nok læste mellem linjerne at dp lagde op til. Men hvis vi ikke bare snakker bid, men at det er et generelt problem at M "langer ud" efter de andre børn, så synes jeg godt at pædagogen alligevel kan være relevant til at se på, hvad der sker mellem børnene. I stedet for at dp "sætter stærkt ind" efter M.

Enig :) jeg så også kun på den enkeltstående situation - har ikke læst resten af tråden for jeg har markeret alt som "læst" efter min BK pause :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I er så gode piger :loveshower

Jeg tog en beslutning og ringede til DP for at få forklaret situationen, een gang til! Hun havde været ude for at putte et af de andre børn, og kunne så høre A. (Forurettede barn) græde, helt vildt. Da hun kom ind så M. Meget uskyldig ud, så hun var ikke i tvivl om, at det var hende- men hun vil ikke rigtig svare på, om ældste barnet også var der, så det var de 3 der var der alene.. Hun sagde så også, at hun ikke mente det var alarmerende, at M. Havde gjort det, for hun var helt sikker på, at det var frustration og afmagt over, at A. Græder en del og det har M. Svært ved at rumme- og hun kan jo ikke sige så meget andet, end at hun synes det larmer. Så hun håbede ikke vi tog det ilde op, men hun skulle jo fortælle os det- også fordi hun jo så skulle være mere obs på M.

Jeg spurgte hende, om hun havde overvejet at putte M. Som den første, hvilket hun selv var nået frem til, at det ville hun gøre fra i morgen.

Mht. At M. Langer ud efter de 2 mindste (A og B), så er det noget der er sket et par gange. Når jeg skriver langet ud, så drejer det sig om, at hun har slået ud efter A. Og en anden gang givet hende "et gok i nødden", igen i en situation hvor A. Har grædt. Forstår bare ikke, hvorfor DP ikke får hjælp til nogle redskaber til at håndtere lille A, måske kunne de hjælpes ift. At hun er så ked af det.. Men det har vi jo været inde på tidligere, da jeg er overbevist om, at det er ligesom det var med M. Og dermed siger jeg ikke, at M. Ikke gør noget forkert, hun må ikke slå, hvilket vi taler meget om herhjemme, hvis hun Eks. Er lidt hård ved hundene. Så viser vi hende, at man må ae hundene, ikke slå.

Håber virkelig det er sidste gang jeg skal have sådan en besked, som du siger Majs, så føles det meget værre når det er bid :( Igen, husker da M. Blev bidt derovre :( Men ja, det er sjovt nok ikke helt så slemt når vi Eks. Har hentet M. Med kæmpe bule og får beskeden om, at F. Har skubbet M. Så hun faldt eller lign. Det burde det jo være..

Jeres input betyder rigtig meget :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Harf førstfået læst tråden nu.

Men vil lige sige at din datter som du beskriver i starten af tråden med at være hysterisk og ikke kan koncentrer sig, det lyder fuldstændig som vores datter.

Der skal bare ske noget hele tiden og især når vi spiser. Hun spiser sjældent ret meget da hun har travlt med at skulle ud og lege.og når tingene så ikke går efter hendes hoved så skal jeg lige love for temperamentet kommer frem. Nej hun kan da blive tosset.

Dagpleje moren ser det kun når jeg henter. Af en eller anden grund er hun altid umulig der. Men hun siger det er helt naturligt og kun godt hun gar temperament. En gang viste hun det i dagplejen da et andet barn blev ved ar gå for tæt på. Der blev hun tosset og skubbede lidt igen. Barnet plejer nemlig at skubbe og nive vores datter. Jeg ved dagplejen har styr på det, så det er fint hun nævner dt. Men ved jo der bliver taget hånd om det.

Så den måde din datter på er helt naturlig.

Har haft et dagpleje barn der var meget stille og faktisk helst bare ville sidde med en bog. Det frustrede lidt mig da min datter og de andre børn ikke var sådan. Men jeg accepterede til sidst at sådan havde det her barn bare brug for at være og det var helt okay.

Med hensyn til det sidste du skriver, så synes jeg også i sagtens kan bede eller spørge hende pænt om at putte jeres datter først. Hvis hun er problemet eller hvad man skal sige så må dagplejen jo også gøre noget for at afhjælpe det, hvilket hun tydeligt ikke har.

Når alt det her så er sagt, så er jeg sikker på i har en rigtig sød, dejlig, temperaments fuld datter som nok skal komme frem her i verden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER