smiley30

Slut med middagsluren

10 indlæg i dette emne

Hejsa,

Min datter skal starte i børnehave til maj og jeg er i tvivl mht. hvordan og hvorledes det er smartest at gøre mht. hendes middagslur... Hvad gjorde I?

Hun sover ikke altid herhjemme i weekenden og overvejer om vi bare helt skal tage luren fra hende også i dagplejen, men hun er jo træt når hun når til middagsluren i dagplejen....så er det synd? Og skal man fjerne den før de starter i børnehaven? Vil nook helst af med den inden...men vil nok helst gøre det så smart som muligt...

Ideer?

Smiley30

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi ventede til han startede i børnehave, så gik der et par uger, så var det alt for spændende at sove.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tror også du skal lade det komme naturligt, Min datter sov ikke til middag da hun startede men alligevel blev hun meget træt når man hentede og faldt tit i søvn før maden :) tror det er alle indtrykkene, tror også sagtens hun kan blunde lidt på en sofa i børnehaven, det kan de i vores institution.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi giver Lili et valg.

De første 14 dage i børnehaven sov hun til middag hver dag.

Efterhånden som hun fandt rytmen, og vi ændrede lidt i hendes sengetid, kunne vi mærke at luren er overflødig.

Har hun en morgen hvor vi kan mærke hun er træt, siger vi det i børnehaven, og de tilbyder hende en lur.

Her hjemme i weekenden sover hun stort set aldrig til middag.

Hun bliver det tilbudt, da jeg gerne er inde og sove en time i løbet af dagen, men der er ingen tvang.

Tit går hun med og læser lidt i en en bog under fars dyne, når hun ikke gider ligge der mere smutter hun lige så stille ud igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Linus startede i BH i tirsdag og ind til da sov han til middag 2 - 3 timer hver dag.

Han har klaret det super fint. Fik en times eftermiddagslur 2. dag og i går sov han en halv time på vej hjem i bussen (skovbørnehave på lang tur til Mols Bjerge).

Ingen pylder om aftenen, men putning er nu kl. 19 (og sover omkring 19.30) i stedet for kl. 20 (og sover kl. 21 eller senere).

Så vi nyder pludselig at have børnefri aftener igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror det kommer helt af sig selv... :)

Da min kæreste knægt skulle starte i børnehave sov han også til middag...

Da han så havde gået i børnehave i nogen dage, havde han slet ikke tid til at sove til middag, for der skete alt for meget...

Så tror at det kommer helt af sig selv... :)

Held og lykke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer af sig selv, når de starter i børnehave.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

se tidem an, det kan jo komme af sig selv, hvis I putter hende senere end hun er vant til

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjah, min datter er selv ved at smide middagsluren..

Hvis hun sover 1-1½ time, så er hun ikke til at få i seng om aftenen og falder først i søvn omkring 22.30.

og så vågner hun allerede omkring 7-7.30.... og det duer bare ikke.

så de sidste dage har hun haft uden lur og det er bare gået så godt.

hun kommer i seng kl. 20 - sover med det samme. og vågner først igen kl. 8.

Hun skal også starte i BH til Maj, så det passer rigtig fint at hun stopper med luren nu.

Har du hørt til hvordan de gør med lur i bh?

Den Bh Chloe skal i, er der stadig nogle der sover til middag, hvilket de gør indenfor på madrasser.

Så hvis hun ikke er klar til at droppe luren, så vil det jo også være synd at gøre det nu.

Hvis der altså er mulighed for at hun stadig kan sove.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her trappede de ungerne ud af deres middagslur i vuggestuen, så da de startede i børnehave sov de ikke til middag mere ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER