ki schou

Fra tremmeseng til alm. seng - et værre palaver?

15 indlæg i dette emne

Vi overvejer så småt, om Leo snart skal over i en junior seng uden tremmer. Han er lige blevet 2.

Han er rigtig nem at putte, vi siger godnat og sov godt, og så lægger han sig ned og sover (flink dreng :D )

Jeg tænker bare på, om han mon stadig vil lægge sig ned uden brok og sove, når han jo så i den nye seng bare kan rejse sig og gå ud af den?

Vi kan jo ikke have ham i tremmeseng til han bliver 15, men jeg tænker på, om der er noget vundet ved at vente så lang tid som muligt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her var begge drenge omkring 3 da de fik deres junior senge , og det gik helt problemfrit, men om det har noget med alderen at gøre, tja det ved jeg ikke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Begge mine har været 1 1/2 da de kom i juniorseng og det er gået fint med begge to, de har lagt sig til at sove som i deres tremmeseng.

Dog kommer der næsten hver nat en babydyne med to ben stikkende ud forneden og kravler op i vores seng :) men før i tiden blev de bare hentet hvis de græd om natten så det har ikke ændret sig.

tvivl på han begynder at vandre rundt om natten hvis han ikke gør i forvejen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gustav var 1½ og Albert omkring de 2 da de kom i juniorseng - og det uden problemer.

Faktisk gik der lang tid før de selv stod ud af sengen. Om morgenen altså :D Så sad de bare der og råbte som om de var spærret inde i deres tremmeseng stadig ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Louie har ligget i alm seng fra han var 1½ år

Lige den første uge stod han op en del gange, men ellers har der ikke været problemer

Liva derimod ,- hun stod op og stod op og stod op i 1000 år og en sommer - tøser :bunny

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Frederic fik ny seng da han skulle være storebror han var 2½ år.. Det gik uden problemer og han sover som før :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jamen det lader jo til at det ikke bliver noget problem :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lili har ikke fået en stor seng endnu, men vi pillede på et tidspunkt 5 stænger ud ved fodenden.

De første par dage skulle vi lige ind og huske hende på at hun jo selv kunne stå op, men ellers har vi ikke haft de store problemer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min datter på nu 2,5 var nem at putte i tremmesengen, lagde sig ned og sov når der blev sagt godnat... Det gør hun stadig nu hun ligger i juniorseng... Ja faktisk bliver hun stadig troligt liggende eks. Om morgenen - så kalder hun ìg kommer først når hun har 'fået lov' (har fortalt hende en million gange at hun da bare kan komme ud... Men nej!)

Hun var 2 da hun skiftede

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her var begge drenge omkring 3 da de fik deres junior senge , og det gik helt problemfrit, men om det har noget med alderen at gøre, tja det ved jeg ikke :)

Det samme var det med mine unger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej men så lad os da få købt den junior seng i en fart ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lukas har haft børneseng, hjemme hos mig i 2 uger nu.

Jeg valgte at gøre det der, da han startede i børnehave ugen før, og var en meget træt dreng, derfor valgte jeg at gøre det der. Han har pt ikke stået op, efter han har været puttet...

Han elsker sin "bjoneseng" som han siger :)

Men, når du føler han/hun er klar, så er det bare at springe ud i det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lukas har haft børneseng, hjemme hos mig i 2 uger nu.

Jeg valgte at gøre det der, da han startede i børnehave ugen før, og var en meget træt dreng, derfor valgte jeg at gøre det der. Han har pt ikke stået op, efter han har været puttet...

Han elsker sin "bjoneseng" som han siger :)

Men, når du føler han/hun er klar, så er det bare at springe ud i det :)

Han bliver 3 , her den 19.2 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej men så lad os da få købt den junior seng i en fart ;)

:D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spring ud i det. Min søn var også "nem" at få til at sove efter han fik sin juniorseng, men her de sidste pat måneder er han begyndt at løbe op igen og det driver mig til vanvid. De kommer jo igennem forskellige faser, og jeg håber da på, at det bliver bedre igen. Han fik sengen, da han var 2 år, og nu er han 3,5 så i ca. 1 år gik det fint.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER